Proton знову нагадує про себе

За останній рік багато хто вже встиг забути про проект Proton Iriz R5, яким вже майже три роки займається британська компанія MEM (Mellors Elliot Motorsport) – навіть попри той факт, що цей автомобіль ще в січні отримав міжнародну омологацію. На даний момент Mellors Elliot Motorsport підготував лише п’ять шасі Proton Iriz R5, з яких продав замовникам три екземпляри… Два автомобілі залишилися в MEM – один (найперший) залишився в ролі тестової машини, на іншому Олівер Меллорс виступає на різних регіональних ралі в Великобританії, серед них і на Goodwood Rally Stage (на шасі # 2 встиг здобути п’ять перемог в п’яти стартах). З клієнтськими машинами не все так просто – наприклад, один Iriz R5 був перебудований в прототип з дволітровим двигуном (для Тео Бенгрі). Інший Proton Iriz R5 відправився в Donnelly Motorsport і вже кілька разів з’явився на різних ірландських ралі (на жаль, без помітних успіхів). Третя клієнтська машина ще в липні була продана Азізу Тейпару, але за півроку стартувала лише одного разу – в якості «нуля» на німецькому Eifel Rallye Festival.

При цьому за весь рік Proton Iriz R5 практично не стартував на якихось міжнародних змаганнях (навіть на «домашньому» Wales Rally GB його не було видно) – хіба тільки на двох ірландських ралі, які входили також до календаря FIA Celtic Rally Trophy. Тож не було нічого дивного в тому, що проект Mellors Elliot Motorsport почав швидко зникати з поля зору ралійної аудиторії – особливо після того, як на ринок пішли нові Ford Fiesta R5 Mk2 та Skoda Fabia R5 evo… Однак зараз протонівці знову нагадали про себе – кілька днів тому на тестах за кермом Proton Iriz R5 з’явився дворазовий чемпіон світу Маркус Грьонхольм (це вже не перша його участь у випробувальній програмі MEM). І відразу ж з’явилися натяки та плітки, що у 2020 році ми можемо нарешті побачити Proton Iriz R5 в заліку WRC-2 – можливо, навіть за безпосередньої підтримки компанії Proton. Але наскільки реальним є подібний варіант – поки ще залишається під величезним знаком питання… Рік тому вже лунали подібні натяки на якусь програму стартів у WRC-2, які так і залишилися лише попередніми планами.

© Павло Скобленко/Rally.UA
© Фото Dharriganimages

20-12-2019 19825
Сайт Rally.ua 2022 ©
Использование материалов сайта возможно только с письменного согласия владельца