Rally Estonia скасовано

Нинішній сезон став справжньою катастрофою для балтійських ралі – адже через аномально теплу зиму були скасовані литовське Winter Rally в Утені плюс два латвійських змагання, Rallijs Sarma в Гулбене та Rally Alūksne в Алуксне. У підсумку, національні чемпіонати Латвії, Литви та Естонії миттєво скоротилися на два етапи кожен… Подібного «кровопускання» цілком вистачить, щоб мінімум на третину зруйнувати ті чи інші національні першості. Але зараз несподівано з’ясувалося, що запас катастрофічних неприємностей для ралі в Балтії на цьому не вичерпаний – сьогодні було прийнято рішення про скасування Shell Helix Rally Estonia (24-26 липня), одного з найкращих ралі в регіоні, яке в останні два роки вважалося реальним кандидатом на місце в календарі WRC і не раз приймало у себе екіпажі заводських команд. Такого перебігу подій ніхто не очікував – адже скасування головного естонського ралі стало результатом не проблем при формуванні бюджету гонки, а несподіваного і дуже жорсткого конфлікту між організаторами змагання та національною федерацією Eesti Autospordi Liit (EAL), який в прихованій формі тягнувся близько трьох місяців і зараз вихлюпнувся назовні…

Обидві сторони вже встигли обмінятися безліччю звинувачень на адресу один одного, що трохи ускладнює всі спроби розібратися в тому, що ж саме відбувається. Формально, причиною конфлікту стало фінансове питання – раніше організатори Rally Estonia платили Eesti Autospordi Liit реєстраційний внесок в розмірі двох тисяч євро, а зараз EAL вирішив різко підняти суму внеску до 100 тисяч євро. Коли всі переговори з цього питання зайшли в глухий кут, історія миттєво стала надбанням громадськості… Організатори звинуватили національну федерацію в жадібності та спробі перехопити управління питаннями організації головного естонського ралі. Як висловився Тармо Сілвер, один з представників оргкомітету Rally Estonia, чи є взагалі хоч якась гарантія, що EAL найближчим часом не побажає підняти розмір внеску десь до 200 або 300 тисяч? Протилежна сторона (точніше, Олег Гросс, один з представників EAL) наполягає, що розмір внеску повинен бути пропорційний бюджету змагання – якщо він налічує понад 2 мільйони євро, було б смішно стягувати внесок в розмірі 2000 євро. Попутно Гросс пообіцяв за потреби заплатити всі 100 тисяч євро нового внеску з власної кишені.

Набагато більш різко висловився Тармо Хибе, ще один представник організаторів Rally Estonia. На його думку, їх колектив доклав максимум зусиль, щоб з часом нарешті отримати етап чемпіонату світу в Естонії – тривав пошук спонсорів і партнерів ралі, була підписана низка угод з промоутером WRC та естонським урядом. Але національна федерація, на думку Хибе, в цьому році вирішила наочно продемонструвати, що етап WRC в Естонії більш не є для неї пріоритетом… Важко сказати, на чиєму боці правда у цьому мегапотужному конфлікті – у кожної сторони є своя власна думка, яка ніяк не збігається з точкою зору опонента. Але зараз ми маємо неспростовний факт – Shell Helix Rally Estonia 2020 року скасоване… Мало того, що Балтія втратила в цьому році одне з кращих ралі в регіоні, так ще й національні чемпіонати Естонії та Латвії отримали нову «пробоїну» (бо Rally Estonia, як і Rallijs Sarma з Rally Alūksne, було спільним етапом обох серій). У підсумку, в латвійському календарі залишилися тільки три ралі (здвоєний національний раунд на Rally Liepāja плюс Samsonas Rally Rokiškis з Lõuna-Eesti Ralli), а в естонському чемпіонаті залишилося чотири етапи з семи…

© Павло Скобленко/Rally.UA
© Фото Marleen Maask, Tanel Simon

26-02-2020 12173
Сайт Rally.ua 2022 ©
Использование материалов сайта возможно только с письменного согласия владельца