Rally de Portugal: партія для Еванса та Toyota!

Перед фінальним Power Stage майже всіх без винятку вболівальників цікавило тільки одне питання – хтось з лідерів змагання готовий серйозно ризикнути заради додаткових очок? Чи недавнє «Прокляття Hyundai», коли Тьєррі Ньовілль і Отт Тянак втрачали все на останній повноцінній спецділянці дня, все ж змусить багатьох відкласти свої амбіції для іншої нагоди та максимально акуратно проїхати призовий доп? Майже всі прогнози неодмінно зводилися до тези, що головна бійка буде за участю Отта Тянака, Тьєррі Ньовілля, Калле Рованпері – це тріо перебуває далеко за межами Топ-10, можна діяти за принципом «Гірше не буде». А решта екіпажів (особливо Елфін Еванс з Себастьяном Ож’є) просто без зайвого ризику фінішують і підберуть ті призові очки, що залишилися… Але що буде насправді? Було також цікаво дізнатися, скільки екіпажів на техніці R5/Rally2 поставлять на перші стартові позиції перед заводськими WRC. На це питання відповідь отримали швидко – «чистильниками» на Fafe призначили Олівера Сольберга (Hyundai i20 R5), Миколу Грязіна (VW Polo GTI R5), Мадса Остберга (Citroen C3 Rally2), Теему Сунінена (Ford Fiesta Rally2) і Есапекку Лаппі (VW Polo GTI R5)…

Вся вищезгадана п’ятірка лідерів WRC-2 швидко розібралася зі своїми поточними завданнями – хтось вирішив не форсувати події на самому фініші змагання (Грязін), хтось проїхав у своєму оптимальному темпі (Сольберг, Сунінен)… А ось Есапекка Лаппі з Мадсом Остбергом не стали демонструвати дива обережності – як і під час ранкового проїзду, обидва пробили семихвилинний бар’єр. У підсумку Лаппі досяг максимального успіху в своїй категорії та здобув повний комплект очок у заліку WRC-2 – тобто 25 за перемогу в ралі плюс 5 на Power Stage. Після цього на старті нарешті з’явилися заводські екіпажі на WRC – першими з цієї компанії на трасу вирушили якраз Тьєррі Ньовілль, Калле Рованперя й Отт Тянак… Бельгієць не став церемонитися і негайно показав час 6.28,8 – на дистанції 11,18 км він покращив свій ранковий результат на десять секунд! Рованперя все ж не зміг продемонструвати такого темпу та відстав на 5,3 секунди (подолав трасу за 6.34,1). Але Ньовілль недовго тішився своєю першою позицією на Power Stage – його напарник по команді Отт Тянак теж ввімкнув форсаж і десь на півтори секунди покращив результат бельгійця (6.27,2). Поки що всі прогнози збуваються…

Залишалося тільки дочекатися, як на цей демарш прем’єр-пілотів Hyundai Motorsport відреагують суперники – чи стануть вони кидатися в ризиковану бійку чи все ж акуратно збережуть свої місця в Топ-6 абсолютного заліку ралі? Обидва екіпажі Ford M-Sport WRT, Гаса Грінсміта й Адрієна Фурмо, так високо не «злетіли» і відстали на 15-20 секунд, але успішно завершили непросте для них ралі на п’ятій і шостій позиціях. Такамото Кацута не став намагатися створити диво і спокійно фінішував – він і так набагато покращив свій особистий рекорд, коли став четвертим на етапі WRC (до того його найвищим досягненням у кар’єрі було шосте місце). Дійсно потішив Себастьян Ож’є, який все ж не побажав добиратися до фінішу «пішечки» і в такому стилі «заповзати» на подіум – француз хоч і не дотягнувся до результатів Отта Тянака і Тьєррі Ньовілля (час 6.32,6, чи 5,4 секунди відставання від естонця), але свого колегу Калле Рованперю все ж відсунув з третього місця. Тим часом Даніель Сордо, схоже, отримав від команди чітку команду не ризикувати – іспанець без особливого завзяття проїхав доп і навіть не потрапив до п’ятірки кращих, зате повністю гарантував собі фініш на подіумі.

Після всього цього настав найбільш тривожний момент – старт Елфіна Еванса… Все ж дуже важко було позбутися враження, що на нинішньому Vodafone Rally de Portugal хоч хтось із лідерів неодмінно повинен спіймати якісь неприємності на самому фініші дня. Тьєррі Ньовілль і Отт Тянак напередодні вже скуштували цю несмачну «страву» – раптом наступною жертвою стане саме валлієць? На щастя, «Прокляття лідера» на той момент явно втратило свою чаклунську силу (або було націлене винятково на екіпажі Hyundai Motorsport) – Елфін Еванс без пригод фінішував, паралельно «прихопив» один бонусний бал і здобув четверту в кар’єрі перемогу! Все склалося саме так, як і прогнозували більшість уболівальників перед фінальним допом – на Power Stage від душі «пофестивалили» Отт Тянак з Тьєррі Ньовіллем, які швидко зробили дубль, а тойотівці акуратно підібрали решту призових очок і суттєво посилили всі свої позиції в чемпінаті світу. По-перше, в загальному заліку Себастьян Ож’є з Елфіном Евансом набрали 79 і 77 очок відповідно та різко відірвалися від суперників. По-друге, Toyota Gazoo Racing WRT успішно «плющить» Hyundai Motorsport у командному заліку – виграла в Португалії з рахунком 45:35 і за сумою чотирьох етапів відірвалася від «корейців» на 37 пунктів.

Power Stage
1. Тянак/Ярвеойа (EE, Hyundai i20 Coupe WRC) 6.27,2
2. Ньовілль/Відаге (B, Hyundai i20 Coupe WRC) +1,6
3. Ож’є/Інграссіа (F, Toyota Yaris WRC) +5,4
4. Рованперя/Халттунен (FIN, Toyota Yaris WRC) +6,9
5. Еванс/Мартін (GB, Toyota Yaris WRC) +10,6

Vodafone Rally de Portugal (попередні результати)
1. Еванс/Мартін (GB, Toyota Yaris WRC) 3:38.26,2
2. Сордо/Росада (E, Hyundai i20 Coupe WRC) +28,3
3. Ож’є/Інграссіа (F, Toyota Yaris WRC) +1.23,6
4. Кацута/Баррітт (J/GB, Toyota Yaris WRC) +2.28,4
5. Грінсміт/Паттерсон (GB/IRL, Ford Fiesta WRC) +4.52,7
6. Фурмо/Жамуль (F/B, Ford Fiesta WRC) +5.03,4
7. Лаппі/Ферм (FIN, VW Polo GTI R5) +9.37,2
8. Сунінен/Марккула (FIN, Ford Fiesta Rally2) +11.20,0
9. Остберг/Еріксен (N, Citroen C3 Rally2) +12.01,5
10. Грязін/Александров (RUS, VW Polo GTI R5) +12.35,8

Чемпіонат світу, пілоти (після чотирьох етапів)
1. Ож’є (F) – 79
2. Еванс (GB) – 77
3. Ньовілль (B) – 53
4. Тянак (EE) – 45
5. Рованперя (FIN) – 41
6. Кацута (J) – 36
7. Сордо (E) – 29
8. Брін (IRL) – 24
9. Грінсміт (GB) – 22
10. Фурмо (F) – 20

Кубок виробників (після чотирьох етапів)
1. Toyota Gazoo Racing WRT – 183
2. Hyundai Motorsport – 146
3. M-Sport Ford WRT – 64
4. Hyundai 2C Competition – 28

© Павло Скобленко/Rally.UA
© Фото Toyota, Twitter (@EsapekkaLappi), Hyundai

23-05-2021 21846
Сайт Rally.ua 2017 ©
Использование материалов сайта возможно только с письменного согласия владельца