WRC-2020: дещо про WRC-2 і WRC-3

Подальше вивчення регламенту WRC 2020 року дало можливість остаточно розібратися у відмінностях між «оновленими» заліками WRC-2 (саме так буде називатися колишній WRC-2 Pro) та WRC-3 (він же колишній «звичайний» WRC-2). За великим рахунком, WRC-2 у 2020 році залишиться тим же WRC-2 Pro зразка 2019 року, з однією відмінністю – крім заводських команд, в цій категорії можуть виступати також приватні стайні, які готові боротися не тільки в особистому, але й в командному заліках. Тобто в одному ряду з «великими» M-Sport Ford WRT, Citroen Racing або Hyundai Motorsport можна буде побачити що-небудь на зразок польської Lotos Rally Team з Каєтаном Каєтановічем або турецької Toksport WRT з британцем Крісом Інгремом. Є ще одна важлива деталь – розмір внеску на участь для заводських команд становить 100 тисяч євро, зате для всіх приватних команд 10 тисяч євро. Можливо, цей факт (з огляду на відсутність команди Skoda Motorsport у 2020 році) може трохи підвищити популярність WRC-2 серед учасників. Ідеальний варіант виглядає так – заводські команди Hyundai, M-Sport, Citroen (можливо, Proton) плюс пара-трійка насправді сильних «приватників».

У WRC-3 (тобто в колишньому WRC-2 зразка 2019 року) практично жодних змін не передбачається – можуть заявлятися всі охочі, які мають техніку класу R5 та необхідний бюджет для стартів в чемпіонаті світу. І поки що все йде до того, що категорія WRC-3 буде набагато більш популярною, ніж WRC-2 – причому з цілої низки причин. По-перше, дійсно невеликий розмір внеску за участь в чемпіонаті – тільки 3 тисячі євро. По-друге, нема потреби офіційно реєструватися в складі якоїсь команди (бо командний залік відсутній) – приймаються індивідуальні заявки. По-третє, більш ліберальні вимоги до кількості стартів. Якщо в WRC-2 команда-учасник зобов’язана виступити мінімум на восьми етапах (з них хоча б один за межами Європи), то в WRC-3 подібних жорстких умов немає – європейці цілком можуть обмежитися стартами у своїй частині світу плюс зберігається старе звичне правило «Максимум сім залікових стартів в чемпіонаті, за підсумками сезону зараховують шість кращих результатів». І більшість приватників підуть саме до WRC-3 – як ми вже могли бачити в WRC-2019, коли WRC-2 виявився набагато більш популярним і цікавим, ніж заводський WRC-2 Pro з двома, трьома чи чотирма екіпажами на старті змагань.

© Павло Скобленко/Rally.UA
© Фото FIA ERC, Volkswagen Motorsport

20-12-2019 12603
Сайт Rally.ua 2022 ©
Использование материалов сайта возможно только с письменного согласия владельца