Rally Italia Sardegna: повна готовність

Ще на початку літа мало хто міг повірити, що організаторам Rally Italia Sardegna все ж вдасться зберегти своє місце у WRC. Але ця подія насправді сталася – італійський етап хоч і «переїхав» майже на чотири місяці (з червня на жовтень), зате став одним з останніх шансів світової першості на те, щоб якось дотягнути до заповітної позначки в сім раундів за сезон – саме такий орієнтир свого часу виставили в FIA, щоб отримати більш-менш пристойний чемпіонат у 2020 році. Сьогоднішній шейкдаун нарешті дав старт шостому етапу WRC-2020, завдяки чому учасники зараз можуть повністю зосередитися на поточних пріоритетах (тобто поборотися за вищі місця на Сардинії), а статус «останньої надії» переходить до бельгійського Ypres Rally (заплановано на 19-22 листопада)… Але всім екіпажам і командам найкраще розцінювати кожне змагання як останнє в сезоні – адже завтра може не бути шансу відіграти сьогоднішні втрати. Що вже доведено рядом національних чемпіонатів (Словаччина, Польща, Латвія), які в останній момент втратили свої фінальні раунди.

Як завжди, шейкдаун начебто продемонстрував помітну перевагу екіпажів Hyundai Motorsport і Toyota Gazoo Racing, але все одно реальне співвідношення сил не є однозначним. Очевидно лише, що майже всі основні екіпажі корейської та японської марок (Отт Тянак, Тьєррі Ньовілль, Даніель Сордо, Себастьян Ож’є, Елфін Еванс) готові за першої ж нагоди негайно «продертися» на перші позиції в ралі. Однак зі цієї картини поки що випадають дві деталі… По-перше, Калле Рованперя спромігся зробити лише один заїзд, після чого відразу за фінішним створом поклав свою Toyota Yaris WRC на дах – внаслідок цього у фіна всього лиш 11-е місце за підсумками шейкдауну. Чи зуміє Калле до завтрашнього ранку повернути спокій та включитися в боротьбу? По-друге, здивував П’єр-Луї Лубе на напівзаводському Hyundai i20 Coupe WRC – французький юніор раптом показав п’ятий час і навіть примудрився випередити Тьєррі Ньовілля. Може, в неділю Лубе зі третьої спроби нарешті вдасться фінішувати в Топ-10 за кермом WRC? Все ж Естонія та Туреччина завершилися для нього сходами…

У WRC-2, як і очікувалося, зібралися всі шість представників чотирьох різних марок (Citroen, Ford, Hyundai, Skoda), з яких відразу п’ятеро можуть претендувати на місця в Топ-3 – два головних претенденти на титул, Понтус Тідеманд і Мадс Остберг, плюс тріо непередбачуваних гравців (Адрієн Фурмо, Микола Грязін, Оле Хрістіан Вейбю). У WRC-3 теж зібралася строката непередбачувана компанія з 16 екіпажів, на чолі зі трьома головними фаворитами – болівійцем Марко Буласією, фіном Ярі Хуттуненом (виграв чемпіонат Польщі, тепер може всі сили кинути на боротьбу в WRC-3) та поляком Каєтаном Каєтановічем. Є чимало охочих внести трохи сум’яття в битву цього тріо лідерів – в першу чергу, це Олівер Сольберг (багато що залежить від того, як швидко він опанує Skoda Fabia Rally2 evo, на якій стартує лише вдруге в житті), Ерік Камійї (все ж на його рахунку десяток фінішів у Топ-3 в заліках WRC-2, WRC-2 Pro, WRC-3) та господар траси Умберто Скандола. А ось в Junior WRC кількість учасників наприкінці сезону традиційно скорочується – в Італії стартують тільки 8 екіпажів (після 16 учасників у Швеції та 12 в Естонії)… В цій категорії зараз майже все буде «зав’язане» на боротьбі великої трійці лідерів – латвійця Мартіньша Сескса, фіна Самі Паярі та шведа Тома Крістенссона.

Rally Italia Sardegna, шейкдаун (Топ-12)
1. Тянак/Ярвеойа (EE, Hyundai i20 Coupe WRC) 2.13,6
2. Еванс/Мартін (GB, Toyota Yaris WRC) +0,0
3. Ож’є/Інграссіа (F, Toyota Yaris WRC) +0,8
4. Сордо/Дель Барріо (E, Hyundai i20 Coupe WRC) +1,1
5. Лубе/Ланде (F, Hyundai i20 Coupe WRC) +1,3
6. Ньовілль/Жільсуль (B, Hyundai i20 Coupe WRC) +1,6
7. Лаппі/Ферм (FIN, Ford Fiesta WRC) +1,7
8. Грінсміт/Едмондсон (GB, Ford Fiesta WRC) +1,8
9. Кацута/Баррітт (J/GB, Toyota Yaris WRC) +2,5
10. Сунінен/Лехтінен (FIN, Ford Fiesta WRC) +2,6
11. Рованперя/Халттунен (FIN, Toyota Yaris WRC) +4,9
12. Остберг/Еріксен (N, Citroen C3 R5) +7,2

© Павло Скобленко/Rally.UA
© Фото Twitter (#WRC), Toyota, WRC.com

08-10-2020 33486
Сайт Rally.ua 2022 ©
Использование материалов сайта возможно только с письменного согласия владельца