Rallye de Monte-Carlo: в очікуванні старту

Черговий неспокійний період під назвою «Чи вдасться чемпіонату світу з ралі 2021 року стартувати в січні?» поступово наближається до свого завершення – адже до офіційного старту Rallye Automobile de Monte-Carlo залишилося менш як добу. Після чергового коронавірусного загострення у Франції почали циркулювати чутки про можливе скасування Rallye de Monte-Carlo або навіть про його перенесення на грудень (тобто перетворити його на фінал сезону). Однак зараз начебто всі питання вдалося вирішити успішно – програму змагань змогли скоригувати згідно з новими вимогами «коронавірусної» безпеки, місцева влада кілька днів тому дала дозвіл на проведення змагання 21-24 січня на своїй території. Звичайно, не обійшлося без розчарувань – наприклад, цього року не буде спецділянок на знаменитому перевалі Коль-де-Тюрені (місцеві дороги сильно постраждали під час повеней і зсувів, які восени 2020 року накрили альпійські регіони Італії та Франції). Крім того, не буде традиційного шейкдауну перед стартом – для нього вже не знайшлося місця в «ущільненому» розкладі ралі… А поки що перед стартом спробуємо оцінити, з якими силами розпочнуть сезон всі три команди вищої ліги.

Toyota Gazoo Racing WRT. Японсько-фінська команда в цьому році формально має найсильніший склад – все ж її кольори захищатимуть торішні чемпіон та віце-чемпіон світу, тобто Себастьян Ож’є й Елфін Еванс. Третім номером залишається Калле Рованперя, який вже продемонстрував, що здатний бути стабільним і результативним пілотом – в сезоні 2020 року він у семи стартах шість разів фінішував у Топ-5 (одного разу пробився на подіум) і завершив чемпіонат на п’ятій позиції. Можна навіть не сумніватися, що це тріо має чіткий намір боротися за найвищі місця як в особистому, так і в командному заліках… Крім того, у 20-річного Рованпері є можливість у найближчі два роки встановити новий абсолютний рекорд – стати наймолодшим в історії переможцем етапу WRC. Поки що рекорд належить Ярі-Матті Латвалі, нинішньому шефові Toyota Gazoo Racing WRT, який у 2008 році виграв Rally Sweden у віці 22 років 313 днів. На додачу буде ще цікаво поспостерігати, як японець Такамото Кацута відпрацює повний сезон в ролі четвертого номера команди.

Hyundai Motorsport. Як і в тойотовців, у складі корейсько-німецької команди з Альценау майже нічого не змінилося – тільки пішов Себастьян Льоб, який вирішив знову зосередитися на ралі-рейдах і вже виступив на «Дакарі». Кістяк же залишився незмінним – два рівних за силою прем’єр-пілоти, Отт Тянак і Тьєррі Ньовілль, плюс Даніель Сордо та Крейг Брін змінюватимуть один одного на місці третього номера (як було рік тому). Багато хто схиляється до думки, що однозначним лідером команди може стати Тянак – все ж естонець вже другий рік буде стартувати на Hyundai i20 Coupe WRC і постарається повністю використати її потенціал. А ось Ньовілль зараз перебуває в насправді непростій ситуації – після десяти років виступів раптово розпався дует Тьєррі Ньовілля й Ніколя Жільсуля (за чутками, причиною стали розбіжності у фінансових питаннях). Тепер бельгійця чекає непросте випробування – старт з новим штурманом, 29-річним Мартейном Відаге (18 стартів у чемпіонаті світу, серед них також два в Монте-Карло). Цього року Hyundai теж отримає постійного четвертого номера – 23-річного француза П’єра-Луї Лубе (стартуватиме у складі команди Hyundai 2C Competition).

M-Sport Ford WRT. На жаль, після стрімкої втрати таких пілотів, як Себастьян Ож’є, Отт Тянак і Елфін Еванс, британська команда в очах багатьох остаточно перетворилася на аутсайдера світової першості… І нинішній склад лише підтверджує скептичні прогнози – першим номером команди призначений 24-річний Гас Грінсміт (ні більшості не секрет, що це стало можливим завдяки фінансовій підтримці з боку персонального спонсора британця, нафтової компанії Crown Oil), а місце другого номера протягом сезону ділитимуть Теему Сунінен (орієнтовно отримає сім стартів у цьому році) і Адрієн Фурмо (має шанс на п’ять стартів за кермом WRC). При цьому у Сунінена вже третя за два з половиною роки зміна штурмана – у праве крісло повернувся Мікко Марккула (з ним Теему виступав у 2015-2018 роках). Тому оцінка шансів підопічних Малкольма Уілсона досить скромна… Якщо екіпажам M-Sport вдасться хоча б через раз фінішувати в Топ-5 на етапах – це буде чудовий результат. Якщо хтось прорветься на подіум – це стане просто фантастичним досягненням.

© Павло Скобленко/Rally.UA
© Фото Twitter (Oliver Solberg), Toyota, Hyundai, Bastien Roux

20-01-2021 8105
Сайт Rally.ua 2017 ©
Использование материалов сайта возможно только с письменного согласия владельца