Rallye de Monte-Carlo: шостий тріумф Ож’є!

Як завжди, перед Power Stage організатори витрачають якийсь час, щоб переформатувати порядок старту – з таким розрахунком, щоб глядачі могли отримати «десерт» (тобто лідерів гонки) трохи пізніше і змогли довше насолодитися «святом очікування свята». Тому на перші стартові позиції відразу пішли екіпажі на WRC, що продовжують гонку за допомогою Rally2 (точніше, Андреас Міккельсен на Hyundai i20 Coupe WRC), і два лідери WRC-2 (бельгієць Гійом де Мевіус на Peugeot 208 T16 і чех Ян Копецкі на Skoda Fabia R5). І тільки після цього на трасу відправляються всі інші дев’ять заводських екіпажів – як зазвичай, в зворотному порядку, тобто від Крейга Бріна (дев’яте місце в гонці) до Себастьяна Ож’є (лідер)…

Якраз Міккельсен і задав темп на Power Stage – норвежець промчав по трасі спецділянки La Cabanette – Col de Braus (13,58 км) за 10.11,1, тобто на двадцять з гаком секунд швидше, ніж Тьєррі Ньовілль, який вранці виграв перший проїзд. А після цього майже на десять хвилин настав період відносного спокою – все одно два екіпажі на техніці R5 не мали змоги покращити результат Андреаса… Тому глядачам залишалося тільки зафіксувати один факт – Ян Копецкі став переможцем Rallye de Monte-Carlo в заліку WRC-2 (з відривом майже 15 хвилин від Гійома де Мевіуса), а також забезпечив собі як мінімум десяте місце в Топ-10 абсолютного заліку. І тільки після цього нарешті прийшов час довгоочікуваного «десерту». І глядачі дійсно мали на що подивитися!

Крейг Брін (Citroen C3 WRC) і Бріан Буфф’є (Ford Fiesta WRC’17) нічим особливим не вразили – якщо ірландець ще продемонстрував якусь спробу поборотися за призові очки, то француз після сьогоднішніх пригод (виліт з траси, повернення в гонку за допомогою глядачів) більше уваги приділив тому, щоб спокійно фінішувати і записати на свій рахунок чотири бали. Найцікавіше було попереду – як складеться фінальна «розборка» за п’яте місце між Тьєррі Ньовіллем, Елфіном Евансом і Крісом Міком? Бельгієць атакував не замислюючись і на пару секунд покращив час свого одноклубника Міккельсена – до 10.09,1 (тобто Тьєррі на 25 секунд покращив власний ранковий результат). Еванс програв цю битву повністю – валлієць не тільки відстав від Ньовілля на вісім секунд на Power Stage, але і пропустив його вперед в загальному заліку ралі. Але цю битву все одно виграв шалений Мік – ольстерець пролетів трасу за 10.06,7 і втримав своє п’яте місце!

Здавалося, на цьому можна заспокоїтися і спостерігати за тим, як квартет лідерів (тобто всі три екіпажі Toyota GAZOO Racing плюс Себастьян Ож’є) спокійно завершить гонку… Але в цей момент раптово «відзначився» Есапекка Лаппі – фін не втримав свою Toyota Yaris WRC на засипаній гравієм трасі, вилетів на узбіччя, якось вирулив назад на дорогу і прибув на фініш з півхвилинною втратою часу. У підсумку, Лаппі в один момент втратив відразу три позиції в загальному заліку гонки, пропустивши вперед не тільки Кріса Міка, але і навіть Тьєррі Ньовілля з Елфіном Евансом! Цей епізод лише додав занепокоєння всім без винятку – де гарантія, що щось подібне не трапиться з кимось з Топ-3, причому навіть з набагато серйознішими наслідками? Згадайте, як лише пару місяців тому Ярі-Матті Латвала в Австралії «загримів» на Power Stage і втратив друге місце!

На щастя, після такого «дзвіночка» бажаючих ризикувати вже не було – Ярі-Матті Латвала і Отт Тянак хоч і не відмовилися від спроб набрати кілька додаткових очок, але атакували акуратно (четверте і шосте місця на Power Stage відповідно) і успішно фінішували на подіумі. Залишається ще раз з подивом відначити, наскільки результативно завершив гонку Кріс Мік – адже ольстерець в останній момент не тільки взяв 5 призових очок, але і проскочив на четверте місце, завдяки чому за підсумками Rallye de Monte-Carlo набрав 17 очок (стільки ж, скільки і Латвала)! Тим часом Себастьян Ож’є спокійно відпрацював фінальну спецділянку, взяв один бонусний бал і став уже шестиразовим переможцем Монте-Карло – за цим показником він тепер поступається лише своєму тезці Лебу з його сімома тріумфами! Але при цьому Ож’є став володарем іншого абсолютного рекорду цього ралі – тільки йому вдавалося виграти Rallye de Monte-Carlo п’ять разів поспіль!

Rallye Automobile de Monte-Carlo (попередні результати)
1. Ож’є/Інграссія (F, Ford Fiesta WRC’17) 4:18.55,5
2. Тянак/Ярвеойа (EE, Toyota Yaris WRC) +58,3
3. Латвала/Анттіла (FIN, Toyota Yaris WRC) +1.52,0
4. Мік/Нейгл (GB/IRL, Citroen C3 WRC) +4.43,1
5. Ньовілль/Жільсуль (B, Hyundai i20 Coupe WRC) +4.53,8
6. Еванс/Баррітт (GB, Ford Fiesta WRC’17) +4.54,8
7. Лаппі/Ферм (FIN, Toyota Yaris WRC) +4.57,5
8. Буфф’є/Пансері (F, Ford Fiesta WRC’17) +7.39,5
9. Брін/Мартін (IRL/GB, Citroen C3 WRC) +9.06,7
10. Копецкі/Дреслер (CZ, Skoda Fabia R5) +16.43,0

Чемпіонат світу (пілоти)
1. Ож’є (F) – 26
2. Тянак (EE) – 18
3. Латвала (FIN) – 17
4. Мік (GB) – 17
5. Ньовілль (B) – 14
6. Еванс (GB) – 8
7. Лаппі (FIN) – 6
8. Буфф’є (F) – 4
9. Міккельсен (N) – 3
10. Брін (IRL) – 2
11. Копецкі (CZ) – 1

Кубок виробників
1. M-Sport Ford WRT – 33
2. Toyota GAZOO Racing WRT – 33
3. Citroën Total Abu Dhabi WRT – 18
4. Hyundai Motorsport – 14

© Павло Скобленко/Rally.UA
© Фото Sophie Graillon, Hyundai, Citroen Racing, M-Sport

28-01-2018 20599
Сайт Rally.ua 2022 ©
Использование материалов сайта возможно только с письменного согласия владельца