Wales Rally GB: абсолютний рекорд Ож’є!

Такого «зіжмаканого» фіналу гонки в чемпіонаті світу не було вже давно – остання спецділянка Wales Rally GB стартував з величезним запізненням (більш ніж на півтори години). Причому сталося це через інцидент, взагалі не пов’язаний з ралі – як з’ясувалося, на The Parade (однієї з центральних вулиць Лландідно, на якій мала би фінішувати спецділянка Great Orme Llandudno) сталася серйозна аварія за участю двох мотоциклістів. Довелося призупинити всі заходи, пов’язані з Wales Rally GB – в першу чергу для того, щоб поліція завершила всі оформлення цієї події, а один з потерпілих був евакуйований гелікоптером до госпіталю. Але неважко уявити, як це все дуже несвоєчасно сталося – адже учасники майже дві години чекали на відновлення гонки, організатори намагалися якось зменшити втрати часу і ущільнити розклад фінальної частини ралі (графік заходів-то ретельно узгоджений з місцевою владою і заздалегідь розписаний мало не посекундно, тому будь помітне запізнення може стати приводом для скасування спецділянки та негайного завершення змагань).

У підсумку, вийшло щось дійсно незвичайне. По-перше, здійснили повний регруппінг, як перед Power Stage – на перші стартові позиції переставили лідерів WRC-2 (Понтус Тідеманд, Калле Рованперя) і два екіпажі на WRC по Rally2 (Елфін Еванс, Отт Тянак), після чого йдуть всі інші заводські екіпажі в зворотному порядку, тобто від Мадса Остберга (восьме місце в ралі) до лідера Себастьяна Ож’є. Інтервал між екіпажами виставили максимальний – цілих чотири хвилини. По-друге, для максимального «ущільнення» графіка організатори вирішили, що фінальний доп проїдуть тільки 14 кращих екіпажів – всі десять заводських на WRC плюс лідери WRC-2. Таким чином, решті учасників просто записали однаковий час – результат переможця WRC-2 на першому проїзді… Отже, глядачі спочатку дізналися, чим завершився бій між колегами в Skoda Motorsport – Калле Рованперя сьогодні остаточно переграв Понтуса Тідеманда і святкує свою першу повноцінну перемогу на етапі WRC-2! Так, він рік тому також виграв раунд WRC-2 в Австралії, але тоді виступав сам-один…

Далі події ринули потоком – як виявилося, Крейг Брін, незважаючи на всі інциденти сьогоднішнього дня, все ж відстояв свою четверту позицію. Тьєррі Ньовілль дуже прагнув наздогнати ірландця і отримати ще два додаткових очка, але все одно залишився п’ятим – його відставання від Крейга склало рівно чотири секунди. А крапку в цьому химерному фіналі поставив Себастьян Ож’є, який виграв третій поспіль доп, довів свою перевагу над Ярі-Матті Латвалою до десяти секунд і в п’ятий раз став переможцем Wales Rally GB – француз вже є одноосібним рекордсменом за кількістю перемог на британському ралі, випередивши фіна Ханну Мікколу та норвежця Петтер Сольберга (по чотири перемоги)! У чемпіонаті ж ситуація остаточно заплуталася – за два етапи до фінішу сезону Тьєррі Ньовілль випереджає Себастьяна Ож’є лише на сім очок… Та й Отт Тянак, незважаючи на вчорашню невдачу, все ще зберігає шанси на титул, хоча відстає від бельгійця на 21 пункт. У Кубку виробників ж Toyota Gazoo Racing збільшила свій відрив від Hyundai Motorsport до 20 очок!

Wales Rally GB (попередні результати)
1. Ож’є/Інграссія (F, Ford Fiesta WRC) 3:06.12,5
2. Латвала/Анттіла (FIN, Toyota Yaris WRC) +10,6
3. Лаппі/Ферм (FIN, Toyota Yaris WRC) +35,1
4. Брін/Мартін (IRL/GB, Citroen C3 WRC) +1.10,4
5. Ньовілль/Жільсуль (B, Hyundai i20 Coupe WRC) +1.14,4
6. Міккельсен/Йєгер (N, Hyundai i20 Coupe WRC) +1.15,9
7. Паддон/Маршалл (NZ/GB, Hyundai i20 Coupe WRC) +1.18,4
8. Остберг/Еріксен (N, Citroen C3 WRC) +1.21,6
9. Рованперя/Халттунен (FIN, Skoda Fabia R5) +9.14,7
10. Тідеманд/Андерссон (S, Skoda Fabia R5) +10.48,9

Чемпіонат світу (після одинадцяти етапів)
1. Ньовілль (B) – 189
2. Ож’є (F) – 182
3. Тянак (EE) – 168
4. Лаппі (FIN) – 104
5. Латвала (FIN) – 98
6. Міккельсен (N) – 83
7. Сордо (E) – 60
8. Брін (IRL) – 59
9. Паддон (NZ) – 55
10. Сунінен (FIN) – 54

Кубок виробників (після одинадцяти етапів)
1. Toyota Gazoo Racing WRT – 317
2. Hyundai Motorsport – 297
3. M-Sport Ford WRT – 273
4. Citroën Total Abu Dhabi WRT – 187

© Павло Скобленко/Rally.UA
© Фото Red Bull, Sophie Graillon, Skoda Motorsport

07-10-2018 14322
Сайт Rally.ua 2022 ©
Использование материалов сайта возможно только с письменного согласия владельца