«Дакар»-2019, оцінка: автомобілі (частина 2)

Крім визнаних фаворитів із заводських, напівзаводських та різних фірмових команд з солідними спонсорами, на «Дакарах» в поле зору досить часто потрапляють гравці «другої лінії» – тобто або клієнти великих команд (формально саме до таких можна віднести екіпажі Бориса Гарафуліка з X-raid або Арона Домжалу і Ронана Шабо з Overdrive Racing), або невеликі команди, які своїми силами готують і обслуговують машини власної побудови (часом навіть дуже і дуже непогані). Як правило, для них завдання-мінімум виглядає так – фініш в Топ-20 за підсумками всієї гонки. Місце в Топ-15 – це вже дуже класний результат. А прорив в Топ-10, в обхід головних фаворитів з заводських команд – то взагалі колосальний успіх. Отже, хто зараз готовий замахнутися на такі амбітні цілі? Першим номером у цьому списку йде чех Мартін Прокоп, який за підтримки Мірослава Заплетала (як інженера і конструктора) втретє стартує на «Дакарі» за кермом пікапа Ford власної підготовки – і рік тому зумів «долетіти» до сьомого місця! Але повторити такий успіх – завдання набагато складніше…

У цьому році з’явився ще один екіпаж, який вирішив спробувати щастя вже в складі своєї власної команди – причому не на придбаній або орендованій машині, а самостійно підготувати прототип. Саме таке завдання поставив перед собою перуанець Ніколас Фукс, який в 2017 році в складі голландської команди Wevers Sport Offroad фінішував дванадцятим за кермом Ford HRX (прототип був створений на базі колишнього заводського Mitsubishi Racing Lancer). Зараз Фукс виступатиме на новенькому автомобілі Proto FRT, який був повністю розроблений і створений в Перу на базі моделі Ford Ranger (фактично, перуанець пішов тим ж самим шляхом, що й Мартін Прокоп майже три роки тому). Буде також цікаво поспостерігати за черговою появою великого литовського десанту – екіпажі Антанаса Юкневічюса, Вайдотаса Жали і Бенедіктаса Ванагаса в черговий раз вирушать на штурм позицій у Топ-20 (якщо Ванагасу ще не вдавалося досягти такого успіху, то Юкневічюс і Жала рік тому вже встигли відзначитися таким чином, фінішувавши на 12-му і 18-му місцях). Не обійдеться і без участі українця – Дмитро Циро в якості штурмана виступить з Денисом Кротовим (Mini JCW Rally).

Впадає в очі одна цікава деталь – після стрімкого закриття заводської програми Peugeot Sport на «Дакарі» значно збільшилася кількість приватних екіпажів на задньопривідних багі. По-перше, кілька прототипів Peugeot вирушили не тільки до PH Sport, але і по інших командах – наприклад, у французьку Easy Rally. По-друге, підтягнулися ще ті екіпажі, які останнім часом зазвичай намагалися виступати на Africa ECO Race – наприклад, француз Матьє Серрадорі (рік тому він виграв африканський ралі-рейд) на Buggy SRT LCR30, бельгієць Стефан Енрар (ветеран «Дакарів» ще «африканської» епохи, три фініші в Топ-10) на жучиному багі Henrard Racing Dunbee, швейцарець Ремі Вотьє на Buggy Optimus MD… По-третє, на «Дакарі»нарешті з’явилася китайська команда Geely, яка в ралі-рейдах використовує Buggy SMG і в свого часу встигла добряче відзначитися на Silk Way Rally – її лідером залишається Хань Вей, другим номером став француз Філіп Гаш.

© Павло Скобленко/Rally.UA
© Фото Facebook (Martin Prokop, Nicolas Fuchs), Team SMG

08-01-2019 1981
Сайт Rally.ua 2017 ©
Использование материалов сайта возможно только с письменного согласия владельца