Rally Mexico: трилер на підході

Мексиканський етап чемпіонату світу вийшов на диво емоційним – карколомних подій вистачало як протягом гонки (численні неприємності Тьєррі Ньовілля і екіпажів Toyota плюс чудовий виступ Себастьяна Льоба), так і після її фінішу (різноманітні покарання для учасників, як у вигляді позбавлення очок на Power Stage, так і у вигляді грошового штрафу)… Напевно, тільки зараз можна якось підвести підсумки гонки і оцінити становище в WRC після трьох абсолютно різних етапів (Монте-Карло, Швеція, Мексика) – коли більша частина емоцій вже «википіла» і не заважає спокійно вивчити турнірні таблиці світової першості в усіх основних заліках. А вже там є над чим гарненько подумати… Отже, які висновки можна спробувати зробити після Rally Guanajuato Mexico?

Поки ситуація в чемпіонаті світу майже один в один повторює минулорічну – Себастьян Ож’є виграє в Монте-Карло, потім в Швеції поступається лідерством в загальному заліку переможцю цієї гонки (рік тому це був фін Ярі-Матті Латвала з Toyota GAZOO Racing, зараз прийшла черга бельгійця Тьєррі Ньовілля з Hyundai Motorsport). У Мексиці все відбувається за очевидним сценарієм – лідер першості стартує першим, отримує всі «приємності» цієї стартової позиції і в кінцевому підсумку знову віддає ініціативу Ож’є… Різниця полягає лише в тому, що рік тому француз завершив мексиканське ралі другим, а зараз відсвяткував перемогу. Правда, зараз результати Rally Guanajuato Mexico поки залишаються попередніми – оскільки M-Sport Ford WRT подав апеляцію на рішення суддів, які позбавили Себастьяна Ож’є чотирьох призових очок на Power Stage. Подивимося, що з цього вийде…

Крім того, на відміну від минулорічного сезону, зараз є ще один фактор, який може принести чимало плутанини в нинішню боротьбу за вищі місця – Себастьян Льоб, який стартуватиме у двох гонках поспіль в складі Citroen Racing (Мексика вже позаду, попереду Корсика)… Принаймні, ельзасец вже встиг влаштувати всім веселе життя на мексиканських трасах і в якийсь момент претендував на перемогу в гонці. І що заважає йому влаштувати щось схоже на Корсиці? Тим більш, на асфальтовому покритті Леб відчуває себе найкращим чином. Так що всім претендентам на чемпіонський титул (Себастьяну Ож’є, Тьєррі Ньовіллю, Крісу Міку, Андреасу Міккельсену, Отту Тянаку, Ярі-Матті Латвалі) доведеться слідкувати не лише один за одним, але і за ельзасцем – варто прогавити його випад, відразу втратиш кілька очок, а вони зайвими точно не будуть!

Що ще впадає в очі за підсумками першої чверті сезону? По-перше, Себастьян Ож’є залишається одним з найшвидших пілотів в чемпіонаті світу і має намір поборотися за шостий титул поспіль (дві перемоги в трьох стартах говорять за себе) – незалежно від того, хто стане його опонентом цього року. По-друге, Тьєррі Ньовілль відразу став одним з головних претендентів на чемпіонську корону – хоча б тому, що розпочав сезон набагато результативніше, ніж рік тому. Тоді після трьох етапів на його рахунку було лише 28 очок, а зараз він набрав 52, тобто майже вдвічі більше! По-третє, рівень всіх чотирьох команд помітно вирівнявся. Рік тому тріо Ож’є-Тянак-Еванс було найбільш збалансованим в чемпіонаті і перевершувало всіх суперників, то зараз картина значно змінилася – варіант Ож’є-Еванс-Сунінен/Буфф’є поки що помітно поступається таким «зв’язкам» у суперників, як Ньовілль-Міккельсен-Сордо/Паддон або Латвала-Тянак-Лаппі… А коли до ситроєнівського дуету Мік-Брін (який добре розпочав сезон) ненадовго приєднався Льоб, картина стала ще більш заплутаною. Кепсько тільки, що Крейг Брін на піку своєї форми випав зі складу команди на два етапи…

Робити довгострокові прогнози навесні – заняття ризиковане і невдячне, бо не можна заздалегідь передбачити, як довго той чи інший екіпаж буде триматися на піку форми (або, навпаки, виходити із тривалого спаду). Але деякі спроби напророчити можна здійснити… По-перше, досить реальним є варіант, що з середини сезону M-Sport Ford WRT зосередиться виключно на перемозі Себастьяна Ож’є в особистому заліку – француз дійсно найшвидкий, але чи зможе витягнути на собі ще й командний залік? По-друге, в Кубку виробників головними фаворитами здаються Hyundai Motorsport (зв’язка Ньовілль-Міккельсен може виявитися такою ж ефективною, як дует M-Sport WRT Ож’є-Тянак минулого року) і Toyota GAZOO Racing (пара Латвала-Тянак теж виглядає дуже солідно). Що ще можна відзначити? Швидше за все, головним баламутом всього чемпіонату стане Кріс Мік – фірмова нестабільність ольстерця здатна будь-яку гонку перетворити на справжній трилер. Досі багато хто страшенно дивується, як він взагалі спромігся приїхати на подіум в Мексиці або виграти там ж рік тому!

І трохи «смаколиків» для любителів статистики – в Мексиці відразу три пілоти відзначили «круглі» ювілейні досягнення за кількістю набраних очок. По-перше, відзначився Себастьян Ож’є – навіть втрата чотирьох призових очок на Power Stage не завадила йому досягти позначки в 1800 очок за кар’єру (на його рахунку вже 1805). Цікаво, чи вдасться французу в цьому році «долетіти» до 2000 очок? Для цього йому треба набрати не менше 251 очка за підсумками сезону – завдання дійсно дуже непросте, але при певному поєднанні швидкості і стабільності цілком реальна. По-друге, чергові бар’єри подолали Отт Тянак (452 очка) і Кріс Мік (402 очка).

Чемпіонат світу (пілоти)
1. Ож’є (F) – 56
2. Ньовілль (B).– 52
3. Міккельсен (N) – 35
4. Мік (GB) – 32
5. Латвала (FIN) – 31
6. Тянак (EE) – 26
7. Лаппі (FIN) – 23
8. Брін (IRL) – 20
9. Сордо (E) – 18
10. Льоб (F) – 11

Кубок виробників
1. Hyundai Motorsport – 84
2. M-Sport Ford WRT – 72
3. Citroën Total Abu Dhabi WRT – 71
4. Toyota GAZOO Racing WRT – 67

© Павло Скобленко/Rally.UA
© Фото M-Sport, Citroen, Toyota, Hyundai

18-03-2018 25122
Сайт Rally.ua 2022 ©
Использование материалов сайта возможно только с письменного согласия владельца