WRC-2021: далі буде…

Попри колосальні успіхи Toyota Gazoo Racing WRT останнім часом (адже за півтора місяця японсько-фінська команда записала на свій рахунок три перемоги поспіль і три подіуми, завдяки чому стрімко пішла у відрив як в особистому, так і в командному заліках), ситуація в чемпіонаті світу поки залишається невизначеною. Перш за все, абсолютно непередбачуваний перебіг подій на етапах в Португалії та на Сардинії видав результати, які не надто відповідають реальному співвідношенню сил у протистоянні Toyota та Hyundai. І далеко не факт, що подібний несподіваний «перекіс» на користь тойотівців буде зберігатися ще кілька етапів поспіль – хоча б тому, що певна перевага в чистій швидкості все одно залишається на боці Hyundai (наприклад, якраз у провальних Португалії та Сардинії рахунок за виграними допами був 24:16 на користь корейської марки). І як тільки у команди з Альценау фінішує смуга проблем – зупинти червоно-чорно-сірих буде дуже непросто… По-друге, незабаром стартує Safari Rally Kenya, яке стане справжньою Terra Incognita для всіх без винятку заводських екіпажів – місцеві траси цілком можуть «перемолоти» Toyota і Hyundai як окремо, так і разом.

Toyota Gazoo Racing WRT. Уже три етапи поспіль всі успіхи команди були досягнуті виключно зусиллями Себастьяна Ож’є та Елфіна Еванса, які за півтора місяця набрали 75 і 64 очки відповідно. І якщо Калле Рованпері найближчим часом не вдасться вийти зі тривалої кризи (три поспіль сходи, спромігся здобути лише 5 очок на двох Power Stage), то будь-яка серйозна проблема в Ож’є чи Еванса миттєво та дуже болісно вдарить по команді… А поки що можна відзначити відразу дві ювілейні події – Себастьян Ож’є подолав бар’єр у 2400 очок за кар’єру (після Сардинії на його рахунку вже 2413 очок), Елфін Еванс тим часом залишив за спиною позначку в 700 очок (валлієць здобув 715 пунктів в чемпіонаті світу). До речі, у японсько-фінської команди є ще один справжній герой – Такамото Кацута продовжує дивувати своєю стабільністю, яка вже принесла йому в цьому сезоні 48 очок. А за кількістю набраних очок за кар’єру (62) він вже давно посідає друге місце серед усіх японських пілотів – попереду тільки легендарний Кендзіро Шінозука з 88 пунктами. Цікаво, що в WRC-2021 тільки два пілоти зуміли фінішувати в Топ-10 на всіх п’яти етапах – Елфін Еванс і Такамото Кацута.

Hyundai Motorsport. Після португальського та сардинського провалів корейської марки почали з’являтися чутки та коментарі про те, що Hyundai i20 Coupe WRC не надто підходять для важких гравійних трас – і якраз саме ця обставина може стати причиною чергового провалу в Кенії. Але ця версія не виглядає переконливою – досить тільки згадати попередні досягнення цього автомобіля в Португалії (перемога, три подіуми у 2017-2019 роках) і на Сардинії (три перемоги, три подіуми у 2017-2020 роках)… Головною опорою команди з Альценау залишається Тьєррі Ньовілль, якому не завадила навіть зміна штурмана – бельгієць на п’яти етапах вже чотири рази дістався до подіуму (Отт Тянак, Даніель Сордо, Крейг Брін на трьох здобули тільки перемогу та подіум), завдяки чому йде третім в абсолюті та має намір боротися з Елфіном Евансом за другу позицію в чемпіонаті. У Тянака після переходу до Hyundai раптом пропала його фірмова стабільність, яка принесла йому стільки успіхів у складі M-Sport і Toyota у 2017-2019 роках. З поточними цифрами статистики важко сперечатися, тому факт є факт – 12 стартів у складі Hyundai Motorsport принесли естонцю дві перемоги, три подіуми та п’ять сходів.

M-Sport Ford WRT. Відносно результативний фініш на Сардинії, який приніс команді 18 очок у залік Кубка виробників, став відверто слабкою втіхою. Ці цифри не в стані приховати один очевидний факт – британська «стайня» з тріском провалила свій італійський раунд, причому майже на всіх рівнях (як в абсолюті, так і в заліку WRC-2). Теему Сунінен і Гас Грінсміт змогли фінішувати лише за допомогою SupeRally – вперше після Rallye de Monte-Carlo 2019 року жоден екіпаж на заводському Ford Fiesta WRC не зміг завершити змагання в Топ-10. В принципі, до Грінсміта зараз особливих претензій немає – бо британець на Сардинії змушений був стартувати вже з третім у цьому році штурманом (місце Кріса Паттерсона тимчасово посів Стюарт Лаудон), йшов сьомим, але потім двічі вибував з боротьби через технічні проблеми… А ось нестабільність Теему Сунінена засмучує – постійні переходи з WRC на Rally2 і назад не йдуть на користь фіну. У підсумку вийшла невесела статистика – три старти за кермом WRC принесли Теему лише 4 очки в абсолюті. Для порівняння, його дублер Адрієн Фурмао, який лише двічі виступив на Ford Fiesta WRC, спромігся взяти відразу 18 очок!

Чемпіонат світу, пілоти (після п’яти етапів)
1. Ож’є (F) – 106
2. Еванс (GB) – 95
3. Ньовілль (B) – 77
4. Тянак (EE) – 49
5. Кацута (J) – 48
6. Рованперя (FIN) – 44
7. Сордо (E) – 30
8. Брін (IRL) – 24
9. Грінсміт (GB) – 22
10. Фурмо (F) – 20

Кубок виробників (після п’яти етапів)
1. Toyota Gazoo Racing WRT – 231
2. Hyundai Motorsport – 182
3. M-Sport Ford WRT – 82
4. Hyundai 2C Competition – 28

© Павло Скобленко/Rally.UA
© Фото Toyota, Hyundai, M-Sport

12-06-2021 26221
Сайт Rally.ua 2022 ©
Использование материалов сайта возможно только с письменного согласия владельца