Латвійський старт нового циклу

Чемпіонат Європи в цьому році, незважаючи на відносно невеликій календар з восьми етапів, був розбитий на кілька невеликих циклів (по парі гонок в кожному). Спочатку, на старті сезону був великий острівний тур в Атлантиці – тобто візити на Азори (гравій) і Канари (асфальт). Зараз латвійське Rally Liepāja відкриє ще один міні-цикл – цього разу гравійний, на північному сході Європи, з етапами в Латвії та Польщі. Саме ця пара раундів може стати насправді вирішальною в європейській першості – адже чинним чемпіонам ERC, Олексію Лукьянюку та Олексію Арнаутову, потрібен максимальний результат, щоб зберегти шанси на захист титулу. Все ж несподівано отримати в двох перших гонках аж 44 очки відставання від раптового лідера, поляка Лукаса Хабая – це занадто велика фора (навіть з поправкою на те, що за підсумками сезону в залік ERC йдуть шість кращих результатів з восьми). Тактичних варіантів практично немає – треба вигравати дві найближчі гонки…

Список учасників Rally Liepāja порадував – півсотні екіпажів тільки в міжнародному заліку, тобто найкращий показник за чотири роки. До того треба додати ще три з половиною десятка учасників чемпіонату Латвії (на чолі з дуетомм Валерія Горбаня і Сергія Ларенса, чинних чемпіонів Естонії та Латвії). У заліку ERC заявилися два десятка учасників на R5 – точніше, 21. Перерахувати всіх підряд важко, але в компанії претендентів на перемогу або подіум в абсолюті можна побачити мінімум півдесятка імен – Олексій Лукьянюк, Лукаш Хабай, Кріс Інгрем (британець залишився мало не єдиним головним фаворитом ERC1 Junior), Маріян Грібель, Ейвінд Брюнільдсен і т.д. Плюс хтось із юніоров-«джокерів» можуть несподівано здивувати всіх – Мартіньш Сескс (господар траси якраз дебютує на техніці R5), Олівер Сольберг (син Петтера Сольберга дуже активно вчиться практично на всіх можливих рівнях), плюс несподівано з’явився також японець Хірокі Араі на Citroen C3 R5.

У малому юніорському заліку ERC3 Junior (техніка R2) очікується насправді серйозна битва – адже зібралася компанія з 16 екіпажів, на чолі з лідером першості, іспанцем Ефреном Льяреною. Саме тут, на більш звичному гравії, напевно постараються перехопити ініціативу скандинави – норвежець Сіндре Фурусет та швед Еліас Лундберг… В очі кидається ще одна дуже цікава деталь – поступово збільшується кількість екіпажів на нових Ford Fiesta Mk8 R2T з 200-сильними 1,0-літровимі турбомоторами. У Латвії їх буде вже чотири екземпляри – при цьому віце-лідер цього юніорського заліку, португалець Педру Антунеш, після старту сезону на Peugeot зараз пересів на Ford. Таку тенденцію складно проігнорувати – до того представники марки Ford не надто рвалися до юніорського чемпіонату Європи, повністю віддавши поле бою Peugeot і Opel. У «серійному» ERC2 зібралася дійсно солідна компанія – аж сім учасників! Чотири з них поїдуть на звичних Mitsubishi Lancer Evo, три стартують на Abarth 124 Rally RGT (серед них латвієць Рейніс Нітішс, чемпіон Європи з ралі-кросу).

ERC, абсолют (після двох етапів)
1. Хабай (PL) – 58
2. Інгрем (GB) – 50
3. Лопес (E) – 35
4. Мора (P) – 28
5. Магальяйнш (P) – 18
6. Грібель (D) – 18
…10. Лукьянюк (RUS) – 14

© Павло Скобленко/Rally.UA
© Фото FIA ERC, Jorge Cunha / DPPI, Ronald Sirba

23-05-2019 1893
Сайт Rally.ua 2017 ©
Использование материалов сайта возможно только с письменного согласия владельца