«Карусель» в Естонії

Давній зимовий конфлікт організаторів Rally Estonia з національною федерацією EAL (Eesti Autospordi Liit), який у підсумку привів до рішення про скасування цього змагання, зараз отримав велике продовження. Як відомо, вчора було досить несподівано оголошено, що естонці все ж планують міжнародне ралі на трасах під Отепяе, яке повинне стати великим тренуванням для багатьох команд й екіпажів перед Neste Oil Rally Finland – згідно з попередніми планами, «дублер» Rally Estonia повинен відбутися 24-25 липня. Передбачена також резервна дата, на два тижні пізніше (точніше, 7-8 серпня) – на той випадок, якщо фінський етап WRC все ж перенесуть на вересень… Однак цієї новини передувало чимало цікавих подій – від спроб «реанімувати» Rally Estonia (можливо, навіть з іншим організатором) до заяви Юрі Ратаса, прем’єра-міністра Естонії, який вже запевнив, що Rally Estonia завжди може розраховувати на підтримку уряду (в тому числі й на фінансову).

Як відомо, конфлікт між організаторами Rally Estonia (на чолі з Урмо Аавою) та EAL виник через те, що національна федерація стрімко збільшила розмір реєстраційного внеску для проведення змагання – з 2 тисяч євро до 100 тисяч (тобто відразу в 50 разів). Організатори у своєму роздратуванні навіть не приховували, що розцінюють таке рішення EAL як банальну спробу «витрусити» якомога більше грошей з бюджету головного міжнародного автоспортивного змагання Естонії. Тоді ж і була озвучена інформація, що уряд Естонії у 2020 році виділив 980 тисяч євро на проведення Rally Estonia… Пізніше, вже після скасування Rally Estonia, в EAL не раз пропонували ці раптово «вивільнені» кошти використати для підтримки та реалізації інших змагань – включаючи проект «альтернативного Rally Estonia», організованого зусиллями національної федерації. Якраз тиждень тому Маркко Мяртін, Отт Тянак та Олег Гросс запропонували проведення «тренувального» ралі перед Neste Oil Rally Finland – саме цю концепцію планують реалізувати в кінці липня або початку серпня.

Ініціатори «альтернативного Rally Estonia» також звернулися з проханням до естонського уряду виділити на підтримку цього змагання 450 тисяч євро (якраз з тієї запланованої раніше дотації в розмірі 980 тисяч євро для Rally Estonia). Однак ця спроба не принесла успіху, причому відразу з двох причин. По-перше, в уряді Естонії резонно сумніваються, що за умов пандемії коронавіруса вдасться провести будь-які великі спортивні заходи в липні-серпні. По-друге, міністерство культури (яке опікується також спортом) негайно нагадало, що ці 980 тисяч євро виділені аж ніяк не на «підтримку естонського автоспорту» (як вважають в EAL), а є цільовим грантом для Rally Estonia, тобто кошти повинні бути виділені об’єднанню Estonian Autosport Events MTÜ, організатору гонки. Таким чином, якщо організатор Rally Estonia з тих чи інших причин відмовився від проведення свого змагання, то гроші, виділені на це ралі, не можуть бути витрачені на будь-які інші програми – у підсумку, ця дотація повинна бути перенесена до державного бюджету 2021 року. Таким чином, EAL все ж доведеться самостійно шукати спонсорів для свого проекту «тренувального» ралі перед фінським етапом WRC.

© Павло Скобленко/Rally.UA
© Фото Tanel Simon, news.err.ee

20-05-2020 18515
Сайт Rally.ua 2022 ©
Использование материалов сайта возможно только с письменного согласия владельца