Веселий «коктейль» в Кот-д’Івуарі

Вже понад десять років ралійний світ з великим зацікавленням спостерігає за спробами повернути Rallye Bandama – Côte d’Ivoire на велику міжнародну арену. Як відомо, гонка на Березі Слонової Кістки п’ятнадцять років поспіль (в 1978-1992 роках) входила в календар WRC – тобто була одним з двох африканських етапів, нарівні з легендарним Safari Rally… Причому ралі в Кот-д’Івуарі радикально відрізнялося від свого побратима з Кенії – якщо маршрут Safari Rally проходив переважно в саванах Східної Африки, то Rallye Bandama – Côte d’Ivoire найчастіше «пірнало» кудись углиб джунглів Західної Африки (особливо «вбивчою» гонка ставала в сезон дощів, коли потоками води заливало майже всю територіє країни). Зараз організатори докладають усіх зусиль, щоб отримати хоча б кандидатський статус в WRC, але все одно поки не дотягують до цього рівня…

Варто відзначити, що навіть у ранзі етапу FIA Africa Rally Championship гонка в Кот-д’Івуарі не користується особливим попитом в учасників серії – так вже склалося, що зараз майже всі етапи африканського чемпіонату зосереджені в східній і південній частинах Чорного континенту, і Rallye Bandama передуває окремо від них, причому на великій відстані (десь в 4000 км від будь-якого іншого найближчого етапу ARC). Але слід віддати належне організаторам – цього року вони запропонували ралійним вболівальникам дійсно класну «принаду», запросивши легендарного Стефана Петеранселя! Тринадцятиразовий переможець «Дакара» вивів на старт багі Yamaha YXZ 1000R, на якому не раз стартував в ралі-рейдах на невеликих бахах, а штурманом знову стала його дружина Андреа Майєр. Для Стефана це був лише другий старт в класичних ралі – вперше це сталося в 1999 році на Rallye Alsace-Vosges, де він на Mitsubishi Lancer Evo VI переміг в класі N4 і став четвертим в абсолюті (між іншим, тоді попереду опинилися екіпажі Філіппа Бугальского, Бенуа Руссело і Себастьяна Льоба).

Маршрут Rallye Bandama – Côte d’Ivoire 2018 роки цілком відповідав нормативам регіональних серій FIA (всього 12 СД і 231,25 км), але майже половина бойової дистанції припадала на дві спецділянки, Route Zambakro (46,81 км) і Ouffouediekro (62,15 км). Події на трасі миттєво змусили всіх глядачів з нетерпінням чекати фіналу гонки – хто ж здобуде перемогу, а хто підніметься на подіум? І якщо тріумф Гарі Шене (француза з громадянством Кот-д’Івуару), який в четвертий раз виграв Rallye Bandama – Côte d’Ivoire, нікого не здивував, то за його спиною відбувалися дійсно сенсаційні події… Адже Стефан Петерансель на Yamaha YXZ 1000R виграв п’ять спецділянок (між іншим, у суперників на техніці N4!) і йшов другим в абсолюті – і тільки проблеми на найдовшому допі всієї гонки відкинули його на третє місце. Але подіум все одно виглядав фантастично – на першу сходинку піднявся Гарі Шене на Mitsubishi Lancer Evo X, компанію йому склали відразу два екіпажі на багі Yamaha YXZ 1000R, французів Жеремі Варніа і Стефана Петеранселя!

Rallye Bandama – Côte d’Ivoire
1. Шене/Ле Борньє (CI, Mitsubishi Lancer Evo X) 2:21.00,477
2. Варніа/Потісек (F, Yamaha YXZ 1000R) +7.07,486
3. Петерансель/Майєр (F/D, Yamaha YXZ 1000R) +9.28,300
4. Мальєрб/Бріон (CI, Subaru Impreza WRX STI) +10.57,865
5. Моліне/Сумаоро (CI, Mitsubishi Lancer Evo VII) +13.49,651
6. Каннобіо/Фріго (EAK, Mitsubishi Lancer Evo IX) +18.54,818

© Павло Скобленко/Rally.UA
© Фото Twitter, abidjan.net

27-02-2018 13232
Сайт Rally.ua 2022 ©
Использование материалов сайта возможно только с письменного согласия владельца