Трилер в ОАЕ та його наслідки

Як і рік тому, етап чемпіонату світу з ралі-рейдів (FIA W2RC) приніс чимало не надто приємних сюрпризів для фаворитів у більшості категорій – від травм провідних мотоциклістів перед самим початком змагання (Кевін Бенавідес, Сем Сандерленд, Маттіас Валькнер) до численних проблем лідерів у автомобільних заліках (колосальні втрати часу Себастьєна Льоба, аварія Нассера Аль-Аттії, яка позбавила катарця перемоги)… Про більшість цих подій та інцидентів можна було дізнатися в «бліц»-режимі на Телеграм-каналі «Ukraine & Cross-Country Rally», тому зараз ця стаття буде присвячена не стільки подіям під час недавнього Abu Dhabi Desert Challenge, скільки наслідкам цього пустельного «трилеру» та оцінкам можливого подальшого перебігу подій у чемпіонаті світу. Тим більш, після двох раундів W2RC (зі п’яти запланованих) питань стало ще більше – одна тільки плутанина з термінами наступного етапу серії, мексиканського Sonora Rally, чого варта! Адже майже у всіх основних джерелах (тобто офіційні сайти FIA, W2RC, Sonora Rally) від самого початку була вказана дата 22-28 квітня, але у недавньому повідомленні FIA від 3 березня про чергову «ревізію» календарів більшості міжнародних серій раптом з’явилися інші цифри – вже 18-23 квітня, тобто зсув майже на тиждень раніше!

УВАГА! Більшість поточних новин, коментарів зі світу ралі та ралі-рейдів публікуються у бліц-режимі на Телеграм-каналах «Ukraine & World of Rally» та «Ukraine & Cross-Country Rally». Якщо бажаєте бути в курсі останніх новин зі світу ралі та ралі-рейдів, відвідайте ці канали.

Загалом, нинішній календар FIA W2RC викликає чимало питань – головним чином, через відносно невелику перерву між другим і третім етапами, тобто Abu Dhabi Desert Challenge в ОАЕ (26 лютого – 3 березня) і Sonora Rally в Мексиці (орієнтовно 22-28 квітня). Досить дивна комбінація, коли в першому кварталі зосередили на Близькому Сході аж чотири міжнародних змагання рівня W2RC і Кубка світу з бах (тобто марафон «Дакар» у Саудівській Аравії, ралі-рейд в ОАЕ, дві бахи в Саудівській Аравії та Катарі), а потім стрімко переносяться до Центральної Америки вже у середині квітня. Мимоволі виникає питання – скільки учасників будуть у стані вирішити подібні логістичні виклики, щоб продовжити боротьбу у W2RC чи Кубку світу? Звичайно, потужні заводські та півзаводські команди рівня KTM, Honda, Husqvarna, Toyota Gazoo Racing, Overdrive Racing, Prodrive, X-raid Team чи Can-Am Factory цілком можуть впоратися з цим завданням – підготувати додатковий «комплект» гоночної техніки та заздалегідь відправити її до Мексики. А що робитиме решта? Наприклад, для таких ключових учасників, як чех Мартін Прокоп (здобув два подіуми поспіль на етапах W2RC) чи іспанець Пау Наварро (один з лідерів Т4) такі трансконтинентальні мандри можуть стати серйозною проблемою…

Тепер повернемося до загальної ситуації в основних заліках FIA W2RC. У мотоциклістів вищої категорії RallyGP досить швидко визначилося коло головних претендентів на титул – це Тобі Прайс (KTM), Адрієн ван Беверен (Honda), Лусіано Бенавідес і Скайлер Хауіс (обидва з Husqvarna). Певні шанси на успіх зберігають Хосе Ігнасіо Корнехо та Пабло Квінтанілья (Honda), але їм потрібний успіх у Мексиці. Серед фаворитів ще перебуває переможець «Дакару» Кевін Бенавідес (КТМ), але малоймовірно, що після такої серйозної травми (перелом стегна) він відновиться до початку квітневого Sonora Rally… Повним провалом став початок сезону для Ріккі Брабека з Honda (лише 9 очок після двох етапів) та Сема Сандерленда (Gas Gas), який протягом двох неповних місяців встиг двічі серйозно травмуватися. Щодо заліку автомобілів, тут головними претендентами на титул досі залишаються француз Себастьєн Льоб (Prodrive) та катарець Нассер Аль-Аттія (Toyota) – навіть відверто невдалий виступ на Abu Dhabi Desert Challenge не зміг позбавити цей дует фаворитів лідерства та помітної переваги у чемпіонаті світу. До битви за підсумковий подіум поступово «втягнулися» чех Мартін Прокоп (Ford), саудівець Язід Аль-Раджі й аргентинець Хаун Крус Якопіні (обидва на Toyota). Але чіткішу картину про їх перспективи побачимо лише після того, коли стане відомим склад учасників на Sonora Rally.

У категорії T3 маємо одного беззаперечного фаворита у вигляді потужної армади від Red Bull – тобто екіпажі Red Bull Off-Road Junior Team (американці Сет Куінтеро, Остін Джонс, Мітчелл Гатрі) та Red Bull Can-Am Factory (чилієць Франсіско Лопес Контардо, який пропустив етап в ОАЕ, й іспанка Крістіна Гутьєррес). Саме ця компанія, попри різні неприємності, проблеми та клопоти, за сумою двох етапів повністю займає Топ-5 у загальному заліку Т3. Поки все йде до того, що за титул будуть битися Куінтеро зі Джонсом на перевірених Can-Am Maverick X3 (рахунок за очками тут 127:121), їм час від часу буде псувати нерви Гатрі (не надто надійний, але швидкий прототип MCE-5 T3M допоміг йому назбирати аж 53 бонусних очки на додачу до 28 «основних» пунктів). Про шанси Лопеса та Гутьєррес на подіум за підсумками сезону можна оцінити лише після Sonora Rally. У «серійній» групі Т4 ситуація поки що складається на користь литовця Рокаса Бацюшки, ще одного представника Red Bull Can-Am Factory. В ОАЕ він повністю переграв іспанця Пау Наварро, здобув максимально можливі 55 очок і очолив турнірну таблицю в заліку Т4 з помітним відривом від опонентів – 134 очки проти 86 у поляка Ерика Гочала та 73 у Пау Наварро. Цікаво, що 18-річний Гочал якраз тиждень тому оголосив про призупинення своєї цьогорічної програми виступів у W2RC, щоб зосередитися на навчанні. Отже, маємо відкрите питання – чи хтось зможе пригальмувати Рокаса на шляху до другого титулу поспіль?

Abu Dhabi Desert Challenge (залік FIM)
1. Ван Беверен (UAE, Honda CRF 450 Rally) 17:13.39
2. Бенавідес Л. (RA, Husqvarna 450 Rally Factory) +4.18
3. Прайс (AUS, KTM 450 Rally Factory) +5.13
4. Корнехо (RCH, Honda CRF 450 Rally) +5.15
5. Бранч (BW, Hero 450 Rally) +6.17
6. Хауіс (USA, Husqvarna 450 Rally Factory) +6.23

FIM Rally-Raid World Championship (після двох етапів)
1. Прайс (AUS) – 46
2. Ван Беверен (F) – 42
3. Бенавідес К. (RA) – 38
4. Бенавідес Л. (RA) – 35
5. Хауіс (USA) – 34

Abu Dhabi Desert Challenge (залік FIA)
1. Аль-Раджі/Готтшальк (SA/D, Toyota Hilux Overdrive T1+) 16:28.06
2. Прокоп/Хитка (CZ, Ford Raptor RS CC T1+) +12.31
3. Куінтеро/Ценц (USA/D, Can-Am Maverick X3) +30.25
4. Якопіні/Оліверас (RA/E, Toyota Hilux Overdrive T1+) +32.57
5. Альперн/Грауе (RA, Mini JCW Plus T1+) +34.29
6. Аль-Кассімі/Флоене (UAE/N, Mini JCW Plus T1+) +49.24
7. Бацюшка/Відаль (LT/E, BRP Can-Am XRS Turbo) +57.41
8. Джонс/Гугелмін (USA/BR, Can-Am Maverick X3) +58.10
9. Аль-Хелей/Аль-Хамрі (UAE, BRP Can-Am Maverick XRS Turbo) +1:09.44
10. Наварро П./Казале (E/F, BRP Can-Am Maverick XRS Turbo) +1:23.41
…30. Раміло/Циро (E/UA, BRP Can-Am Maverick XRS Turbo) +25:02.42

FIA Rally-Raid World Championship, пілоти (після двох етапів)
1. Льоб (F) – 101
2. Аль-Аттія (Q) – 85
3. Прокоп (CZ) – 64
4. Аль-Раджі (SA) – 63
5. Шішері (F) – 49
6. Якопіні (RA) – 49

FIA Rally-Raid World Championship, команди (після двох етапів)
1. Toyota Gazoo Racing – 120
2. Bahrain Raid Xtreme (BRX) – 79
3. BAIC ORV – 72
4. X-raid Mini JCW Team – 70

FIA Rally-Raid Championship, T3 (після двох етапів)
1. Куінтеро (USA) – 127
2. Джонс (USA) – 121
3. Гатрі (USA) – 81

FIA Rally-Raid Championship, T4 (після двох етапів)
1. Бацюшка (LT) – 134
2. Гочал Е. (PL) – 86
3. Наварро (E) – 73

© Павло Скобленко/Rally.UA
© Фото @irina.peteichei, Facebook (FIA W2RC, Neil Perkins)

05-03-2023 28429
Сайт Rally.ua 2022 ©
Использование материалов сайта возможно только с письменного согласия владельца