Велика тренувальна сесія

Перші вихідні лютого перетворилися на інтенсивні тренування перед шведським етапом WRC, який повинен відбутися вже 9-12 лютого – частину учасників майбутнього Rally Sweden можна було побачити щонайменше на трьох різних ралі в Скандинавії та Балтії (причому техніці трьох різних категорії, тобто на Rally1, Rally2 і Rally3)… У Швеції вже стартував національний чемпіонат, де на Rally Lima сталися чимало цікавих подій. По-перше, «підтягнулися» норвежець Оле Хрістіан Вейбю (VW Polo GTI R5) й ірландець Уільям Крейтон (Ford Fiesta Rally3), які готуються до виступу на шведському раунді WRC. По-друге, суттєво посилився склад місцевих учасників – після тривалої перерви за кермо техніки R5/Rally2 повернулися Патрік Флодін, Фредрік Олін, Денніс Родстрьом (тобто у чинного національного чемпіона Пер-Гуннара Андерссона почали з’являтися сильніші конкуренти)… Особливої боротьби фаворитів не вийшло – Андерссон вже на СД2 «приклав» свій Ford Fiesta Rally2 у дерево та отримав 10 хвилини по SupeRally. А решта екіпажів так і не змогли зрівнятися з норвезьким гостем – Вейбю виграв чотири спецділянки зі шести та майже на хвилину випередив Флодіна. Відзначився також ірландець Крейтон на Ford Fiesta Rally3, який фінішував десятим в абсолютному заліку.

Цікава картина спостерігалася в Фінляндії, де відбувся вже другий раунд національної першості – там можна було побачити відразу два заводських екіпажі зі вищої ліги WRC, фіна Есапекки Лаппі на Hyundai i20 N Rally1 та японця Такамото Кацути (Toyota GR Yaris Rally1). До них додалися ще кілька учасників WRC2 і WRC3 – Ярі Хуттунен (Skoda Fabia R5), Лаурі Йоона (Skoda Fabia Rally2 evo), Роопе Корхонен (VW Polo GTI R5), Йєссе Калліо (Ford Fiesta Rally3)… Всупереч усім очікуванням, повноцінного переможного параду двох екіпажів на техніці Rally1 не вийшло, хоча спочатку вони впевнено утримували за собою перші позиції та на хвилину-півтори випереджали найближчих суперників на R5/Rally2. Спочатку Такамото Кацута так «вдало» прилетів у сніговий бар’єр, що пошкодив радіатор Toyota GR Yaris Rally1 і вибув з боротьби… Але особливо не пощастило Есапецці Лаппі, який виграв сім спецділянок зі восьми, але на передостанньому СД застряг у снігу на узбіччі, втратив десять хвилин, додатково отримав 80 секунд штрафу та фінішував лише 31-м. Зате глядачі отримали запеклу битву за перемогу, коли Ярі Хуттунен на трьох останніх спецділянках спромігся «протиснути» захист Юхи Сало та на фініші випередив його лише на 2,1 секунди. Отже, Хуттунен швидко взяв реванш за поразку на Arctic Lapland Rally – тепер його чекає дійсно важливий виступ на Rally Sweden.

В Естонії на Otepää talveralli, стартовому етапі національної першості, те спостерігалася дійсно різноманітна компанія – Отт Тянак і Журден Сердерідіс (один на тестовій Ford Puma Rally1, інший на клієнтській машині), Георг Ліннамяе на Hyundai i20 N Rally2 (підготовка до чергової програми виступів у WRC2), Грегор Йєетс на Skoda Fabia Rally2 evo (планує захист свого торішнього титулу чемпіона Естонії), Владас Юркявічюс на Skoda Fabia Rally2 evo (має різноманітні плани на сезон у Балтії), Дієго Домінгес на Ford Fiesta Rally3 (учасник Junior WRC і WRC3)… Тут сюрпризів було набагато менше – Отт Тянак на Ford Puma Rally1 стрімко виграв усі без винятку спецділянки та майже на три хвилини випередив Георга Ліннамяе. Тепер вже за кілька днів на трасах Rally Sweden можна буде побачити, наскільки корисними виявилися ці бойові «тренування» для усіх екіпажів, що вирішили виступити на всіх перелічених змаганнях у Швеції, Фінляндії та Естонії. Звичайно, перш за все в центрі уваги перебуватимуть Отт Тянак, Есапекка Лаппі, Такамото Кацута, Георг Ліннамяе, Оле Хрістіан Вейбю й Ярі Хуттунен – для двох останніх особливо важливо досягти якогось насправді серйозного успіху на шведському етапі WRC, бо для них це один з небагатьох шансів повернутися на міжнародну арену…

Rally Lima
1. Вейбю/Еріксен (N, VW Polo GTI R5) 1:09.34,7
2. Флодин/Бергстен (S, VW Polo GTI R5) +57,5
3. Олін/Сьйоберг (S, Skoda Fabia R5) +1.10,3
4. Родстрьом/Юханссон (S, VW Polo GTI R5) +2.19,1
5. Норд/Бек (S, Skoda Fabia R5) +2.31,5

Чемпіонат Швеції, залік Internationella 4WD
1. Вейбю (N) – 29
2. Флодін – 25
3. Олін – 22

IsoValkeinen SM-Ralli Kuopio
1. Хуттунен/Хаапала (FIN, Skoda Fabia R5) 44.41,4
2. Сало/Темонен (FIN, Skoda Fabia Rally2 evo) +2,1
3. Асунмаа/Маннісенмякі (FIN, Skoda Fabia Rally2 evo) +13,0
4. Йоона/Шемейкка (FIN, Skoda Fabia Rally2 evo) +54,7
5. Корхонен/Віінікка (FIN, Volkswagen Polo GTI R5) +57,4
…31. Лаппі/Ферм (FIN, Hyundai i20 N Rally1) +10.05,7
…35. Потійко/Мішин (UA, Skoda Fabia Rally2-Kit) +10.33,9

Чемпіонат Фінляндії, залік SM1 (після двох етапів)
1. Асунмаа – 49
2. Сало – 43
3. Йоона – 32

Otepää talveralli
1. Тянак/Ярвеойа (EE, Ford Puma Rally1) 57.16,1
2. Ліннамяе/Морган (EE/GB, Hyundai i20 N Rally2) +2.44,1
3. Йєетс Г./Таніел (EE, Skoda Fabia Rally2 evo) +3.49,3
4. Блумс/Еглітіс (LV, Mitsubishi Lancer Evo IX) +5.16,3
5. Кирге/Пінтс (EE, Mitsubishi Lancer Evo X) +5.23,4

© Павло Скобленко/Rally.UA
© Фото Andreas Peters (motorsport4sale.com), Taneli Niinimäki (AKK), Ray Põder

05-02-2023 32381
Сайт Rally.ua 2022 ©
Использование материалов сайта возможно только с письменного согласия владельца