«Дакар»-2019, оцінка: багі SSV/UTV

Слід визнати, таке вибухове зростання інтересу до категорії легких багі SSV/UTV на нинішньому «Дакарі» навіть спантеличило – особливо якщо згадати, як розвивалися події в цьому заліку зовсім недавно… Коли два років тому вирішили вивести SSV/UTV в окремий залік (раніше вони були лише одним з численних класів в категорії автомобілів), то особливого ажіотажу цей крок не викликав – в 2017 році заявилися 6 екіпажів, через рік глядачі побачили вже 11 багі на старті… Здавалося, 15, максимум 20 машин – будуть чудовим результатом. Але дійсність виявилася набагато крутішою – 30 екіпажів! Якщо ретельно простудіювати всі списки учасників «Дакару», то можна прийти до наступного висновку – техніка SSV/UTV зараз повним ходом витіснює серійні автомобілі групи Т2, причому практично не поступається їм у швидкості, а то і навіть перевершує. Результати цього процесу «заміщення» більш ніж наочні – три десятки багі SSV/UTV проти всього лише чотирьох Т2.

На нинішньому «Дакарі» учасників категорії SSV/UTV можна розділити на три основні групи. До першої входять шанувальники даного типу ралі-рейдової техніки – наприклад, француз Клод Фурньє, німкеня Аннет Фішер (штурманом якої стала Андреа Майєр-Петерансель). Друга група – команди і екіпажі, які далеко не завжди мають у своєму розпорядженні бюджет, необхідний для виступів на рівні Т1 (в першу чергу, можна згадати бразильця Рейналду Варелу, португальця Рікарду Порема). Третя група – для них SSV/UTV можуть стати проміжною сходинкою на шляху до категорії автомобілів. І саме вона є найчисельнішою – тут можна побачити чимало пілотів, які до того досягали значних успіхів в заліках мотоциклів і квадроциклів – іспанець Герард Фаррес Гуелль, чилійці Франсіско Лопес і Ігнасіо Касале, росіянин Сергій Карякін… В ту компанію входять також юніори – наприклад, 22-річний Бруно Варела, син Рейналду. Вже зараз, після старту, можна засвідчити важливий факт – в заліку SSV/UTV майже половина пілотів (13 з 30) є дебютантами «Дакара».

Насправді картина такого стрімкого зростання популярності техніки SSV/UTV є набагато цікавішою, ніж може здатися на перший погляд. Адже, крім учасників офіційного заліку SSV/UTV (де ці машинки повинні строго відповідати вимогам технічного регламенту), є ще досить пристойна група учасників, яка виступає на приблизно такій ж само техніці – але з набагато більш радикальними переробками… Ось для них в заліку автомобілів передбачений окремий клас Open 1 (машини, підготовлені за правилами SCORE, американської офф-роуд серії). Саме в цю нішу і стрімголов кинувся американець Роббі Гордон, чия команда Team Speed підготувала відразу три багі Textron Wildcat XX – для шефа і його підопічних, 20-річних дебютантів «Дакара» Коула Поттса і Блейда Гілдебренда. Інформації про ці «супер-каракатиці» зовсім небагато, але подейкують, що потужність двигуна Yamaha (3 циліндри, об’єм 1,0 л) довели до 200 к.с. (проти 130-135 к.с. у «звичайних» SSV/UTV)! Цікаво, чи вистачить такого форсованого мотора на всю дистанцію гонки? Варто потім порівняти швидкість гордонівських «каракатиць» як зі «звичайними» автомобілями, так і з еталонними SSV/UTV…

© Павло Скобленко/Rally.UA
© Фото Reuters, Can-Am Off-Road

09-01-2019 3457
Сайт Rally.ua 2017 ©
Использование материалов сайта возможно только с письменного согласия владельца