Можна довго і докладно обговорювати феномен фінських ралі, які вже кілька десятиліть поспіль виводять на вищі міжнародні рівні безліч першокласних пілотів. Але щоб не витрачати час на тривалі і детальні дискусії, досить просто подивитися на деякі змагання в Фінляндії – скільки там учасників стартують і на якій техніці… Фактично, в тутешніх ралі безроздільно панує найпростіший принцип «Ганятися можна на чому завгодно! Головне – дотримуватися всіх вимог безпеки». Кілька днів тому відбулося Peurunkaralli, раунд національної серії Historic Rally Trophy. Отже, п’ять допів і 71,56 км бойової дистанції, 134 екіпажі на старті, причому на найрізноманітнішій техніці. Залишається лише в безмежному захваті читати перелік ралійної техніки на цьому ралі – Renault 8 Gordini, Ford Escort багатьох поколінь (від Twin Cam до RS 2000), Ford Cortina GT, BMW 2002 Ti, Datsun 100A, Triumph TR7, ціла група знаменитих «жуків» VW Käfer… В цю компанію пробрався навіть екзотичний для європейців американський Plymouth Valiant! І все це розподілено по трьох десятках класів!
Таке яскраве змагання ніяк не міг проігнорувати Ярі-Матті Латвала, який в світі WRC вже давно є одним з найпалкіших і найактивніших ентузіастів ралі на історичних автомобілях – багато хто може згадати, як він не раз «вишивав» на подібних змаганнях за кермом таких легендарних машин, як Ford Escort RS 1800 MkII і Audi Quattro! Зараз Ярі-Матті періодично з’являється в гонках за кермом ще однієї знаменитої машини – Toyota Celica GT-4 ST165 (саме цей автомобіль три десятиріччя тому відкрив японській марці шлях до чемпіонських титулів в WRC), на якій вже пару раз вигравав в своєму дивізіоні і добирався до подіуму в абсолюті. Але зараз фін досяг найвищого успіху на своїй історичній Toyota – впевнено виграв Peurunkaralli, що стало першою його перемогою в абсолюті на Celica GT-4 ST165! Цікаво, Ярі-Матті Латвала цього року планує виступити на Lahti Historic Rally? Адже він вже п’ять разів вигравав цю відому гонку на Ford і Audi! Може, вже час на Toyota?
Invalid API Key