WRC-2020: нестандартний старт сезону

Чемпіонат світу майже завжди стартував в специфічних умовах – спочатку непередбачуване Монте-Карло, потім єдине зимове гравійне ралі в Швеції, нещодавно до них додалася ще високогірна Мексика… Тому всі спроби якомога точніше оцінити співвідношення сил за підсумками двох-трьох перших раундів є невеликим «ворожінням на кавовій гущі», оскільки результати монтекарлівського або шведського ралі насправді важко «спроектувати» на більшість весняно-осінніх етапів WRC… Але початок нинішнього сезону все ж виділяється на загальному тлі – незвично тепла зима привела до того, що учасники й глядачі отримали щось дуже близьке до традиційних асфальтових та гравійних ралі (з мінімумом снігу в Монте-Карло і Швеції). Отже, яка картина почала поступово складатися після такого хаотичного і дуже нервового старту нового сезону?

Toyota Gazoo Racing WRT. Попри повне оновлення свого основного складу, тойотівці стартували дійсно дуеж успішно – двічі поспіль вони забирали по два місця на подіумі, при цьому в Топ-3 встигли побувати всі три екіпажі (Себастьян Ож’є, Елфін Еванс, Калле Рованперя). Напевно, найбільшим сюрпризом для всіх став прорив Еванса – адже досить довго залишалося відкритим питання, чи зуміє Елфін після восьми років стартів виключно на техніці марки Ford (встиг випробувати всю лінійку, від R1 до RRC/WRC) швидко опанувати нову для себе Toyota Yaris WRC? Результат перевершив всі очікування – валлієць став єдиним, хто зумів на обох етапах фінішувати на подіумі (третє місце плюс перемога), і очолив загальний залік чемпіонату світу! Так що у нового прем’єр-пілота Toyota Себастьяна Ож’є одним серйозним суперником стало більше – доведеться стежити не тільки за парою Ньовілль-Тянак з Hyundai Motorsport, а ще й за своїм одноклубником… Порадував і Калле Рованперя – дебютант вищої ліги встиг записати на свій рахунок перший подіум в абсолюті. Невже тріо Ож’є-Еванс-Рованперя виявиться таким же ефективним, як Ож’є-Тянак-Еванс в 2017 році в M-Sport?

Hyundai Motorsport. Нерівний старт сезону та несподівані перестановки в складі (Себастьян Льоб раптом різко відмовився від виступу у Швеції, довелося замість нього виставити Крейга Бріна) поки нічого не змінив у загальній картині – команда з Альценау досі залишається одним з двох головних претендентів на вищі титули в особистому та командному заліках. Все ж в очах багатьох уболівальників та оглядачів пара Ньовілль-Тянак виглядає сильнішою, ніж дует Ож’є-Еванс з Toyota – бельгієць виграв в Монте-Карло й ділить лідерство в чемпіонаті з Евансом, естонець у Швеції продемонстрував, що вже досить непогано почуває себе за кермом Hyundai i20 Coupe WRC… Зате ситуація з третім номером поки не тішить – Льоб з Бріном виявилися далеко не такими результативними, як Рованперя. Поки що доводиться сподіватися на повернення надійного і стабільного Даніеля Сордо. Цікаво, що ніхто з команд-лідерів не поспішає на старті сезону пустити в дію Team B, хоча начебто Toyota і Hyundai недавно явно зацікавилися подібною ініціативою FIA. Відклали на весну-літо?

M-Sport Ford WRT. Як і рік тому, британська команда виглядає аутсайдером на тлі Toyota і Hyundai – все ж M-Sport перед тим три роки поспіль за підсумками сезону отримував серйозну кадрову «пробоїну» (Отт Тянак, Себастьян Ожьє, Елфін Еванс). У підсумку, Малкольм Уілсон з Річардом Мілленером повернулися до своєї старої практики – підбирати молодих пілотів і готувати їх в надії на те, що вони встигнуть добитися помітного успіху для M-Sport до того, як їх переманять в іншу команду. Несподіванкою став невпевнений старт Теему Сунінена – адже після трьох років в складі M-Sport саме він вважався основним претендентом на роль лідера команди (плюс відмінне знання Ford Fiesta WRC). І якщо слабкий результат в Монте-Карло можна якось було списати на технічні проблеми та 10 хвилин штрафу за Rally2 (тим більше, він спромігся показати третій час на Power Stage), то у Швеції він всі три дні «провисів» на восьмому місці. Зате новобранець Есапекка Лаппі досить успішно почав сезон – двічі поспіль фінішував в Топ-5 та набрав вже 24 очки. Головне, щоб подібну стабільність він зміг демонструвати протягом усього чемпіонату, а не за підсумками двох або трьох етапів.

Чемпіонат світу (пілоти)
1. Еванс (GB) – 42
2. Ньовілль (B) – 42
3. Ож’є (F) – 37
4. Рованперя (FIN) – 30
5. Лаппі (FIN) – 24
6. Тянак (EE) – 20
7. Сунінен (FIN) – 11
8. Льоб (F) – 8
9. Кацута (J) – 8
10. Брін (IRL) – 6

Кубок виробників
1. Toyota Gazoo Racing WRT – 73
2. Hyundai Motorsport – 63
3. M-Sport Ford WRT – 40

© Павло Скобленко/Rally.UA
© Фото Toyota, Hyundai, M-Sport

23-02-2020 11690
Сайт Rally.ua 2022 ©
Использование материалов сайта возможно только с письменного согласия владельца