Rally Finland: центр «турбулентності»

Фінський раунд чемпіонату світу зараз став одним з лідерів у номінації «Найбільш непередбачуваний етап WRC-2023» – не так часто буває, щоб протягом лише одного дня стрімко вибило з боротьби відразу трьох основних претендентів на перемогу! Саме це й сталося у перший повноцінний день Secto Rally Finland – коли п’ятниця поставила жирний хрест на усіх амбіціях Отта Тянака (Ford Puma Rally1), Есапекки Лаппі (Hyundai i20 N Rally1) і Калле Рованпері (Toyota GR Yaris Rally1)… Нескладно порахувати, що це тріо має на своєму рахунку чотири перемоги на фінських трасах (три у Тянака, одна у Лаппі) та два титули чемпіона світу (по одному у Тянака та Рованпері). Все ж «домашній фактор» досить часто стає проблемою – бажання неодмінно виграти на очах у своїх уболівальників час від часу призводить о втрати контролю… Нинішнє Secto Rally Finland стало тріумфальним для тих, кому вдалося знайти найкращий баланс між швидкістю й обережністю – то дійсно непросте завдання, коли середня швидкість на спецділянках часом перевищувала 130-140 км/год!

Зараз всі поточні новини зі світу ралі та ралі-рейдів перенесені на Телеграм-канали:
Новини ралі – «Ukraine & World of Rally»
Новини ралі-рейдів – «Ukraine & Cross-Country Rally»

Toyota Gazoo Racing WRT. Цього року всі вже звикли, що в команді майже все тримається на досягненнях Калле Рованпері та Себастьєна Ожьє, які на восьми попередніх раундах здобули п’ять перемог… Всупереч чималим побоюванням (особливо після драматичної аварії Рованпері в п’ятницю), тандем Елфіна Еванса та Такамото Кацути відпрацював найкращим чином – перемога та третє місце, чергове підсилення позицій у командному заліку. І якщо виявиться, що валлієць з японцем дійсно подолали свою «смугу нестабільності», то матимемо два цікавих наслідки. По-перше, Еванс може стати чималою проблемою для Рованпері – бо розрив у 25 очок за чотири етапи до фінішу чемпіонату спокійного життя взагалі не гарантує. По-друге, наявність аж трьох стабільних і результативних екіпажів (і це за відсутності Ожьє) – то великий головний біль для Hyundai Motorsport, чиї шанси на командний титул після турне Кенія-Естонія-Фінляндія суттєво знизилися…

Hyundai Motorsport. У корейсько-німецької команди зараз досить неоднозначна картина – успіхи на одних напрямах (другий поспіль подіум Тьєррі Ньовілля) чергуються з невдачами на інших (прикра аварія Есапекки Лаппі)… З плюсів – Ньовілль залишається одним з претендентів на титул і у випадку якихось чергових пригод у Калле Рованпері чи Елфіна Еванса на наступному раунді в Греції може частково перехопити ініціативу (тим більш, бельгієць вже вигравав на торішньому Acropolis Rally Greece). Головний мінус – навіть стабільність і результативність команди не може приховати того факту, що «корейці» переважно поступаються у швидкості «японцям». З цифрами складно сперечатися – у Hyundai 1 перемога + 11 подіумів (у Toyota зараз 7 перемог і 6 подіумів). За кількістю виграних спецділянок картина теж не надто тішить – екіпажі Hyundai Motorsport разом виграли 48 СД (у тойотівців цей показник становить 109). До речі, слід відзначити досягнення Теему Сунінена – фін тимчасово отримав позицію третього номера команди та результативно відпрацював свої дебютні старти за кермом Rally1 (в Естонії та Фінляндії двічі фінішував у Топ-5, завдяки чому спокійно назбирав 25 очок).

M-Sport Ford WRT. На жаль, загалом повторюється торішня історія – британська команда вдало проводить першу половину сезону, але влітку починається помітний спад. І на це накладаються різноманітні технічні проблеми (вбитий двигун у Отта Тянака на шейкдауні в Естонії) та інциденти (у Фінляндії спочатку Тянак десь приклався дном автомобіля та знов-таки пошкодив двигун, потім П’єр-Луї Лубе розтрощив підвіску). А коли у Лубе в неділю також виникли проблеми з двигуном, багато хто був упевнений – ось-ось у Фінляндії буде поставлена крапка на неймовірній рекордній серії Ford. Але француз все ж фінішував, M-Sport Ford WRT отримав трохи командних очок. Таким чином, у марки Ford досі триває рекордна серія – вже на 290 раундах WRC поспіль «Блакитний овал» неодмінно здобуває очки в командному заліку (ця серія стартувала ще на Rallye Automobile Monte-Carlo у далекому 2002)! Чи можна розраховувати, що Отт Тянак подолає цю чорну смугу та вже на наступному раунді зможе боротися за перемогу чи мінімум за подіум? Складно сказати…

Під час фінського раунду сталися ще кілька цікавих подій. Перш за все, варто відзначити цілком успішне повернення Ярі-Матті Латвали до чемпіонату світу – фін нарешті стартував за кермом техніки Rally1 і на домашній трасі без особливого ризику фінішував п’ятим. Той рідкісний випадок, коли шеф заводської команди взяв безпосередню участь у змаганні та навіть фінішував у Топ-5. Крім того, Латвала став одним з небагатьох пілотів, який стартував у чемпіонаті світу за кермом усіх автомобілів найвищої категорії – WRC у версії 1997-2010 років, WRC у версії 2011-2016 років, WRC у версії 2017-2021 років, до яких зараз додався ще й Rally1. Подібний досвід мають ще тільки два заводських пілоти – Себастьєн Льоб і Себастьєн Ожьє… Що ще привернуло увагу? Наприклад, дві ювілейні події одночасно – Тьєррі Ньовілль подолав позначку у 1800 очок за кар’єру (вже 1810), а Елфіну Евансу підкорився 1100 очковий «бар’єр» (у валлійця 1106 очок).

Secto Rally Finland. Power Stage
1. Еванс/Мартін (GB, Toyota GR Yaris Rally1) 4.54,186
2. Ньовілль/Відаге (B, Hyundai i20 N Rally1) +0,840
3. Сунінен/Марккула (FIN, Hyundai i20 N Rally1) +2,294
4. Кацута/Джонстон (J/IRL, Toyota GR Yaris Rally1) +4,239
5. Латвала/Хяннінен (FIN, Toyota GR Yaris Rally1) +8,589

Secto Rally Finland. Топ-10
1. Еванс/Мартін (GB, Toyota GR Yaris Rally1) 2:33.11,3
2. Ньовілль/Відаге (B, Hyundai i20 N Rally1) +39,1
3. Кацута/Джонстон (J/IRL, Toyota GR Yaris Rally1) +1.36,7
4. Сунінен/Марккула (FIN, Hyundai i20 N Rally1) +1.41,0
5. Латвала/Хяннінен (FIN, Toyota GR Yaris Rally1) +4.09,4
6. Сольберг/Эдмондсон (S/GB, Škoda Fabia RS Rally2) +9.33,6
7. Паярі/Мялкьонен (FIN, Škoda Fabia RS Rally2) +10.03,7
8. Фурмо/Коріа (F, Ford Fiesta Rally2) +10.37,5
9. Грязін/Александров (404, Škoda Fabia RS Rally2) +11.11,5
10. Міккельсен/Еріксен (N, Škoda Fabia RS Rally2) +11.35,2

Чемпіонат світу, пілоти (після дев’яти етапів)
1. Рованперя (FIN) – 170
2. Еванс (GB) – 145
3. Ньовілль (B) – 134
4. Тянак (EE) – 104
5. Ож’є (F) – 98
6. Лаппі (FIN) – 87
7. Кацута (J) – 58
8. Сордо (E) – 46
9. Сунінен (FIN) – 34
10. Лубе (F) – 28

Кубок виробників (після дев’яти етапів)
1. Toyota Gazoo Racing WRT – 378
2. Hyundai Motorsport – 311
3. M-Sport Ford WRT – 205

© Павло Скобленко/Rally.UA
© Фото Toyota, Hyundai, WRC.com

07-08-2023 37562
Сайт Rally.ua 2022 ©
Использование материалов сайта возможно только с письменного согласия владельца