WRC-2021: чверть шляху позаду

Протягом останнього року повністю змінилося сприйняття тих чи інших звичних фраз, які раніше часто вживалися в оглядах змагань. Зовсім недавно фраза «Пройшла половина сезону» була просто констатацією факту, що вже відбулися половина раундів із запланованих і попереду чекають ще стільки ж, то зараз це вже чіткий індикатор, наскільки успішно організатори долають нинішні коронавірусні й економічні проблеми. В результаті кожен успішно проведений раунд (особливо аварійний «джокер» в Лапландії, який в останню мить терміново замінив скасований зимовий етап у Швеції) сприймається як черговий «пробитий» бар’єр на шляху до заповітного мінімуму з семи раундів… Тепер можна повернутися до недавніх подій на Croatia Rally, де в черговий раз відбулися досить непередбачувані зміни у співвідношенні сил у вищій лізі – якщо бути точним, у грандіозному протистоянні Toyota Gazoo Racing (яка помітно збилася з ритму в Лапландії два місяці тому) та Hyundai Motorsport (багатьом почало здаватися, що команда з Альценау вже міцно перехопила ініціативу).

Toyota Gazoo Racing. Перед стартом шанси японської марки на перемогу в Хорватії виглядали не найвищими. Поки опоненти з Hyundai Motorsport навесні активно працювали в Італії на різних асфальтових ралі, тойотівці всі сили зосередили виключно на тестах… Плюс ефектна аварія Калле Рованпері на першому ж допі Croatia Rally, здавалося, суттєво послабила позиції Toyota Gazoo Racing. Але слід віддати належне Себастьяну Ож’є (навіть після його недоречної витівки з «відштовхуванням» поліціянта своєю машиною) і Елфіну Евансу – обидва відпрацювали з мінімумом помилок, витиснули Тьєррі Ньовілля з позиції лідера та здобули майже повний комплект очок (50 з 52 можливих). І разом стали авторами одного з найбільш щільних фінішів в історії WRC – з розривом 0,6 секунди. З цими цифрами Хорватія -2021 поступилася лише Новій Зеландії-2007 (0,3 с між Грьонхольмом і Льобом) і Йорданії-2011 (0,2 с між Ож’є та Латвалою). Тішить Такамото Кацута – три поспіль фініші в Топ-10 і 24 очки зі старту сезону. І тепер з 38 очками за кар’єру 28-річний пілот став одним з кращих японців в історії WRC – попереду тільки легендарний Кенджіро Шінозука з 88 очками та двома перемогами!

Hyundai Motorsport. Головним героєм і справжнім лідером команди з Альценау залишається Тьєррі Ньовілль, який старанно й успішно трощить всі попередні скептичні прогнози, що після раптової зміни штурмана (місце Ніколя Жільсуля посів Мартейн Відаге) йому буде потрібно чимало часу на адаптацію в оновленому складі екіпажу… Але навіть в умовах такого цейтноту бельгієць регулярно бере участь в битвах за вищі місця і тричі поспіль фінішував на подіумі – це дозволило йому розташуватися на другому місці в загальному заліку чемпіонату. Мимоволі виникає питання – наскільки швидким виявиться дует Ньовілля та Відаге, коли ця пара нарешті «злітається» і зможе повністю реалізувати свій потенціал? А ось Отт Тянак після переходу до Hyundai вже другий рік не може відновити ту стабільність, яка принесла йому вищий титул у складі Toyota у 2019 році – естонець хоч і залишається одним з найшвидших у команді, але в Хорватії ніяк не міг розмахнутися на повну силу… Поки що його кращим виступом в цьому році була лютнева Лапландія, де Отт не тільки переміг, а і став дев’ятим в історії WRC пілотом, який зумів завоювати понад тисячу очок за кар’єру (зараз у нього 1015).

M-Sport Ford WRT. У британській команді зараз навіть не приховують, що розглядають нинішній сезон як звичайний «перехідний період» перед майбутнім впровадженням гібридної техніки у 2022 році. Безумовно, в Довенбі Холі продовжують поступово модернізувати нинішній Ford Fiesta WRC, але все ж основні зусилля зараз кинуті в першу чергу на прототип майбутнього автомобіля нової категорії Rally1. За таких умов M-Sport просто намагається якось утримати досить швидкого Теему Сунінена (якому організували змішану програму стартів на автомобілях WRC і Rally2) та підготувати йому гідного партнера з юніорів (тобто француза Адрієна Фурмо з підтримкою від Red Bull і британця Гаса Грінсміта з бюджетом від сімейної компанії Crown Oil Ltd). У протистоянні французького і британського юніорів зараз саме Адрієн виглядає як більш перспективний претендент на місце другого номера M-Sport Ford WRT у наступному році – його виступ в Хорватії за кермом WRC (перший в кар’єрі старт у чемпіонаті світу на техніці такого класу) приніс п’яту позицію. І в команді цей успіх вже оцінили гідним чином – Фурмо знову стартує на Ford Fiesta WRC вже на найближчому етапі в Португалії.

Чемпіонат світу, пілоти (після трьох етапів)
1. Ож’є (F) – 61
2. Ньовілль (B) – 53
3. Еванс (GB) – 51
4. Тянак (EE) – 40
5. Рованперя (FIN) – 39
6. Брін (IRL) – 24
7. Кацута (J) – 24
8. Фурмо (F) – 12
9. Грінсміт (GB) – 12
10. Сордо (E) – 11

Кубок виробників (після трьох етапів)
1. Toyota Gazoo Racing WRT – 138
2. Hyundai Motorsport – 111
3. M-Sport Ford WRT – 42
4. Hyundai 2C Competition – 28

© Павло Скобленко/Rally.UA
© Фото Toyota, WRC.com, Hyundai, M-Sport

01-05-2021 19602
Сайт Rally.ua 2022 ©
Использование материалов сайта возможно только с письменного согласия владельца