WRC-2021: перші враження

Стартовий раунд ралійного чемпіонату світу 2021 року, попри свій неповторний та специфічний характер (зазвичай за підсумками Rallye Automobile de Monte-Carlo важко робити якісь довгострокові прогнози), вже встиг дати трохи інформації для роздумів… По-перше, відразу підтвердив чемпіонські амбіції Toyota Gazoo Racing і Hyundai Motorsport. По-друге, вже дав деяке уявлення про те, як працює оновлена система Power Stage в абсолютному заліку, за підсумками якої бонусні очки будуть отримувати не тільки екіпажі, а й команди теж. Найцікавіше полягає в тому, що в командному заліку (на відміну від особистого) зовсім не обов’язково будуть розігруватися всі 15 призових балів повністю… І Rallye de Monte-Carlo вже продемонструвало цю особливість – адже за фактом були розіграні лише 12 очок, оскільки Toyota Gazoo Racing спромоглася на Power Stage завести в Топ-3 всі три своїх залікових екіпажі («зайвим» з них став Елфін Еванс, чиї три очки в командному заліку просто «згоріли»). Таким чином, у боротьбі команд вже почав діяти додатковий тактичний елемент…

Toyota Gazoo Racing. Японсько-фінська команда відразу виклала свій головний козир – зуміла знайти майже ідеальний баланс між швидкістю та стабільністю. Результат, як кажуть, можна побачити «на табло» – це переможний дубль Себастьяна Ож’є та Елфіна Еванса, плюс четверте місце Калле Рованпері та шоста позиція Такамото Кацути (для японця це найвище досягнення в його кар’єрі), 10 виграних допів зі 14, стовідсотковий показник у командному заліку (52 очка з 52 можливих)! Правда, такий тріумф має свою ціну – на наступному етапі, Arctic Rally Finland (запланований на 26-28 лютого), Ож’є з Евансом доведеться стартувати першими на сніговій трасі – «бульдозерна» робота може серйозно пригальмувати їх на користь Hyundai Motorsport… Любителі статистики ж можуть знайти мінімум один привід для оптимізму Toyota – в минулому Себастьян Ож’є шість разів вигравав стартовий етап WRC у Монте-Карло (2014-2019), після чого п’ять разів завойовував вищий титул (єдина «осічка» була тільки у 2019 році). Цікаво, чим завершиться його сьома спроба?

Hyundai Motorsport. Команда з Альценау теж обійшлася без радикальних змін в складі (якщо не брати до уваги відходу Себастьяна Льоба з позиції третього номера), але особливою результативністю та стабільністю не надто потішила… Отт Тянак провалив свій другий поспіль виступ на Rallye de Monte-Carlo – і знову розпочав сезон зі нульовими показниками. Зі швидкістю в естонця особливих проблем немає (виграв два СД, лідирував після першої секції), а ось стабільність все ще накульгує. На відміну від Отта, Тьєррі Ньовілль дійсно успішно стартував у WRC-2021 – його третє місце аж ніяк не варто недооцінювати, оскільки бельгієць буквально за тиждень-два до Rallye de Monte-Carlo змінив штурмана та майже без тренувань стартував з Мартейном Відаге (далеко не всім вдається настільки успішно пройти подібне випробування, та ще й на трасах Монте-Карло). Що стосується Даніеля Сордо, іспанець на подіум претендувати все ж не зміг, але акуратно фінішував п’ятим і спокійно виконав завдання-мінімум – приніс команді 11 очок. Не найгірший результат для пілота, який востаннє стартував на Rallye de Monte-Carlo у 2018 році, а результативний фініш там був ще у 2017 році…

M-Sport Ford WRT. Загальну оцінку стану британської команди можна без особливих зусиль звести до двох коротких слів – «Падіння триває». Навіть важко пригадати, коли у M-Sport був настільки слабкий склад… Поки що єдиною надією залишається Теему Сунінен, у якого найбільше досвіду виступів у вищій лізі та найвищі шанси на успішні фініші в Топ-5 – але команда не в стані гарантувати йому повну програму виступів. Плюс до всього фін відкрив сезон ефектним вильотом з траси на першій же спецділянці. Гасу Грінсміту, який минулого року виконував обов’язки третього номера, несподівана роль офіційного лідера M-Sport Ford WRT явно перевищує його можливості. Навіть на Ford Fiesta WRC британець майже весь час боровся не стільки з четвертими номерами Toyota (Такамото Кацута) і Hyundai (П’єр-Луї Лубе), скільки з лідерами категорії WRC-2 – з Андреасом Міккельсеном (Skoda Fabia Rally2 evo) і «молодшим» одноклубником Адрієном Фурмо (Ford Fiesta Rally2). Чи вдасться підопічним Малкольма Уілсона вже цього року «відштовхнутися від дна»?

Чемпіонат світу (пілоти)
1. Ож’є (F) – 30
2. Еванс (GB) – 21
3. Ньовилль (B) – 17
4. Рованперя (FIN) – 16
5. Сордо (E) – 11
6. Кацута (J) – 8
7. Міккельсен (N) – 6
8. Грінсміт (GB) – 4
9. Фурмо (F) – 2
10. Камійї (F) – 1

Кубок виробників
1. Toyota Gazoo Racing WRT – 52
2. Hyundai Motorsport – 30
3. M-Sport Ford WRT – 10
4. Hyundai 2C Competition – 8

© Павло Скобленко/Rally.UA
© Фото Toyota, Hyundai, M-Sport, Sophie Graillon

01-02-2021 20609
Сайт Rally.ua 2022 ©
Использование материалов сайта возможно только с письменного согласия владельца