Ypres Rally Belgium: Бельгія для бельгійців!

Таке враження, що в Hyundai Motorsport старанно започатковують нову традицію – прем’єр-пілот команди зобов’язаний виграти дебютний етап WRC у своїй країні. Минулого року Естонія вперше приймала в себе ралійний чемпіонат світу – перемогу здобув Отт Тянак на Hyundai i20 Coupe WRC. Зараз відбулася світова прем’єра Бельгії – місцевий раунд проходить під диктування Тьєррі Ньовілля, іншого представника команди з Альценау, який трохи «розгойдувався» на старті, але починаючи з четвертого допу нікому не поступається своїм лідерством. Тепер до заповітної домашньої перемоги бельгійця залишилося зовсім небагато – тільки фінальний Power Stage довжиною 11,21 км… До речі, відносно невисока середня швидкість на сьогоднішніх ранкових допах у Спа-Франкоршамі (в районі 95-105 км/год) вже поховала всі шанси на неофіційний рекорд чемпіонату світу – ще вчора Ypres Rally Belgium претендувало на титул найшвидшого асфальтового етапу WRC. Але сьогодні середня швидкість лідера вже встигла знизитися до 115,00 км/год – так що рекорд Rallye de France – Alsace 2014 року все ж встояв (тоді Ярі-Матті Латвала на VW Polo WRC показав 115,07 км/год)…

Було цікаво дізнатися, скільки екіпажів на техніці R5/Rally2 організатори поставлять на перші стартові позиції на Power Stage. Виявилося, що таких «відкривачів» буде відразу п’ять – два вцілілих представники WRC-2 (Микола Грязін, Ярі Хуттунен) плюс тріо лідерів WRC-3 (Вінсент Вершурен, Пітер Кракко, Йоан Россель). Заїзди відразу почалися з невеликого інциденту – екіпаж Грязіна раптом зіткнувся з технічними проблемами, дуже повільно подолав трасу та програв своєму ж ранковому результату понад півтори хвилини. Але це не завадило йому завершити бельгійське ралі другим у WRC-2 – справжній «успіх тих, хто вижив»… Наступний сюрприз підніс Хуттунен, який теж змушений був скинути швидкість через проблеми з гідропідсилювачем керма (таке враження, що цей вузол виявився слабким місце нового Hyundai i20 N Rally2). Але це не завадило фіну відносно спокійно дістатися до фінішу та здобути другу в цьому році перемогу у своїй категорії! Зате в заліку WRC-3 Йоан Россель не став демонструвати надмірну обережність – француз показав 7.17,0 (тобто покращив свій ранковий результат на десяток секунд) і відсвяткував перемогу з відривом у 51 секунду!

Вихід на арену екіпажів на техніці WRC несподівано приніс нову пригоду – П’єр-Луї Лубе на Hyundai i20 Coupe WRC змушений був зупинитися для заміни пробитого колеса та втратив майже три хвилини! Якийсь не надто добрий сигнал для заводських екіпажів… І тільки Гас Грінсміт на Ford Fiesta WRC нарешті показав перший пристойний результат на Power Stage – 6.59,0 (лише на пару секунд гірше за переможні 6.56,9 Отта Тянака при першому проїзді траси). Правда, естонець негайно продемонстрував, що цей СД можна проїхати набагато швидше, та підняв поперечку до позначки 6.48,3. Комусь вдасться перевершити подібний результат чи Тянак все ж зможе виграти вже четвертий Power Stage на останніх п’яти раундах? Частина відповіді була отримана майже відразу – Себастьян Ож’є хоч і помітно прискорився в порівнянні з ранковим проїздом (виграв у себе самого дюжину секунд), але все одно програв естонцю рівно дві секунди (6.50,3). Француз став найшвидшим з тойотівців на Power Stage – Калле Рованперя з Елфіном Евансом не стали стрімголов кидатися в бій, програли Тянаку п’ять-шість секунд і разом з Ож’є гарантували Toyota три місця в Топ-5 на фініші.

Поява на трасі лідерів ралі, Крейга Бріна та Тьєррі Ньовілля, жодних несподіванок не принесла. Ірландець не став ризикувати, а просто повністю виконав всі основні командні установки – не псувати своєму прем’єр-пілотові нерви, спокійно фінішувати другим (причому для нього це вже другий подіум поспіль) і принести Hyundai Motorsport повновісні 18 очок у залік Кубка виробників. Ньовілль теж без зайвого ризику виконав всі свої основні завдання – показав третій час на Power Stage, став першим в історії переможцем бельгійського раунду WRC і нарешті перервав безвиграшну серію Hyundai Motorsport, яка затягнулася майже на півроку (точніше, з 28 лютого, коли Отт Тянак виграв зимовий Arctic Rally Finland)! До речі, бельгієць теж довго просидів на «дієті», понад півтора року – адже востаннє він перемагав ще в січні минулого року на Rallye Automobile de Monte-Carlo! А для його штурмана Мартейна Відаге цей тріумф став першим у його кар’єрі – причому відразу на домашньому ралі! У загальному заліку чемпіонату Ньовілль нарешті наздогнав Еванса та зрівнявся з ним за очками (в обох по 124 пункти) – але обидва все ж помітно відстають від Ож’є зі 162 очками.

Power Stage
1. Тянак/Ярвеойа (EE, Hyundai i20 Coupe WRC) 6.48,3
2. Ож’є/Инграссіа (F, Toyota Yaris WRC) +2,0
3. Ньовілль/Відаге (B, Hyundai i20 Coupe WRC) +3,6
4. Рованперя/Халттунен (FIN, Toyota Yaris WRC) +4,9
5. Еванс/Мартін (GB, Toyota Yaris WRC) +6,4

Ypres Rally Belgium (попередні результати)
1. Ньовілль/Відаге (B, Hyundai i20 Coupe WRC) 2:23.32,3
2. Брін/Нейгл (IRL, Hyundai i20 Coupe WRC) +24,3
3. Рованперя/Халттунен (FIN, Toyota Yaris WRC) +41,8
4. Еванс/Мартін (GB, Toyota Yaris WRC) +46,8
5. Ож’є/Інграссіа (F, Toyota Yaris WRC) +57,4
6. Тянак/Ярвеойа (EE, Hyundai i20 Coupe WRC) +3.50,1
7. Россель/Коріа (F, Citroen C3 Rally2) +11.49,8
8. Кракко/Вермьолен (B, Skoda Fabia Rally2 evo) +12.26,3
9. Крайм/Хрістіан (D, VW Polo GTI R5) + 12.44,4
10. Вершурен/Кювельє (B, VW Polo GTI R5) +12.58,1

Чемпіонат світу, пілоти (після восьми етапів)*
1. Ож’є (F) – 148
2. Еванс (GB) – 111
3. Ньовілль (B) – 96
4. Рованперя (FIN) – 82
5. Тянак (EE) – 74
6. Кацута (J) – 66
7. Брін (IRL) – 42
8. Грінсміт (GB) – 34
9. Сордо (E) – 31
10. Фурмо (F) – 30
* – попередні дані

Кубок виробників (після восьми етапів)*
1. Toyota Gazoo Racing WRT – 315
2. Hyundai Motorsport – 256
3. M-Sport Ford WRT – 125
4. Hyundai 2C Competition – 36
* – попередні дані

© Павло Скобленко/Rally.UA
© Фото Hyundai, Toyota, Citroen

15-08-2021 30874
Сайт Rally.ua 2022 ©
Использование материалов сайта возможно только с письменного согласия владельца