RallyRACC Catalunya: пружина заведена

Скоріш за все, передостанній раунд ралійного чемпіонату світу 2019 року, іспанське RallyRACC Catalunya – Costa Daurada, за напруженням пристрастей може перевершити майже всі попередні змагання нинішнього сезону – і навіть майбутній фінал в Австралії. Все ж ситуація в загальному заліку така, що естонець Отт Тянак вже в Каталонії може достроково забезпечити собі вищий титул й нарешті перервати п’ятнадцятирічну гегемонію двох Себастьянів, Льоба та Ож’є, які з 2004 року нікому не віддавали перемогу в світовій першості. Лише одна деталь не викликає сумнівів – володар Кубка виробників з імовірністю десь 98% визначиться вже в листопаді в Австралії. Хоча не виключений варіант, що Hyundai може достроково завоювати титул в командному заліку, але для цього потрібні серйозні проблеми у Toyota, які дозволили б корейсько-німецькій команді набрати на раунді в Каталонії мінімум на 36 пунктів більше, ніж їх японсько-фінські суперники. Але одне не викликає ані найменших сумнівів – в Іспанії відразу двох дострокових титулів (в особистому та командному заліках) не буде!

Доводиться знову констатувати, що в найскладнішій і нервовій ситуації зараз перебуває Toyota Gazoo Racing – будь-яка втрата темпу або великі проблеми (особливо в Отта Тянака) можуть різко ускладнити життя естонцю в абсолютному заліку, а також суттєво знизять шанси японської марки на успішний захист торішнього титулу в Кубку виробників. Ідеальний варіант на ці вихідні для тойотівців виглядає наступним чином – спочатку гарантувати титул Отту в Каталонії, після чого отримати повну свободу дій в Австралії. У Hyundai Motorsport ситуація в чемпіонаті помітно гірша (особливо в особистому заліку, де Тьєррі Ньовілль відстає від лідера вже на 41 очко), але основні завдання перед каталонським раундом виглядають набагато простіше – мінімум математичних клопотів, необхідно атакувати повним складом (Тьєррі Ньовілль, Даніель Сордо, Себастьян Льоб) і набрати більше очок, ніж тойотівці. Схоже, що як мінімум в п’ятницю на трасі будуть бешкетувати Льоб з Сордо – у них стартові позиції на гравії набагато вигідніші, більше можливостей для прориву в Топ-3…

У Citroen Racing (точніше, у його прем’єр-пілота Себастьяна Ож’є) головоломок ще менше, ніж у Hyundai Motorsport – Кубок виробників програний повністю, французу залишається тільки включити «форсаж» й атакувати при першої нагоди або навіть без неї. Щоб зберегти хоч якісь шанси на чемпіонський титул в абсолюті, Ож’є потрібна тільки перемога – причому бажано з відривом щонайменше в чотири-п’ять позицій від Отта Тянака. Якщо ж француз опиниться за спиною естонця, битва за чемпіонську корону завершена… У Есапекки Лаппі теж свого роду повна свобода дій – можна влаштувати «штурм і натиск», щоб попсувати нерви лідерам Hyundai й Toyota. З кепського – сітроенівцям доведеться використовувати поточну версію C3 WRC, без змін в підвісці і аеродинаміці. Найцікавіше полягає в тому, що всім великим заводським командам (тобто Toyota, Hyundai, Citroen) доведеться постійно озиратися на всі боки в пошуках екіпажів M-Sport Ford WRT – Елфін Еванс з Теему Суніненом не обтяжені якимись глобальними турнірними завданнями. Подібний суперник завжди небезпечний для фаворитів – ніхто не знає, коли й кому Еванс з Суніненом завдадуть удар…

Чемпіонат світу (пілоти)
1. Тянак (EE) – 240
2. Ож’є (F) – 212
3. Ньовілль (B) – 199
4. Міккельсен (N) – 102
5. Мік (GB) – 98
6. Еванс (GB) – 90
7. Латвала (FIN) – 84
8. Лаппі (FIN) – 83
9. Сунінен (FIN) – 83
10. Сордо (E) – 72

Кубок виробників
1. Hyundai Motorsport – 340
2. Toyota Gazoo Racing WRT – 332
3. Citroën Total WRT – 278
4. M-Sport Ford WRT – 200

© Павло Скобленко/Rally.UA
© Фото Citroen, Toyota, Hyundai

24-10-2019 8117
Сайт Rally.ua 2022 ©
Использование материалов сайта возможно только с письменного согласия владельца