Rallye de Monte-Carlo: старт нової епохи

Сьогодні вранці відбувся шейкдаун перед першим раундом WRC 2022, легендарним Rallye Automobile de Monte-Carlo – таким чином, вже стартувала нова технічна епоха у світовому ралі. Нескладно підрахувати, що протягом останніх 25 років це вже четвертий цикл радикального оновлення технічного регламенту у вищій лізі чемпіонату світу. У вже далекому 1997 році стартувала епоха першого покоління автомобілів категорії WRC (тобто з дволітровими турбомоторами), яка з численними змінами та оновленнями проіснувала 14 сезонів – до фінішу WRC-2010. У 2011 році настав час «спрощення», коли техніку WRC почали заганяти в жорсткіші рамки, серед них зменшення робочого об’єму двигуна до 1,6 л – цієї реформи вистачило якраз на шість років. Після цього кинулися в іншу крайність і спробували створити сучасний аналог групи В – скасували більшість обмежень по аеродинамічному пакету та довели потужність двигуна до 380 к.с. Проте вже після п’яти сезонів прийшов час нової глобальної реформи – категорія WRC (World Rally Car) остаточно стала надбанням історії, на зміну їй приходить концепція Rally1 з гібридними силовими установками, офіційний дебют якої очікується вже сьогодні пізно ввечері. Вже стало цікаво – скільки років нараховуватиме цей новий технічний цикл?

Результати шейкдауна трохи заінтригували, особливо з урахуванням того, що дві перші позиції за підсумками заїздів посіли два найтитулованіші «джокери» в історії WRC – тобто Себастьян Ож’є (Toyota GR Yaris Rally1) та Себастьян Льоб (Ford Puma Rally1), на чиєму спільному рахунку аж сімнадцять титулів чемпіона світу (або навіть дев’ятнадцять, якщо рахувати ще моноприводні S1600/J-WRC)! При цьому в обох вже є п’ятнадцять перемог на Rallye de Monte-Carlo – тут лідером поки що є Ож’є з вісьмома своїми тріумфами в Монте-Карло… Але малоймовірно, що хтось ризикне оцінити співвідношення сил за підсумками заїздів на короткій (лише 2,29 км) трасі – тим більше цього року в шейкдауні могли виступити лише екіпажі на техніці Rally1 (загалом їх на старті Rallye de Monte-Carlo налічувалося тільки 11) – осторонь залишилася численна категорія R5/Rally2. Тобто якогось чіткого уявлення про потенціал нових Rally1 все одно немає… І не будемо забувати, що обидва французькі гранди цього року стартують уже з новими штурманами – Ож’є виступає з Бенжаменом Вейла, Льоб співпрацюватиме з Ізабель Галміш. У будь-якому випадку, перші реальні оцінки співвідношення сил відкладемо на сьогоднішній вечір, коли відбудуться два нічні допи на знаменитих альпійських перевалах.

Toyota Gazoo Racing. Навіть якщо не брати до уваги радикальне оновлення технічного регламенту (багато що залежить від того, які з команд встигнуть першими підготувати насправді швидку та надійну техніку Rally1), команда Тойота вже не виглядає такою грізною, як рік тому… Якщо раніше працював «подвійний локомотив» із Себастьяна Ож’є й Елфіна Еванса, до яких періодично долучався Калле Рованперя, то зараз навантаження розподілилося таким чином – офіційними лідерами є Еванс і Рованперя, а Ож’є з Есапеккою Лаппі стануть допоміжними «джокерами». При цьому багато що буде залежати від того, скільки стартів запланує чинний чемпіон світу цього року – обмежиться двома-трьома раундами WRC для власного задоволення чи все ж попрацює повноцінним третім номером із п’ятьма-сімома виступами за сезон? Тим більше тойотівці свого часу «погрожували», що влітку будуть в змозі виставляти навіть по п’ять Toyota GR Yaris Rally1 на окремих етапах… А четвертий номер Такамото Кацута, як завжди, працюватиме виключно на себе самого та протягом всього року сам-один захищатиме кольори зареєстрованої дочірньої команди Toyota Gazoo Racing NG.

Hyundai Motorsport. Формально саме корейсько-німецька команда з Альценау зараз вважається головним фаворитом чемпіонату світу 2022 року – її ударний «кістяк» залишився незмінним, тобто знову складається з бельгійсько-естонського дуету Тьєррі Ньовілля й Отта Тянака. Їм асистуватимуть швед Олівер Сольберг (попри відверто провальний торішній сезон у WRC-2, юніора все ж ризикнули перевести до основного складу) та іспанець Даніель Сордо (залишається головною опорою команди у випадку проблем у прем’єр-пілотів)… Потенціал нового Hyundai i20 N Rally1 залишається рівнянням з багатьма невідомими – особливо після не надто успішного сьогоднішнього шейкдауну (Невілль лише четвертий, Тянак із Сольбергом взагалі десь на десятому-одинадцятому місцях). Поки складається враження, що в Hyundai Motorsport зараз вирішили всі сили кинути виключно на боротьбу у вищій лізі – решта програм буде здійснюватися за принципом «щось таке й буде»… На такі думки наводять мінімум два факти – тихе закриття проекту Hyundai 2C Competition і майже повна відсутність новин про перспективи молодіжно-клієнтської програми Hyundai Motorsport N у WRC-2.

M-Sport Ford WRT. Команді Малкольма Уілсона зараз конче потрібні будь-які помітні успіхи найближчим часом – щонайменше подіуми на кожному етапі, а то й перемоги. Особливо після того, як сезон 2021 став найгіршим для «Блакитного овалу» більш ніж за три десятиріччя – адже фордівці вперше після 1990 року жодного разу не піднялися на подіум на етапах WRC! І якщо Уілсону якимось абсолютно немислимим чином вдалося отримати бюджет на амбітну програму у 2022 році (мінімум по три заводські екіпажі на кожному етапі, запрошення Себастьяна Льоба як регулярного «джокера»), то повинен бути результат – бажано у вигляді двох-трьох перемог на етапах WRC-2022… Можна пофантазувати та уявити собі повторення сценарію 2017-2018 років, коли M-Sport успішно проскочив у «вікно можливостей» з новим Ford Fiesta WRC та завоював три титули (два в особистому та один у командному заліках). Але доводиться бути реалістом – нинішній основний склад фордівців у вигляді тріо Брін-Грінсміт-Фурмо (навіть із таким «джокером», як Льоб) все одно помітно поступається феєричній фордівській «банді» 2017 року, що складалася з Себастьяна Ож’є, Отта Тянака та Елфіна Еванса. Так що найоптимістичніший прогноз на 2022 рік поки що наступний – одна-дві перемоги…

Rallye de Monte-Carlo, шейкдаун
1. Ож’є/Вейла (F, Toyota GR Yaris Rally1) 1.50,4
2. Льоб/Галміш (F, Ford Puma Rally1) +0,5
3. Еванс/Мартін (GB, Toyota GR Yaris Rally1) +1,0
4. Ньовілль/Відаге (B, Hyundai i20 N Rally1) +1,8
5. Фурмо/Коріа (F, Ford Puma Rally1) +2,6
6. Грінсміт/Андерссон (GB/S, Ford Puma Rally1) +2,7
7. Брін/Нейгл (IRL, Ford Puma Rally1) +3,0
8. Кацута/Джонстон (J/IRL, Toyota GR Yaris Rally1) +3,8
9. Рованперя/Халттунен (FIN, Toyota GR Yaris Rally1) +3,9
10. Тянак/Ярвеойа (EE, Hyundai i20 N Rally1) +3,9
11. Сольберг/Едмондсон (S/GB, Hyundai i20 N Rally1) +4,1

© Павло Скобленко/Rally.UA
© Фото M-Sport, WRC.com, Hyundai

20-01-2022 65671
Сайт Rally.ua 2022 ©
Использование материалов сайта возможно только с письменного согласия владельца