Azores Airlines Rallye: сюрпризи ще до старту

Сьогодні вранці на Азорських островах стартував 66-й за рахунком сезон в FIA European Rally Championship, який є найстарішою міжнародною ралійної серією в світі (веде свій відлік з 1953 року, тобто мало не ровесник легендарної Формули-1). Найбільше вражає склад учасників гонки – в попередньому списку нараховуються 74 екіпажі (в заліку ERC заявки подали 53 учасники), з яких майже половина (36) виступлять на техніці R5. Така масовість в класі R5 була досягнута не за рахунок місцевих гонщиків – якщо португальських екіпажів було 14, то решту світу представляли 22 учасники (майже з усієї Європи плюс Паулу Нобре з Бразилії). Але все ж цікаво дізнатися, скільки з цієї армади знайдеться реальних претендентів на перемогу або подіум в гонці?

Список головних фаворитів можна було назвати без особливих зусиль – португальці Бруно Магальяйнш, Рікарду Бенту Мора (між іншим, уродженець Азорських островів), росіянин Олексій Лук’янюк. Але все ж найцікавішим виявився перелік цілої компанії «джокерів», справжні можливості яких мало хто знає – німці Маріян Грібель і Фабіан Крайм, поляк Хуберт Пташек, словак Мартін Кочі, угорець Норберг Херциг, австрієць Херманн Нойбауер, швед Фредрік Олін, британець Кріс Інгрем, французи Лоран Пельє (черговий юніор з Peugeot Rally Academy) і П’єр-Луї Лубе (веде підготовку до виступів у WRC-2), португалець Бернарду Соза (який не виступав більше півтора років)… І навіть не відомо, хто ще зможе «вистрілити »! Але ранкові тренування внесли свої поправки – спочатку Паулу Нобре пошкодив свою Skoda Fabia R5 (після чого довелося навіть зупинити заїзди), потім на Hyundai i20 R5 П’єр-Луї Лубе виникли неприємні проблеми з двигуном.

Для тренувальних заїздів і кваліфікації була запропонована коротка спецділянка довжиною 3,12 км. Перше тренування виграв Олексій Лук’янюк (показав 1.57,5), а ось друга вийшла «пожмаканою» – заїзди були припинені через аварію Нобре, тому частина екіпажів відмовилися від повторної спроби (найкращий час належав Бруно Магальяйншу, який проїхав трасу за 1.56,0). Кваліфікаційна сесія начебто ропочалася цілком передбачувано – три перших місця захопили явні фаворити гонки (першим став Рікарду Мора, за ним йшли Олексій Лук’янюк і Бруно Магальяйнш). Але потім почалися певні несподівані відхилення – якщо Мора з Лук’янюком так і залишилися в лідерах, то Магальяйнша відсунули на п’яте місце … Спочатку відзначився швед Фредрік Олін (третій час), а потім на четверту позицію несподівано протиснувся 25-річний британець Ріс Йейтс, який розпочав свою кар’єру в мотогонках, а в 2013-2014 роках вирішив перейти в ралі.

Azores Airlines Rallye (кваліфікація, Топ-10)
1. Мора/Кошта (P, Skoda Fabia R5) 1.52,808
2. Лук’янюк/Арнаутов (RUS, Ford Fiesta R5) +0,424
3. Олін/Сьйоберг (S, Skoda Fabia R5) +1,011
4. Йейтс/Едмондсон (GB, Skoda Fabia R5) +1,467
5. Магальяйнш Б./Магальяйнш Х. (P, Skoda Fabia R5) +1,492
6. Ларсен/Еріксен (N, Ford Fiesta R5) +1,908
7. Інгрем/Уітток (GB, Skoda Fabia R5) +2,070
8. Теодозіу/Тейшейра (P, Skoda Fabia R5) +2,108
9. Пельє/Комб (F, Peugeot 208 T16) +2,591
10. Колтун/Плескот (PL, Ford Fiesta R5) +2,793

© Павло Скобленко/Rally.UA
© Фото Twitter (FIA ERC)

22-03-2018 13857
Сайт Rally.ua 2022 ©
Использование материалов сайта возможно только с письменного согласия владельца