ERC-2021: в очікуванні старту

На відміну від світової першості, чемпіонат Європи зараз стартує з солідним запізненням – приблизно на три місяці, якраз після аврального перенесення на осінь двох весняних раундів у Португалії, Rally Serras de Fafe e Felgueiras і Azores Rallye. Таким чином, сезон в ERC-2021 відкриє Rajd Polski, одне з найстаріших ралі світу, яке цього року святкує свій сторічний ювілей… Організатори на честь такої події запропонували інтенсивну програму, згідно з якою 90% бойової дистанції нинішнього ралі зосереджені навколо традиційної бази в Міколайках, після чого екіпажі здійснять марш-кидок довжиною майже 250 км до Варшави, де і відбудеться святковий фінальний міні-доп на вулицях столиці. Потішив дуже солідний попередній список учасників, який налічує сотню екіпажів – з них 76 в міжнародному заліку (включаючи 39 на техніці R5/Rally2)! Востаннє такі раз подібні цифри можна було побачити ще в далекому 2000 році, коли Rajd Polski базувався на асфальтових трасах під Вроцлавом і Клодзко – тоді на старті з’явилися 95 екіпажів. Зараз уболівальників чекало ретельне вивчення списку учасників – практично в будь-якому окремому заліку можна було знайти чимало цікавого!

Коли на старт готуються вийти майже чотири десятки екіпажів на R5/Rally2, список претендентів на перемогу або подіум за таких умов істотно розширюється. Головним фаворитом поки залишається Олексій Лук’янюк, чинний чемпіон Європи, а його найбільш серйозними опонентами вважаються відразу два представники WRC і WRC-2 – ірландець Крейг Брін (другий сезон в програмі MRF Tyres) і норвежець Андреас Міккельсен. У Польщі з ними може посперечатися ще Микола Грязін, для якого цей старт повинен стати етапом підготовки до виступів у WRC-2. Перелік потенційних претендентів на місця в Топ-5 абсолютного заліку налічує мінімум десяток імен – поляки Міколай Марчик і Гжегош Гжиб, італійці Умберто Скандола та Сімоне Кампеделлі, іспанці Ефрен Льярена та Ніл Соланс, естонці Роланд Поом (одноклубник Лук’янюка) і Георг Ліннамяе (після перерви знову стартує з українцем Володимиром Корсею), румун Сімоне Темпестіні, француз Йоанн Бонато… У молодіжному заліку ERC-MICHELIN Talent Factory (R5/ Rally2) заявилися Міколай Марчик, Ефрен Льярена, Грегуар Мюнстер, Ерік Цайс, Сімоне Темпестіні, Набіла Тейпар. Представниця Британії виступить на Proton Iriz R5 – це дебют автомобіля на міжнародному рівні, а також перший старт за межами Британії та Ірландії!

В інших заліках теж можна було відзначити безліч цікавих подробиць. Чимало уваги було прикуто до ERC Junior, оновленого молодіжного заліку, який цього року стрімко перевели на техніку нової категорії Rally3. Поки що масового пересаджування юніорів на Ford Fiesta Rally3 не спостерігається – у заліку ERC Junior зараз заявилися лише два екіпажі, естонця Кена Торна (торішнього тріумфатора ERC3 Junior) та британця Джона Армстронга (в цьому році він також виступає в моноприводному Junior WRC). Але все ж помітно, що вже виник дійсно непоганий попит на техніку Rally3 – адже на старті Rajd Polski з’являться шість екіпажів на Ford Fiesta Rally3 (досить високий показник, враховуючи, що клієнтам поки встигли передати тільки 16 машин). Зацікавила картина в заліку ERC2, який доживає свій останній сезон. Там заявилися лише два екіпажі на N-групових Mitsubishi та Subaru (триразовий чемпіон ERC2 угорець Тібор Ерді плюс поляк Міхал Причек), яких чекають відразу чотири суперники на техніці R4 (має також індекс Rally2 Kit) – з них три на Suzuki Swift R4 (Хав’єра Пардо, Хоана Віньєса, Дмитра Феофанова) й один на Toyota Yaris Rally2 Kit (Віктора Картьє).

Потішила різноманітна картина в моноприводі, де теж набралося чимало охочих виступити в заліках ERC3 Junior і ERC3. Швидко привернув увагу той факт, що в цих категоріях остаточно зникла колишня техніка R2 з атмосферними двигунами – всі екіпажі одностайно пересіли на автомобілі Rally4/Rally5 з турбомоторами… У Польщі готується до старту рівно дюжина юніорів, серед яких можна виділити мінімум чотирьох можливих претендентів на титул – норвежець Ола Норе, француз Жан-Батіст Франческі (обидва стали головною надією Renault з його новим Clio Rally4), румун Норберт Майор, фін Самі Паярі (схоже на те, що він у цьому році готовий реалізувати відразу дві програми, в Junior WRC і в ERC3 Junior)… Але й інших учасників не варто випускати з поля зору – наприклад, австрійця Ніколая Ланду, німця Ніка Лоофа, естонця Каспара Касарі та інших. Загалом у моноприводі ERC3 є ще такі гравці, як іспанець Хосеп Бассас, французи Флоріан Бернарді та Матьє Франческі… Нагадав про себе новий монокубок Clio Trophy by Toksport WRT, де нараховуються п’ять учасників на Renault Clio RSR Rally5 на чолі з Андреа Мабелліні (у 22-річного італійця вже є титули чемпіона в FIA RGT Cup й Abarth Rally Cup минулого року, плюс також титул віце-чемпіона ERC2 у 2020 році).

© Павло Скобленко/Rally.UA
© Фото FIA ERC, Suzuki Motor Sport

17-06-2021 14844
Сайт Rally.ua 2017 ©
Использование материалов сайта возможно только с письменного согласия владельца