FIA і WRC: жодної конкретики

Пандемія коронавіруса не тільки стрімко зупинила сезон у WRC, а й також «обвалила» майже всю поточну роботу заводських команд над своєю гоночною технікою – тобто планові тести, модернізація конструкції й т.д. У FIA недавно вже змушені були визнати, що нинішня ситуація фактично заблокувала підготовку всіх команд до сезону 2021 року – в першу чергу, це стосується використання «джокерів», додаткових змін в конструкції ралійної техніки. Головна проблема полягає в тому, що такі зміни всі команди зазвичай впроваджують тільки після ретельного опрацювання та всебічних випробувань – адже, згідно з регламентом FIA, вже внесені та затверджені в FIA зміни в тих чи інших вузлах вже не можна «відкотити» до попередньої версії. Відсутність повноцінних тестів помітно підвищує ризик використання невдалого «джокера», який в найкращому випадку просто не дасть якогось помітного покращення характеристик… За таких умов вибір у команд невеликий – або ризикувати з «сирими» модернізаціями техніки, або взагалі відмовитися від використання «джокера».

Десь тиждень тому Ів Маттон, директор FIA з ралі, в черговому інтерв’ю інтернет-виданню DirtFish оголосив, що Міжнародна Федерація має намір продемонструвати «максимально гнучкий підхід» у питанні омологації тих чи інших оновлень в ралійній техніці на 2021 рік (нагадаємо, що це буде останній сезон для нинішнього покоління автомобілів категорії WRC). Якоїсь чіткої концепції Маттон не виклав – за його словами, рішення про омологації «джокерів» буде прийматися з урахуванням інтересів всього чемпіонату в цілому, а також кожної команди окремо (потрібно враховувати ситуацію, в якій вона перебуває на цей момент). Відверто кажучи, концепція «гнучкого підходу» в подібному викладі найбільше нагадує перехід до керування цими процесами в «ручному режимі», коли технічна комісія FIA буде старанно «урівнювати» команди – наприклад, приблизно одну і ту ж «плюшку» може заборонити для однієї команди, але дозволити для іншої. Можливо, це й дозволить трохи вирівняти сили команд у WRC, але при цьому принцип вільної конкуренції буде вбитий.

© Павло Скобленко/Rally.UA
© Фото Toyota, Twitter (Yves Matton)

28-04-2020 8508
Сайт Rally.ua 2017 ©
Использование материалов сайта возможно только с письменного согласия владельца