Ypres Rally Belgium: чергова перемога в гостях

Цього року календар ралійного чемпіонату світу запропонував насправді цікаву серію, коли протягом п’яти тижнів відбулися три поспіль раунди на рідних трасах трьох лідерів першості – тобто в Естонії (Отт Тянак), Фінляндії (Калле Рованперя) та Бельгії (Тьєррі Ньовілль). Слід віддати належне організаторам бельгійського етапу, які не стали повторювати спроб об’єднати два різних маршрути (під Іпром і в Спа), як це було рік тому – бойова дистанція хоч і трохи скоротилася (281,85 км спецділянок проти торішніх 295,87 км), зате позбулися тривалого переїзду через майже всю країну (довжина дорожніх секцій становила тільки 405,66 км, на відміну від 651,11 км у 2021 році). Головний підсумок цього північноєвропейського турне – зі цього тріо фаворитів (тобто Рованпері, Тянаку, Ньовіллю) нікому не вдалося здобути перемогу вдома! Але якщо Отт Тянак і Калле Рованперя все ж спромоглися на своїх домашніх раундах фінішувати на подіумі, то Тьєррі Ньовіллю дуже не пощастило – він впевнено лідирував з перевагою понад чверть хвилини, але в суботу все ж «спіймався» в одну з фірмових пасток Ypres Rally (не надто помітні, але глибокі вузькі рівчаки на узбіччі), пошкодив підвіску та спромігся фінішувати лише за допомогою SupeRally (вдалося взяти тільки три бонусних очки на Power Stage).

Зараз починає складатися враження, що Hyundai Motorsport уже поступово подолав свій тривалий спад – все ж три перемоги Отта Тянака у п’яти останніх стартах випадковістю не назвеш (тим більш, на трьох різних видах покриття). Схоже, естонець почав успішно «видряпуватися» зі своєї безбарвної серії виступів, яка розпочалася відразу після його несподіваного переходу з Toyota (у складі якої він якраз здобув титул) до Hyundai перед початком сезону 2020 року – зараз він стрімко видерся на позицію віце-лідера. Приємною несподіванкою став успіх Олівера Сольберга – швед після катастрофічної смуги невдач (сім стартів за кермом Hyundai i20 N Rally1 принесли йому тільки два результативних фініші та 9 очок) у Бельгії став четвертим, що стало його особистим рекордом на етапах чемпіонату світу. Правда, саме після цього успіху Олівер отримав паузу до кінця вересня – на найближчому раунді в Греції його замінить досвідчений іспанець Даніель Сордо… А от Тьєррі Ньовіллю зараз непереливки – бельгієць остаточно збився з темпу й уже чотири місяці (або шість етапів поспіль) ніяк не може дістатися до подіуму. Недавній провал на домашньому змаганні та стрімкий виліт з Топ-3 абсолютного заліку стали демонстрацією проблем у бельгійця. Чи встигне він на фініші сезону відновити свою форму?

Для тойотівців етап у Бельгії став справжнім випробуванням – вперше цього року японській марці довелося викручуватися без свого лідера (Рованперя «спіймав дах» вже на СД2). І результат виявився дійсно непоганим – Елфін Еванс з Есапеккою Лаппі фінішували на другому-третьому ступенях подіуму! Але все ж залишається поспівчувати Евансу, бо одна відносно невелика похибка (хвилинне запізнення на контрольний пункт) стрімко позбавила його перемоги – валлієць отримав нібито «незначні» десять секунд штрафу, однак його підсумкове відставання від переможця Отта Тянака становило всього лише п’ять секунд! Тим часом Калле Рованперя хоч і втратив чималий кавалок своєї переваги в чемпіонаті (Тянак в Бельгії миттєво відіграв відразу 22 очки), але відзначився найкращим часом на Power Stage (цього року фін має вже шість найкращих часів на фінальному допі та назбирав 38 бонусних очок зі 45 можливих). Цікаво, що стабільність Еванса та Лаппі протягом усього ралі плюс висока результативність тойотівців на Power Stage (дев’ять призових очок) дозволили Toyota Gazoo Racing WRT розійтися «внічию» зі Hyundai Motorsport у командному заліку – «японці» та «корейці» у Бельгії набрали по 42 очки. Окремих компліментів заслуговує Такамото Кацута – він зараз став єдиним пілотом, який цього року на всіх без винятку етапах стабільно фінішував у Топ-10. Тепер японець поступово наближається до двох ювілейних позначок – 100 очок за сезон та 200 очок за кар’єру (зараз у нього 92 і 186 очок відповідно)!

Поточний стан справ у M-Sport Ford WRT можна схарактеризувати одним висловом – «суцільна нескінчена бентега». Британська команда ніяк не може виборсатися зі двох «шквалів», які час від часу змінюють один одного, або навіть налітають одночасно – це проблеми як зі стабільністю екіпажів, так і з надійністю техніки. В якийсь момент у Бельгії виникла ілюзія, що всі три екіпажі «Синього овалу» цілком здатні повним складом фінішувати десь у середині Топ-5, але потім все стрімко почало розвалюватися на очах – спочатку на СД10 майже одночасно постраждали Крейг Брін (перекинув свій Ford Puma Rally1Ю, назбирав 70 хвилин «баласту» за SupeRally) і Гас Грінсміт (виліт з траси, заміна пробитого колеса, понад три хвили штрафу за запізнення)… Кульмінацією ж стала прикра невдача Адрієна Фурмо, який боровся за четверте місце з Олівером Сольбергом, але на передостанньому допі потрапив у серйозну аварію – організаторам навіть довелося призупинити на якийсь час спецділянку. У підсумку жодного екіпажу в Топ-10. Наостанок трохи цікавих цифр для любителів статистики, яких може зацікавити, як саме склалося трираундове «домашнє» турне для тріо фаворитів. Цю серію Естонія-Фінляндія-Бельгія найкраще подолав Отт Тянак – у нього дві перемоги, подіум та 69 очок. На другому місці опинився Калле Рованперя з перемогою, подіумом і 58 очками. А от результат Тьєррі Ньовілля виглядає відверто провальним – на його рахунку фініші на четвертій та п’ятій позиціях, всього лише 26 очок.

Ardeca Ypres Rally Belgium, Power Stage
1. Рованперя/Халттунен (FIN, Toyota GR Yaris Rally1) 6.58,6
2. Еванс/Мартін (GB, Toyota GR Yaris Rally1) +1,1
3. Ньовілль/Відаге (B, Hyundai i20 N Rally1) +2,9
4. Тянак/Ярвеойа (EE, Hyundai i20 N Rally1) +3,3
5. Кацута/Джонстон (J/IRL, Toyota GR Yaris Rally1) +5,5

Ardeca Ypres Rally Belgium, Топ-10
1. Тянак/Ярвеойа (EE, Hyundai i20 N Rally1) 2:25.38,9
2. Еванс/Мартін (GB, Toyota GR Yaris Rally1) +5,0
3. Лаппі/Ферм (FIN, Toyota GR Yaris Rally1) +1.41,6
4. Сольберг/Едмондсон (S/GB, Hyundai i20 N Rally1) +3.28,5
5. Кацута/Джонстон (J/IRL, Toyota GR Yaris Rally1) +6.06,1
6. Лефевр/Мальфуа (F, Citroen C3 Rally2) +10.00,7
7. Міккельсен/Еріксен (N, Skoda Fabia Rally2 evo) +10.03,8
8. Россель/Сарро (F, Citroen C3 Rally2) +10.54,8
9. Інгрем/Дрю (GB, Skoda Fabia Rally2 evo) +11.20,8
10. Грязін/Александров (404, Skoda Fabia Rally2 evo) +11.26,8

Чемпіонат світу, пілоти (після дев’яти етапів)
1. Рованперя (FIN) – 203
2. Тянак (EE) – 131
3. Еванс (GB) – 116
4. Ньовілль (B) – 106
5. Кацута (J) – 92
6. Брін (IRL) – 64
7. Лаппі (FIN) – 57
8. Льоб (F) – 35
9-10. Ож’є (F) – 34
9-10. Сордо (E) – 34

Кубок виробників (після дев’яти етапів)
1. Toyota Gazoo Racing WRT – 381
2. Hyundai Motorsport – 293
3. M-Sport Ford WRT – 188
4. Toyota Gazoo Racing WRT NG – 100

© Павло Скобленко/Rally.UA
© Фото Hyundai, Toyota, FIA WRC

24-08-2022 51337
Сайт Rally.ua 2022 ©
Использование материалов сайта возможно только с письменного согласия владельца