Rally Turkey: «джокер» в календарі WRC

Турецький етап повернувся до ралійного чемпіонат світу після солідної перерви (в останній раз Туреччина приймала у себе WRC ще в далекому 2010 році), причому траса буде принципово новою для всіх без винятку учасників. У 2003-2006 і 2008 роках Rally of Turkey базувалося під Антальєю, на узбережжі Середземного моря, потім в 2010 році була спроба перетягнути гонку під Стамбул (маршрут змагань пролягав на півострові між Чорним і Мармуровим морями). Зараз турецькі організатори знову повернули свою головну гонку на берег Середземного моря – цього разу вирішено було провести ралі в околицях вже іншого відомого курорту, Мармариса (приблизно в 200 км на захід від Анталії). І є всі підстави припускати, що мармариські траси за своїм характером не особливо будуть відрізнятися від допів під Антальєю – тобто ті ж самі повільні, закручені дороги на жорсткому гравії, з помітними перепадами висот (200-450 метрів)… Скоріш за все, середня швидкість на новому Rally Turkey Marmaris навряд чи перевищить позначку в 80, максимум 85 км/год.

З огляду на нинішню турнірну ситуацію в чемпіонаті світу, турецький раунд має відмінні шанси стати саме тим самим «джокером», який в будь-який момент може поховати чиїсь переможні амбіції або «всього лише» поставити все з ніг на голову (та ще й кілька разів поспіль, поки не набридне). Чого насправді чекати від трас під Мармарисом – майже ніхто з нинішніх учасників світової першості не знає… Тих діючих зараз пілотів, які мають хоч якийсь досвід виступів на Rally of Turkey «антальского» періоду, можна дуже легко перелічити по пальцях однієї руки – Даніель Сордо (який, взагалі-то, пропустить нинішній турецький раунд), Андреас Міккельсен, Ярі-Матті Латвала… Плюс ще Ян Копецкі, який нині заявлений в WRC-2, та Халід Аль-Кассімі (якого важко назвати серйозним претендентом на якийсь успіх). Таким чином, всі нинішні фаворити світової першості (тобто Себастьян Ож’є, Тьєррі Ньовілль, Отт Тянак) будуть просто з нуля «досліджувати» місцеву специфіку трас – тобто це тріо в повному складі опиниться в максимально рівних умовах. Звичайно, хотілося б вірити, що раптом зможуть здивувати Ярі-Матті Латвала з Андреасом Міккельсеном, але все ж є сумніви…

Найсмішніше, що зараз практично немає будь-якої можливості хоч якось оцінити шанси «Великої трійці» на успіх в Туреччині. Тьєррі Ньовілль? Досі не особливо зрозуміло, в якій формі зараз перебуває бельгієць – може, новий трирічний контракт з Hyundai Motorsport допоможе йому зосередитися і здійснити потужний ривок в боротьбі за титул? З Оттом Тянаком теж не все просто, як хотілося б. З одного боку, естонець дійсно у відмінній формі, здобув дві перемоги поспіль і готовий продовжувати в тому ж темпі. З іншого, у нього зараз дійсно непроста ситуація з технікою – через особливості омологації і клопоти з логістикою (недавній переїзд Toyota Gazoo Racing з Фінляндії в Естонію) всім тойотівським екіпажам доведеться стартувати на старих Yaris WRC, з торішніми шасі і двигунами. У Себастьяна Ож’є стан справ теж дуже далекий від ідеального – мало того, що француз вже кілька місяців не може повернути свою фірмову стабільність і результативність, так ще й у M-Sport Ford WRT свої «танці» з оновленим Ford Fiesta WRC, з яким доводиться експериментувати мало не на ходу! Якщо спробувати зібрати все це в одне ціле, то будь-які теоретичні побудови негайно ж розвалюються…

© Павло Скобленко/Rally.UA
© Фото Willy Weyens, Red Bull Content Pool

12-09-2018 7103
Сайт Rally.ua 2022 ©
Использование материалов сайта возможно только с письменного согласия владельца