Жан Тодт: працюємо над великими змінами у WRC

Цього тижня технічна робоча група FIA завершує обговорення ключових аспектів, що стосуються можливості впровадження у WRC гібридних силових установок, і 1 жовтня буде оголошено рішення про те, яким буде технічний регламент зразка 2022 року.

Президент FIA Жан Тодт не приховує свого розчарування, викликаного відсутністю в чемпіонаті світу гібридних технологій, і вважає, що функціонери мають активніше працювати в цьому напрямку. При цьому він не звільняє від відповідальності і самі команди, оскільки ті «пручалися впровадженню нових технологій».

В інтерв’ю виданню autosport.com француз сказав: «Ми дуже запізнилися (з впровадженням гібридів – прим. ред.), і це мене засмучує. На автосалоні у Франкфурті, де я недавно був, всі машини, які не мали електроприводу, були на задньому плані і виглядали карикатурно. Ми знаходимося в світі, в якому не можемо уникнути зміни клімату.

Я дуже пишаюся тим, що ми створили Формулу E, а також оновили силові установки Формули 1 і гонок на витривалість, але, на жаль, що стосується ралі, то на звичайних дорогах уже їздять одні автомобілі, а на ралійних – інші, зі звичайними двигунами внутрішнього згоряння. Можливо, нам не вистачило рішучості для введення нових технологій, але краще зробити це із запізненням, ніж не зробити зовсім. І це трапиться».

Однак серед команд немає однозначного схвалення такої думки. Хіба що глава Citroen Лінда Джексон не раз згадувала про необхідність впровадження гібридних установок у WRC і навіть погрожувала тим, що концерн залишить світову першість, якщо цього не буде зроблено. Але Джексон, за великим рахунком, досить далека від автоспорту і думає в першу чергу про маркетинг.

Інсайдер всередині однієї з команд сказав в інтерв’ю autosport.com: «А як же Мексика? Я не впевнений, що ми із нетерпінням чекаємо на дебют у Мексиці з її спекою та високогір’ям, коли нам доведеться помістити в автомобіль 50-кілограмову батарею. Є й інші питання, на які ми хотіли б отримати відповіді. І ці відповіді потрібно отримати якомога швидше. Команди проробляють велику роботу, співпрацюючи з FIA в цьому питанні. Але час біжить дуже швидко і 2022 рік настане дуже скоро».

У той самий час директор FIA з ралі Ів Маттон повідомляє, що за прийняттям рішення про впровадження гібридів стежать і виробники, які не присутні в ралі, і один з них стежить дуже уважно.

Ів Маттон: «Те, що вони зацікавлені в ралі, не означає, що вони сюди прийдуть. Поява у WRC нового виробника – це тривалий процес. Одне ми знаємо напевно – якщо не буде гібридів, вони не прийдуть. Разом з виробниками ми працюємо над тим, щоб зрозуміти, що ми можемо зробити з автомобілями, не вкладаючи зайвих грошей в розробки, які не окупають вкладень у маркетинг».

Але зміни можуть торкнутися не лише безпосередньо силових установок. Контракт з постачальником бензину у WRC завершується в кінці 2021 року, тому разом з гібридами ми можемо побачити в першості і новий тип пального.

Жан Тодт: «Наша команда веде діалог з командами, прагнучи з’ясувати, чи можемо ми у 2022 році перейти на біопальне. Ми працюємо в цьому напрямку».

26-09-2019 5365
Сайт Rally.ua 2022 ©
Использование материалов сайта возможно только с письменного согласия владельца