На стику сезонів: Toyota Gazoo Racing

Можна тільки дивуватися тому, як наскільки успішною виявилася програма тойотовців – тільки два сезони в чемпіонаті світу, а вже стільки першокласних досягнень! Адже лише три роки тому ідея створення окремої структури з базою в Фінляндії (на потужностях Tommi Mäkinen Racing в Йювяскюля) багатьма була сприйнята як одна з найбільших авантюр в історії ралі… Найбільш очевидним рішенням здавалося відродження ралійної команди в Toyota Motorsport GmbH (TMG) в Кельні – тобто повернутися до «рецептів» 80-90-х років, коли всі без винятку великі проекти в WRC вела Toyota Team Europe (від Toyota Celica всіх поколінь до Toyota Corolla WRC). Зараз же залишається тільки дивуватися тому, наскільки успішним виявився фінський (від недавніх часів також і естонський) проект під назвою Toyota Gazoo Racing WRC та під керівництвом Томмі Мякінена. Цікаво, що два роки тому попередні плани Томмі здавалися неймовірно оптимістичними – тоді він припускав, що в перший сезон (2017 рік) команда спробує записати на свій рахунок кілька подіумів, у другій (2018 рік) буде боротися за перемоги на етапах WRC. І тільки в 2019 році візьме участь в боротьбі за найвищі титули…

Але реальність поки перевершує всі найоптимістичніші очікування і два своїх перших сезону Toyota Gazoo Racing WRC пройшла з явним випередженням графіка: 2 перемоги, 3 подіуми в 2017 році; потім 5 перемог, 9 подіумів, перемога в Кубку виробників і третє місце Отта Тянака в загальному заліку в 2018 році. Причому у тойотовців раптово знайшовся такий потужний козир, як дуже рівний склад пілотів – відвертих провалів всією командою майже не було. Якщо хтось і збивався з темпу, зазвичай встигали «впрягтись» його колеги і набрати якусь пристойну кількість очок хоча б в командному заліку. Є кілька цифр, які дуже непогано демонструють загальний рівень стабільності всієї команди… По-перше, Toyota Gazoo Racing WRC стала єдиною в 2018 році командою, в якій відразу три екіпажі набрали більше сотні очок – у M-Sport Ford WRT і Hyundai Motorsport лише по одному пілоту подолали бар’єр в 100 очок за сезон. По-друге, на рахунку у Toyota Gazoo Racing WRC в минулому сезоні було п’ять епізодів, коли два екіпажі команди фінішували в Топ-3 – у опонентів з M-Sport і Hyundai було лише по два таких успіхи. Таким чином, Кубок виробників тойотовці чесно заслужили!

Однак у такого стрімкого злету є і зворотній бік медалі – зараз Toyota Gazoo Racing WRC багато хто вважає головним фаворитом в гонитві за вищими титулами (як в особистому, так і в командному заліках). Тобто в ролі наздоганяючих і випереджаючих тойотовці минулого року виглядали чудово – чого тільки була варта шалена атака Отта Тянака в кінці літа, коли естонець видав серію з трьох перемог поспіль! Ось тільки після цього стрімкого ривка у Отта виникли серйозні проблеми – тобто саме в той момент, коли Тянак став одним з претендентів на чемпіонський титул і почав наступати на п’яти Тьєррі Ньовіллю з Себастьяном Ож’є… У 2019 році ситуація радикально змінилася – тепер команду Toyota Gazoo Racing WRC всі суперники будуть ганяти зі страшною силою. Якщо тойотовці не зможуть здобути вищий титул в особистому заліку чи в Кубку виробників, багато хто може розцінити це як невдачу… Ще не провалом, але все ж невдачею. Пікантності всій цій ситуації додає той факт, що ніхто з нинішніх пілотів команди (Отт Тянак, Ярі-Матті Латвала, Кріс Мік) не вважається зразком стабільності. Так що у Томмі Мякінена спокійного життя в цьому році точно не буде…

© Павло Скобленко/Rally.UA
© Фото Toyota Gazoo Racing

24-01-2019 7326
Сайт Rally.ua 2022 ©
Использование материалов сайта возможно только с письменного согласия владельца