Ypres Rally Belgium, шейкдаун: інтенсивний старт

Бельгійські організатори спромоглися здивувати багатьох ще кілька тижнів тому, коли представили маршрут Renties Ypres Rally Belgium – на учасників етапу-дебютанта WRC чекав дійсно щільний графік, особливо в п’ятницю. По-перше, для проведення шейкдауну була запропонована незвично довга спецділянка Langemark, яка налічувала 9,81 км. По-друге, організатори не стали виділяти окремий день для тренувальних заїздів (як заведено на більшості етапів WRC), а замість цього гранично ущільнили графік п’ятниці – адже о 8 ранку за місцевим часом стартував шейкдаун, а вже о 13 годині перший екіпаж залишає сервісний парк і вирушає на трасу ралі (до речі, сьогодні заплановані вісім спецділянок загальною довжиною 135,34 км). Такий розклад повинен стати колосальним випробуванням для всіх без винятку учасників – адже будь-яка помилка або технічна проблема на шейкдауні може миттєво поставити хрест на виступі екіпажу в Ypres Rally Belgium. Адже в випадку інциденту може банально не вистачити часу на усунення несправностей або пошкоджень…

Як завжди, якась частина попередньо заявлених екіпажів з тих чи інших причин не змогла виступити на бельгійському етапі WRC, але загальна кількість допущених учасників все одно справляє приємне враження – 98 екіпажів! До речі, це найкращий показник на етапах світової першості за шість років – відколи в жовтні 2015 року на старті Tour de Corse з’явилися 123 учасники. Тренувальні заїзди на Langemark принесли відразу кілька цікавих подробиць… По-перше, Тьєррі Ньовілль з Оттом Тянаком відразу перехопили ініціативу – у екіпажів Hyundai Motorsport два перших місця за підсумками шейкдауну, з відривом від двох до чотирьох секунд від основного складу Toyota Gazoo Racing WRT. По-друге, здивував Крейг Брін – ірландець відверто провалив шейкдаун, де програв лідеру 25 секунд у своїй найкращій спробі (ще два заїзди принесли йому від 50 до майже 70 секунд відставання). По-третє, вразили цифри середньої швидкості на Langemark – Ньовілль просто «промчав» 9,81 км за 4.22,5, що дало у підсумку 134,54 км/год! Для порівняння, у 2019 році на цьому ж допі (тоді він налічував 8,65 км) Ньовілль за кермом Hyundai i20 Coupe WRC показав «лише» 123,47 км/год…

До речі, сьогодні вранці один з учасників змагання дійсно зіткнувся з тим, що інцидент на шейкдауні не дозволить йому виступити в ралі – француз Емманюель Гігу перекинувся на своєму Alpine A110 Rally RGT і став першим, хто вписав своє ім’я в список під назвою «Екіпажі, що вже зійшли»… Таким чином, на старт першої секції вийдуть вже не 98, як планувалося, а 97 екіпажів. У заліку WRC-2 починає складатися дійсно цікава боротьба – чотири фаворити (Ярі Хуттунен, Олівер Сольберг, Теему Сунінен, Микола Грязін) вклалися у 1,2 с! При цьому найшвидшими стали якраз молодіжні екіпажі на нових Hyundai i20 N Rally2 – Хуттунен показав найкращий час, Сольберг розділив друге місце з Суніненом. Цікаво, як буде складатися їх боротьба на п’ятничних секціях? Тим часом у WRC-3 склад учасників помітно «схуд» – ще вчора ввечері стало відомо, що в Бельгії не зможуть виступити іспанець Хосе Марія Лопес і господар траси Адріан Фернемон. Тут уже маємо інтригу іншого роду – чи вдасться французу Йоану Росселю, лідеру заліку WRC-3, дотягнутися до подіуму в боротьбі з бельгійцями, які напам’ять знають місцеві траси? Поки що на шейкдауні він був тільки восьмим.

Ypres Rally Belgium, шейкдаун (Топ-15)
1. Ньовілль/Відаге (B, Hyundai i20 Coupe WRC) 4.22,5
2. Тянак/Ярвеойа (EE, Hyundai i20 Coupe WRC) +0,8
3. Ож’є/Інграссіа (F, Toyota Yaris WRC) +2,1
4. Еванс/Мартін (GB, Toyota Yaris WRC) +3,2
5. Рованперя/Халттунен (FIN, Toyota Yaris WRC) +4,0
6. Лубе/От-Лабурдетт (F, Hyundai i20 Coupe WRC) +6,1
7. Фурмо/Жамуль (F/B, Ford Fiesta WRC) +6,3
8. Кацута/Уільямс (J/GB, Toyota Yaris WRC) +6,6
9. Грінсміт/Паттерсон (GB/IRL, Ford Fiesta WRC) +6,9
10. Хуттунен/Лукка (FIN, Hyundai i20 N Rally2) +20,6
11-12. Сольберг/Джонстон (S/IRL, Hyundai i20 N Rally2) +21,5
11-12. Сунінен/Марккула (FIN, Ford Fiesta Rally2) +21,5
13. Грязін/Александров (RUS, VW Polo GTI R5) +21,8
14-15. Ваннесте/Д’Аллен (B, Citroen C3 Rally2) +23,9
14-15. Крістенссон/Арьюсіандер (S, Ford Fiesta Rally2) +23,9
16. Брін/Нейгл (IRL, Hyundai i20 Coupe WRC) +25,0

© Павло Скобленко/Rally.UA
© Фото Honza Froněk

13-08-2021 19133
Сайт Rally.ua 2022 ©
Использование материалов сайта возможно только с письменного согласия владельца