Перехід від зими до весни

Балтійських ралійних організаторів можна привітати – кліматичні примхи, які змусили перенести два ралі з січня на лютий, не змогли зруйнувати зимову частину сезону в регіоні (всі чотири запланованих змагання вдалося провести). Крапку в «зимовому циклі» поставило Rally Alūksne, спільний раунд чемпіонатів Латвії й Естонії, після чого настають тривалі весняні канікули, які триватимуть мінімум до кінця квітня – саме тоді відбудеться «перезавантаження» балтійського сезону (попередньо на 22 квітня заплановане Minirallijs Ropaži). Що цікавого отримали в останні вихідні лютого на трасах Алуксне? Однозначно в центрі уваги була поява Мартіньша Сескса на новітній Skoda Fabia RS Rally2 – латвієць недавно отримав місце постійного другого номера в Team MRF Tyres і зараз активно готується до повного сезону в ERC, який стартує вже за півтора тижня в Португалії. Трохи здивував не надто потужний склад учасників у національному естонському заліку – дехто взяв паузу (Прііт Коік), чимало фаворитів (Георг Ліннамяе, Егон Каур, Роберт Вірвес) зосередилися на підготовці до своїх міжнародних програм. Тому на старті в Алуксне можна було побачити лише двох естонців на R5/Rally2 – чинного чемпіона Грегора Йєетса (Skoda Fabia Rally2 evo) та Каспара Касарі (Skoda Fabia R5)…

УВАГА! Більшість поточних новин, коментарів зі світу ралі та ралі-рейдів публікуються у бліц-режимі на Телеграм-каналах «Ukraine & World of Rally» та «Ukraine & Cross-Country Rally»

Більша частина Rally Alūksne минула під знаком жорсткого протистояння Мартіньша Сескса і Грегора Йєетса – за дві спецділянки до фінішу латвієць мав невелику перевагу (лише 4,39 секунди). Але на передостанньому СД інтрига стрімко «луснула», коли естонець вилетів з траси, застряг у рівчаку та остаточно віддав перемогу Сесксу – тепер останній може тішитися успішною «репетицією» на новій техніці перед майбутнім стартом у Португалії. Була ще інтрига у боротьбі за друге місце, коли перед фінальним Power Stage латвієць Емілс Блумс лише на 1,83 с випереджав естонця Тімму Кирге. Але наприкінці естонці припустилися тактичної помилки, коли відмовилися від монтажу додаткового освітлення – і на фінальній частині дистанції в сутінках втратили чимало часу (на додачу ще мали заліплене снігом лобове скло, що тільки погіршило ситуацію). У підсумку, Блумс здобув другу позицію в абсолюті, на додачу виграв етап чемпіонату Естонії та попередньо став новим лідером естонської першості в абсолютному заліку EMV1! Українець Сергій Потійко вчергове стартував на прототипі Skoda Fabia Rally2-Kit, але цього разу вже з іншим штурманом – Івана Мішина тимчасово замінив литовець Жільвінас Юршис. Загальний підсумок виступу «оновленого» екіпажу – 31-е місце в загальному заліку Rally Alūksne, четверта позиція в латвійській категорії LRC (третя серед номінованих учасників) і трохи несподівана перемога в естонському дивізіоні EMV2 (техніка R5/Rally2, Rally2-Kit, NR4, S2000).

Поки Балтія закривала зимову частину свого сезону, у Бельгії якраз стартував національний чемпіонат. Тут очікувалася чимала інтрига в боротьбі за призові місця, бо чинний чемпіон француз Стефан Лефевр (торік просто розгромив усіх своїх суперників, коли у восьми стартах здобув сім перемог) зараз прагне нарешті повернутися на міжнародну арену та планує повну програму виступів у WRC2. Але Rally van Haspengouw майже повністю зруйнувало всі попередні прогнози та оцінки співвідношення сил – більшість визнаних фаворитів або не фінішували (дворазовий чемпіон Бельгії Адрієн Фернемон), або просто опинилися поза подіумом (чинний віце-чемпіон Джіно Бюкс, дворазовий чемпіон Кріс Прінсен)… Винятком стало лише третє місце Седріка Шерена, який торік на Porsche 997 GT3 став національним чемпіоном у категорії RGT – зараз він пересів на Hyundai i20 N Rally2 і розпочав свою нову програму з подіуму. Найбільше зацікавило, що за перемогу боролися виключно Вільям Вагнер (француз з бельгійським паспортом, який лише втретє у кар’єрі виступив у «домашніх» змаганнях) на VW Polo GT R5 і юніор Максім Потті на Citroen C3 Rally2 – франко-бельгієць буквально «видряпав» перемогу з мінімальним відривом 0,6 секунди! Тепер залишається почекати наступних етапів, щоб зрозуміти – це ознака чималих змін у бельгійській вищій лізі чи просто «флуктуація»?

Rally Alūksne
1. Сескс/Франціс (LV, Skoda Fabia RS Rally2) 50.07,62
2. Блумс/Еглітіс (LV, Mitsubishi Lancer Evo IX) +1.26,70
3. Кирге/Вахтра (EE, Mitsubishi Lancer Evo X) +1.41,63
4. Попов А./Прищіков (EE, Mitsubishi Lancer Evo IX) +2.35,88
5. Воробьовс/Грошус (LV, Mitsubishi Lancer Evo IX) +3.04,44
…31. Потійко/Юршис (UA/LT, Skoda Fabia Rally2-Kit) +8.42,23

Rally van Haspengouw
1. Вагнер/Бронне (B/F, VW Polo GTI R5) 1:13.15,2
2. Потті/Ерман (B, Citroen C3 Rally2) +0,6
3. Шерен/Вітерс (B, Hyundai i20 N Rally2) +18,3
4. Бюкс/Бурде-Юї (B, VW Polo GTI R5) +32,0
5. Де Чекко/Юмбле (B, Citroen C3 Rally2) +1.04,2

© Павло Скобленко/Rally.UA
© Фото Pille Russi (Autosport.ee), kroon-oil-brc.be

27-02-2023 23173
Сайт Rally.ua 2022 ©
Использование материалов сайта возможно только с письменного согласия владельца