Rallye de Monte-Carlo, WRC2: перший скандал

Вже кілька років у «молодших» дивізіонах WRC триває регулярна метушня, бо у FIA майже весь час щось «покращують» у структурі чемпіонатів підтримки. І якщо технічний регламент не надто чіпають (найбільш радикальною зміною стала ліквідація заліків для моноприводу та впровадження нової категорії Rally3, яка стала основою для оновлених дивізіонів Junior WRC і WRC3), то майже щорічні перейменування тих чи інших заліків і зміни критеріїв участі в них вже втомлюють. Торік мали WRC2 Open (всі учасники на R5/Rally2), WRC2 Junior (R5/Rally2, вік до 30 років), WRC2 Masters (R5/Rally2, вік понад 50 років), WRC3 Open (Rally3), WRC3 Junior (Rally3, вік до 29 років). Зараз чергові перейменування, внаслідок чого маємо наступні заліки – WRC2 Open (всі на R5/Rally2), WRC2 Challenger (R5/Rally2, для учасників, що раніше не здобували титулів у WRC2/WRC3 для R5/Rally2, не були номіновані у заводських командах, скасовані обмеження за віком), WRC Masters (вік понад 50 років, будь-яка техніка, за винятком WRC і Rally1), WRC3 (Rally3). На додачу до всього цього вчергове повернули назву Junior WRC (техніка Rally3, вік до 29 років) замість торішнього WRC3 Junior. Фактично, найпомітнішою зміною стало розширення технічного асортименту для заліку ветеранів Masters…

Хосе Марія Лопес, Hyundai i20 N Rally2. © Фото soymotor.com

Як правило, чимало учасників у заліках WRC2 і WRC3 зазвичай визначаються зі своїми планами на сезон десь ближче до середини весни – що й підтвердила трохи дивна картина в дивізіоні WRC3, де на Rallye de Monte-Carlo не з’явилося жодного екіпажу на техніці Rally3 (торік у цій категорії стартували чотири учасники). А от дивізіон WRC2 дійсно зацікавив – тут заявилися аж 27 екіпажів (у порівнянні торішніми 20). Серед них можна було побачити по два екіпажі від Toksport WRC (Ніколай Грязін, Марко Буласія) і M-Sport Ford WRT (Адрієн Фурмо, Грегуар Мюнстер), компанію їм склали французи Йоан Россель (чемпіон WRC3 2021 року) і Стефан Лефевр, британець Кріс Інгрем (чемпіон ERC 2019 року), чех Ерік Цайс, іспанець Хосе Марія Лопес… Плюс трохи збільшилася кількість учасників ветеранського заліку Masters (десять екіпажів проти восьми торішніх) – особливо цікаво було побачити серед них італійця Мауро Мьєле (торішнього переможця WRC2 Masters Cup) і легендарного француза Франсуа Делькура (для нього це був уже 24-й старт на Rallye de Monte-Carlo). А поза заліком WRC2 можна було ще побачити шведа Олівера Сольберга та фіна Самі Паярі, які планують у лютому на шведському етапі WRC розпочати свої повні програми виступів у WRC2. Цікаво, що на старті з’явилися відразу сім нових Skoda Fabia RS Rally2 – при тому, що клієнтам встигли передати лише десять цих машин!

Переможець заліку WRC Masters Франсуа Делькур (Skoda Fabia RS Rally2)
© Фото Red Bull Content Pool

З усіх подій у заліку WRC2 найбільше запам’яталася лише спроба «роздмухати» якийсь скандал через штраф для Ніколая Грязіна (Skoda Fabia RS Rally2) – він виграв половину спецділянок, за підсумками ралі випередив француза Йоана Росселя (Citroen C3 Rally2) лише на 4,5 секунди. Однак після фінішу команда Росселя PH Sport стрімко подала протест, який підкріпила відеодоказами того, що на СД14 Грязін в якийсь момент усіма чотирма колесами опинився поза межами трасі (тобто сталося відхилення від заданого маршруту, чи «зрізка»). Результат не змусив на себе чекати – 5 секунд штрафу для Грязіна, внаслідок чого перемога пішла до Росселя (підсумкова перевага переможця становила лише 0,5 секунди). В якийсь момент спалахнула хвиля обурення, коли дехто почав звинувачувати PH Sport у брудній грі та залаштункових інтригах… Однак чимало вболівальників і оглядачів негайно згадали, що лише півроку тому була така само історія на етапі WRC у Бельгії, коли Toksport WRT (тобто команда Грязіна) за аналогічне порушення правил старанно «намалював» протест на Стефана Лефевра, який на Citroen C3 Rally2 виграв залік WRC2 Open. Тоді француз отримав 15 секунд штрафу, але йому все ж вистачило запасу часу – він на 3,1 секунди випередив Андреаса Міккельсена.

Rallye de Monte-Carlo, залік WRC2
1. Россель/Дюнан (F, Citroen C3 Rally2) 3:22.09,9
2. Грязін/Александров (404, Skoda Fabia RS Rally2) +0,5
3. Лопес/Росада (E, Hyundai i20 N Rally2) +1.06,2
4. Цайс/Тешінскі (CZ, Skoda Fabia RS Rally2) +1.25,9
5. Фурмо/Коріа (F, Ford Fiesta Rally2) +1.51,9
6. Інгрем/Дрю (GB, Skoda Fabia Rally2 evo) +3.02,2

Rallye de Monte-Carlo, залік WRC2 Challenger
1. Грязін/Александров (404, Skoda Fabia RS Rally2) 3:22.10,4
2. Лопес/Росада (E, Hyundai i20 N Rally2) +1.05,7
3. Цайс/Тешінскі (CZ, Skoda Fabia RS Rally2) +1.25,4

Rallye de Monte-Carlo, залік WRC Masters
1. Делькур/Де Кастеллі (F, Skoda Fabia RS Rally2) 3:28.12,6
2. Мьєле/Бельтраме (I, Skoda Fabia RS Rally2) +4.34,0
3. Кефербьок/Майнор (A, Skoda Fabia Rally2 evo) +12.11,4

© Павло Скобленко/Rally.UA
© Фото Red Bull Content Pool, soymotor.com

26-01-2023 16557
Сайт Rally.ua 2022 ©
Использование материалов сайта возможно только с письменного согласия владельца