Справжня зима у Балтії

Коли в січні через потепління та відсутність нормальних зимових умов довелося перенести на місяць Rally Alūksne (спільний раунд чемпіонатів Латвії й Естонії), були певні побоювання, що початок ралійного сезону в Балтії може зазнати відчутних втрат або взагалі «переїхати» на весну-літо. На щастя, перша половина лютого склалася набагато краще – у перші вихідні місяця в Естонії відбувся стартовий раунд місцевого чемпіонату (Otepää talveralli), зараз прийшла черга на латвійську першість (Rallijs Sarma, 10-11 лютого). Звичайно, через шведський раунд WRC події на трасах під Гулбене швидко відсунулися на задній план, але все ж можна було побачити чимало цікавого – наприклад, чергову появу Мартіньша Сескса на прототипі Skoda Fabia Rally2-Kit від литовської команди R4 Litus (для нього це був вже десятий старт на цьому автомобілі протягом року). Тим більш, у списку учасників Сескс заявлений як представник Team MRF Tyres – тобто є певний шанс, що цього року найсильніший раліст Латвії за підтримки шинної компанії MRF отримає якусь програму в ERC-2023.

Перебіг подій на Rallijs Sarma виявився насправді цікавим. По-перше, за перемогу запекло билися екіпажі на Mitsubishi Lancer Evo (280 к.с. їх потужності виявилися потужним козирем на швидкісних трасах з грубим шаром снігу) – на самому фініші господар Емілс Блумс лише на 0,11 секунди випередив естонця Тімму Кирге! Але пізніше все стрімко змінилося – з’ясувалося, що Lancer Evo IX Блумса не відповідає вимогам технічного регламенту. У підсумку, негайна дискваліфікація господаря траси, переможцем оголошений естонській гість – Кирге про свій несподіваний «тріумф» дізнався вже під час церемонії нагородження… По-друге, Мартіньш Сескс потішив другим підсумковим місцем – під час першого проїзду спецділянок йому довелося розчищати трасу від м’якого снігу (відставання від лідерів становило 25 секунд), але пізніше він додав у швидкості та відіграв майже десяток секунд. По-третє, привернув увагу результативний виступ норвезького юніора Карла Педера Нордстранда, який у віці 15 років пересів за кермо Škoda Fabia Rally2 evo та встиг у жовтні виграти Rallijsprints Latvija – зараз він відзначився третім місцем на Rallijs Sarma та перемогою на Power Stage. Цікаво, чи вдасться йому пройти той шлях, який раніше у Латвії подолали Калле Рованперя й Олівер Сольберг?

Крім Латвії, у минулі вихідні ралійне життя стартувало також у Литві – 11 лютого в Зарасаї відбулося Winter Rally Aukštaitija, перший раунд національного чемпіонату з ралі-спринтів. На старті можна було побачити півсотні екіпажів на різноманітній техніці, але беззаперечним фаворитом змагання вважався Гєдрюс Ноткус на Skoda Fabia R5 – і він швидко довів це, вигравши шість допів зі восьми та здобувши перемогу зі майже 38 секундами відриву (на дистанції 50,86 км). Але особливе зацікавлення викликав інший факт… Схоже, у Литві зараз триває процес насичення місцевого каналу технікою класу N5 (прототипи з національною омологацією, що за конструкцією більше нагадують аргентинські Maxi Rally Turbo), які можуть поступово витіснити колись популярну техніку на базі N-групових Mitsubishi Lancer Evo та Subaru Impreza WRX STI. Принаймні, у Зарасаї з’явилися відразу п’ять автомобілів цього класу – два Ford Fiesta N5 та по одному VW Polo Mk6 N5, Hyundai i20 N5, Renault Clio N5. І в них вже є досягнення – Рокас Степонавічюс  на Ford Fiesta N5 фінішував другим, Каюс Самсонас на VW Polo Mk6 N5 виграв дві СД і навіть побував лідером ралі (у підсумку став четвертим). Схоже, на чемпіонаті Литви з ралі (повинен стартувати в травні) нас можуть чекати чимало цікавих подій…

Rallijs Sarma
1. Кирге/Вахтра (EE, Mitsubishi Lancer Evo X) 46.42,65
2. Сескс/Франціс (LV, Skoda Fabia Rally2-Kit) +17,67
3. Нордстранд/Юханссон (N/S, Skoda Fabia Rally2 evo) +30,74
4. Воробьйовс/Зіцанс (LV, Mitsubishi Mirage RS Proto Evo II) +1.34,30
5. Херманіс/Вейландс (LV, Skoda Fabia R5) +2.02,07

Winter Rally Aukštaitija
1. Ноткус/Стріжанас (LT, Skoda Fabia R5) 31.04,39
2. Степонавічюс/Кетвіртіс (LT, Ford Fiesta N5) +37,72
3. Чапкаускас/Шіпкаускас (LT, Mitsubishi Lancer Evo IX) +1.13,98
4. Самсонас К./Вічюнас (LT, VW Polo Mk6 N5) +1.27,30
5. Сладкявічюс/Кайріс М. (Subaru Impreza STi N14) +1.47,34

© Павло Скобленко/Rally.UA
© Фото Rallijs Sarma, Martins Sesks Rally, Nemunas Nemunaitis

16-02-2023 23858
Сайт Rally.ua 2022 ©
Использование материалов сайта возможно только с письменного согласия владельца