Rally de Portugal: подвійний успіх Ньовілля

Традиційний регрупінг перед Power Stage (легендарним допом Fafe з його видовищним трампліном) приніс дуже цікаву стартову відомість – першими на трасу вирушають три лідери WRC-2 (Стефан Лефевр, Лукаш Пєньонжек, Понтус Тідеманд), потім три невдахи п’ятниці, які повернулися з допомогою Rally2 (Ярі-Матті Латвала, Себастьян Ож’є, Андреас Міккельсен), після чого нарешті приходить черга всіх вцілілих заводських екіпажів на WRC (сім екіпажів стартують в зворотному порядку, від Крейга Бріна до Тьєррі Ньовілля). Можна тільки поспівчувати Лефевру, який повинен був стартувати найпершим і чистити трасу – ця обставина просто «обнулює» його і так зовсім мізерні шанси на друге місце в заліку WRC-2 (де француз відстає на два десятка секунд від сенсаційного Пєньонжека). Але саме ця обставина повинна була зіграти на руку Ож’є, Латвалі і Міккельсену – тим більш, нові правила нині забороняють спізнюватися на старт заради вигідної позиції…

Лідери WRC-2 майже відразу розібралися зі своїми завданнями – Стефан Лефевр залишився третім, Лукаш Пєньонжек святкує свій перший подіум в цій категорії (а також мінімум два очки в абсолютному заліку WRC), Понтус Тідеманд продовжує високо нести переможний прапор Skoda Motorsport (для шведа це третя перемога в сезоні, а для команди вже п’ята). Коли ж на фініші нарешті з’явилися Ярі-Матті Латвала і Себастьян Ож’є, глядачі могли в черговий раз переконатися в тому, наскільки ж техніка WRC нового покоління перевершує R5 – відрив більше двадцяти секунд на дистанції в 11,18 км! Отже, Ож’є дав решті фаворитів перший реальний орієнтир, показавши час 6.38,4. Хто зможе перевершити цей результат? І чи зуміє чемпіон світу вивезти хоч якісь очки з Португалії чи все ж виїде звідти з безнадійною «баранкою»? Вже за три хвилини стало ясно, що максимум у вигляді п’яти бонус-очок французу не світить – Андреас Міккельсен виявився швидшим на 0,6 с.

Крейг Брін своєю швидкістю не порадував і навіть не претендував на призові очки, зате його напарник Мадс Остберг атакував і зміг «вклинитися» між Ожьє та Міккельсеном! І події понеслися чвалом – мало не кожен наступний екіпаж став покращувати результат Міккельсена! Спочатку відзначився Дані Сордо (6.35,3 проти 6.37,8 у норвежця), потім «прилетів» Есапекка Лаппі, який скинув ще пару секунд (6.33,2). За іронією долі, саме Тееему Сунінен, колега Себастьяна Ож’є, остаточно позбавив його останнього шансу хоча б на один бал в Португалії – фін показав третій час і одночасно гарантував собі перший в кар’єрі подіум в абсолюті WRC! Елфін Еванс не став ризикувати на Power Stage, зате разом з Суніненом забезпечив команді M-Sport Ford WRT два місця на подіумі! Непогана компенсація за провал Ожьє… А потім настав момент подвійного тріумфу Тьєррі Ньовілля – бельгієць став другим на допі (це відразу чотири додаткових очка), здобув другу в цьому році перемогу і знову вийшов на перше місце в загальному заліку чемпіонату світу, випередивши Ож’є!

Результати Power Stage
1. Лаппі/Ферм (FIN, Toyota Yaris WRC) 6.33,2
2. Ньовілль/Жільсуль (B, Hyundai i20 Coupe WRC) +1,9
3. Сордо/Дель Барріо (E, Hyundai i20 Coupe WRC) +2,1
4. Сунінен/Марккула (FIN, Ford Fiesta WRC) +3,3
5. Еванс/Баррітт (GB, Ford Fiesta WRC) +4,4

Vodafone Rally de Portugal (попередні результати)
1. Ньовілль/Жільсуль (B, Hyundai i20 Coupe WRC) 3:49.46,6
2. Еванс/Баррітт (GB, Ford Fiesta WRC) +40,0
3. Сунінен/Марккула (FIN, Ford Fiesta WRC) +47,3
4. Лаппі/Ферм (FIN, Toyota Yaris WRC) +54,7
5. Сордо/Дель Барріо (E, Hyundai i20 Coupe WRC) +1.00,9
6. Остберг/Еріксен (N, Citroen C3 WRC) +3.33,5
7. Брін/Мартін (IRL/GB, Citroen C3 WRC) +5.23,0
8. Тідеманд/Андерссон (S, Skoda Fabia R5) +14.10,8
9. Пєньонжек/Мазур (PL, Skoda Fabia R5) +16.17,3
10. Лефевр/Море (F, Citroen C3 R5) +16.34,3

Чемпіонат світу (пілоти)
1. Ньовілль (B) – 119
2. Ож’є (F) – 100
3. Тянак (EE) – 72
4. Сордо (E) – 58
5. Лаппі (FIN) – 57
6. Міккельсен (N) – 54
7. Еванс (GB) – 45
8. Мік (GB) – 43
9. Латвала (FIN) – 31
10. Брін (IRL) – 26

Кубок виробників
1. Hyundai Motorsport – 175
2. M-Sport Ford WRT – 162
3. Toyota Gazoo Racing WRT – 140
4. Citroën Total Abu Dhabi WRT – 111

© Павло Скобленко/Rally.UA
© Фото M-Sport, Hyundai, Billiot Jérémie

20-05-2018 15498
Сайт Rally.ua 2022 ©
Использование материалов сайта возможно только с письменного согласия владельца