WRC-2: головна інтрига попереду

Цього року в ралійному чемпіонаті світу склалася досить цікава ситуація – якщо у вищій лізі вже достроково визначилися володарі титулів у всіх основних заліках (пілоти, штурмани, команди), то в категорії WRC-2 учасники примудрилися відкласти розв’язання більшості питань на фінальний етап в Японії (10-13 листопада) – принаймні, невизначеність зберігається мінімум у трьох окремих заліках (WRC-2 Open, WRC-2 Masters Cup, команди)… Винятком став хіба що WRC-2 Junior, де фін Еміль Ліндхольм практично забезпечив собі титул ще у вересні на EKO Acropolis Rally Greece. Теоретично, певні шанси на підсумковий успіх зберігалися також у Кріса Інгрема, але вже після його важкої аварії в Греції стало ясно, що британець вибув з боротьби – причому як через отриману в цьому інциденті травму, так і з фінансових причин (відновлення розтрощеної Skoda Fabia Rally2 evo вичерпало залишки бюджету). Тобто Ліндхольм ще перед стартом у Каталонії міг приймати вітання зі здобуттям титулу чемпіона WRC-2 Junior, а друга позиція, здобута на іспанських трасах, вже остаточно й офіційно зробила 26-річного фіна першим в історії володарем титулу в цій новій категорії…

А от що стосується основного заліку WRC-2, тобто загального WRC-2 Open, тут все ще триває нестандартний трилер. Адже перед японським фіналом все одно залишаються три претенденти на титул за підсумками сезону – лідерство все ще зберігає норвежець Андреас Міккельсен (ще у вересні використав усі сім залікових стартів і тепер мусить чекати на результати своїх опонентів), фін Еміль Ліндхольм і поляк Каєтан Каєтановіч. Тепер все повинне вирішитися на японських асфальтових трасах, де очікується шалена фінсько-польська битва віч-на-віч. Враховуючи правило «шість кращих результатів зі семи», у Ліндхольма з Каєтановічем досить непрості завдання – у фіна програма-мінімум має формулу «Фінішувати попереду Каєтана та здобути щонайменше 9 очок», у поляка ж поперечка виставлена на рівні «Здобути мінімум 14 очок і набрати на шість пунктів більше, ніж Еміль». А щоб не ускладнювати собі життя розрахунком численних комбінацій фінішу обох дуелянтів, можна загальну тактику звести до найпростішої формули – в Японії треба вигравати та набирати максимум очок на Power Stage. Досить закручена картина спостерігається в командному заліку, де на Hyundai Motorsport N (його пілот Теему Сунінен якраз виграв у Каталонії) тиснуть як Toksport WRT, так і Toksport WRT 2. Там теж вистачає своєї математичної плутанини з мінусованням найгіршого результату з шести європейських стартів.

Трохи несподівано виявилося, що у «ветеранській» категорії WRC-2 Masters Cup теж нема повної ясності – німецький лідер Армін Кремер вже використав усі залікові старти й тепер мусить чекати на підсумки виступу в Японії свого єдиного суперника, італійця Мауро Мьєле. Правда, на італійця чекає не надто просте завдання – щоб відіграти 21 очко відставання, йому потрібна тільки перемога на фінальному етапі. Тобто фініш на другій позиції дорівнює поразці за підсумками всього сезону. На тлі всіх цих «математичних баталій» загубився той факт, що на каталонському етапі фактично фінішував сезон у заліку WRC-3 Open – тут фін Лаурі Йоона й чех Ян Черни з’ясовували між собою, хто стане чемпіоном у цьому заліку. Найцікавіше, що за певних обставин обидва дуелянти могли програти битву за титул на користь іншого фіна, Самі Паярі, який ще в липні завершив свою програму з п’яти залікових стартів. У Каталонії все було дуже просто – тільки перемога гарантує титул, будь-яка інша позиція перетворює на нуль всі шанси на чемпіонство. Цей трилер завершився на користь Лаурі Йоони, який на фініші випередив Яна Черни лише на 9 секунд – насправді у цьому шаленому протистоянні все остаточно вирішила похибка чеського екіпажу, який у суботу ввечері отримав 10 секунд штрафу за запізнення.

RallyRACC Catalunya – Costa Daurada, залік WRC-2 Open
1. Сунінен/Марккула (FIN, Hyundai i20 N Rally2) 2:54.29,6
2. Россель/Дюнан (Citroen C3 Rally2) +32,5
3. Грязін/Александров (404, Skoda Fabia Rally2 evo) +53,3
4. Ліндхольм/Хямяляйнен (FIN, Skoda Fabia Rally2 evo) +1.32,6
5. Хуттунен/Лукка (FIN, Ford Fiesta Rally2) +1.57,1
6. Каєтановіч/Щепаняк (PL, Skoda Fabia Rally2 evo) +2.10,5

Залік WRC-2 Open (після дванадцяти етапів)
1. Міккельсен (N) – 109 (7 стартів)
2. Ліндхольм (FIN) – 104 (6 стартів)
3. Каєтановіч (PL) – 104 (6 стартів)
4. Россель (F) – 98 (7 стартів)
5. Грязін (404) – 85 (7 стартів)

RallyRACC Catalunya – Costa Daurada, залік WRC-2 Junior
1. Грязін/Александров (404, Skoda Fabia Rally2 evo) 2:55.22,9
2. Ліндхольм/Хямяляйнен (FIN, Skoda Fabia Rally2 evo) +39,3
3. Паярі/Мялькьонен (FIN, Skoda Fabia Rally2 evo) +1.59,3

Залік WRC-2 Junior (після дванадцяти етапів)
1. Ліндхольм (FIN) – 126 (6 стартів)
2. Грязін (404) – 104 (7 стартів)
3. Інгрем (GB) – 92 (6 стартів)

RallyRACC Catalunya – Costa Daurada, залік WRC-2 Masters Cup
1. Кремер А./Кремер Е. (D, Skoda Fabia Rally2 evo) 3:00.52,7
2. Мьєле/Бельтраме (I, Skoda Fabia Rally2 evo) +1.43,8
3. Рау/Мага (F, Volkswagen Polo GTI R5) +6.23,1

Залік WRC-2 Masters Cup (після дванадцяти етапів)
1. Кремер (D) – 125 (7 стартів)
2. Мьєле (I) – 104 (6 стартів)
3. Рау (F) – 85 (5 стартів)

RallyRACC Catalunya – Costa Daurada, залік WRC-3 Open
1. Йоона/Корхонен (FIN, Ford Fiesta Rally3) 3:04.36,1
2. Черни/Черногорскі (CZ, Ford Fiesta Rally3) +9,0
3. Домінгес/Пеньяте (PY/E, Ford Fiesta Rally3) +5.44,8
4. Ласло З./Курті (H, Ford Fiesta Rally3) +18.05,4

Залік WRC-3 Open (після дванадцяти етапів)
1. Йоона (FIN) – 93 (111)
2. Паярі (FIN) – 87
3. Черни (CZ) – 86 (104)

© Павло Скобленко/Rally.UA
© Фото Hyundai, Skoda, Honza Froněk

31-10-2022 11853
Сайт Rally.ua 2022 ©
Использование материалов сайта возможно только с письменного согласия владельца