«Дакар»-2021, автомобілі: «приватна лінія»

Як правило, на «Дакар» за вищі місця в автомобільному заліку борються переважно заводські команди (зараз це X-raid Team і Toyota Gazoo Racing) та їх «сателіти» (тобто напівзаводські команди рівня Overdrive Racing та клієнти з серйозними бюджетами). Однак завжди цікаво, хто ж зі представників приватних команд здатний прорватися до Топ-10 за підсумками марафону – в них є досить широкий вибір найрізноманітнішої техніки, від клієнтських версій Mini JCW Rally та Toyota Hilux до різних багі. Повнопривідну команду «другої лінії» в цьому році готові очолити Мартін Прокоп (Ford Raptor RS CC), Мірослав Заплетал (Ford F150 Evo), Антанас Юкнявічюс (Toyota Hilux), Вайдотас Жала та Денис Кротов (обидва на Mini JCW Rally)… До цього відносно невеликого переліку можна додати ще угорця Балажа Салая (Opel Grandland X своєї підготовки) і португальця Рікарду Порема (Borgward BX7 Evo) – правда, їх шанси на місце в Топ-10 абсолюту не надто великі. Все ж Opel з Borgward (старе шасі Mitsubishi Racing Lancer) вже помітно поступаються клієнтським Mini та Toyota.

Зате слід в черговий раз відзначити один факт – після переїзду «Дакару» на Аравійський півострів різко зросла кількість швидких екіпажів на задньопривідних багі. Подібний ефект важко пояснити лише тим, що недавно було прийнято рішення про скасування Africa ECO Race – адже процес «переміщення» багістів зі трас Африки на «Дакар» почався ще більше як рік тому… Як відомо, у FIA ще навесні ухвалили досить-таки неоднозначне рішення про те, що задньопривідні багі вищої категорії протримаються в ралі-рейдах до кінця 2022 року, після чого, починаючи з 2023 року, техніка вищої групи Т1 остаточно переходить на повний привід. Таке враження, що більшість приватних команд вирішили максимально використовувати це «вікно можливостей» і наостанок як слід «пофестивалити» на своїх багі у 2021-2022 роках (особливо на марафонах). Не доводиться дивуватися тому, що на «Дакарі»-2021 перелік приватних екіпажів на багі Т1 (бензинові Т1.3 і дизельні Т1.4), які готові поборотися за місце в Топ-10, виявився навіть помітно більшим, ніж у «приватників» у повному приводі.

Список багістів у «приватному секторі» відкриває один зі головних героїв «Дакарк»-2020 – француз Матьє Серрадорі (восьме місце в абсолюті), який знову виведе на старт південноафриканський прототип Century CR6. Найцікавіше, що його команда SRT Racing зараз виставила відразу три Century – компанію Серрадорі складуть Ясір Сейдан (вирішив спробувати свої сили в задньому приводі) й Александр Леруа. Крім того, на «Дакарі» після кількох років відсутності знову з’явилася фірмова команда Century Racing, яка теж спочатку заявила три Century CR6 – з Марком Корбеттом (на жаль, в останній момент він змушений був відмовитися від виступу на «Дакарі»), Брайаном Барагванатом і Марсело Тілья Гастальді. Буде також цікава компанія на екс-заводських багі Peugeot (загалом, три машини) – в кольорах Abu Dhabi Racing на Peugeot 3008 DKR стартують шейх Халід Аль-Кассімі та Сіріль Депре, а в складі PH Sport виступить ветеран Жан-П’єр Стрюго на Peugeot 2008 DKR (до останнього часу француз зазвичай виступав на багі MD Rally Sport Optimus).

Не варто випускати з уваги також китайця Хань Вея на багі Geely SMG, якому цілком під силу влаштувати кілька серйозних сюрпризів навіть у вищій лізі – все ж на попередньому «Дакарі» він фінішував десятим. Багатьом цікаво буде також поспостерігати за командою Rebellion Motors, яка вдруге виставить на «Дакарі» два багі Rebellion DXX (на основі торішніх RD Limited DXX), підготованих в компанії Ромена Дюма. Француз, як і рік тому, поведе в бій одну з машин своєї конструкції, а другий автомобіль буде пілотувати Александр Пескі (президент Rebellion Corporation). На попередньому «Дакара» експеримент з DXX вийшов не надто вдалим – Дюма вибув у перший же день через пожежу, Піски фінішував всього лише 43-м… Найчисленнішу на «Дакарі»-2021 компанію виставить французька MD Rallye Sport – шість екіпажів на багі MD Optimus. При цьому в її складі можна побачити чимало відомих імен – Жером Пеліше, Домінік Юзьє, Крістіан Лавьєй (після декількох років в «серійній» категорії Т2 на Toyota він вирішив повернутися до вищого дивізіону Т1)…

© Павло Скобленко/Rally.UA
© Фото Facebook (Martin Prokop, Mathieu Serradori Rallye), Abu Dhabi Racing, MD Rallye Sport

30-12-2020 5843
Сайт Rally.ua 2017 ©
Использование материалов сайта возможно только с письменного согласия владельца