«Дакар»-2023: особливі моменти

Марафон 2023 року зараз стрімко наближається до свого «екватору», сьогодні стартував вже шостий етап зі чотирнадцяти запланованих – подій та різноманітних сюрпризів (причому як зі знаком «плюс», так і зі знаком «мінус») уже встиг назбиратися цілий вагон та невеликий візочок… Цього року наш сайт змушений змінити формат висвітлення подій на «Дакарі» (не останню роль у тому відіграли регулярні атаки російських воєнних злочинців на енергетичну інфраструктуру України) – зараз поки що заплановані дві серії оглядів, присвячених ситуації в усіх основних заліках «Дакару» (мотоцикли, квадроцикли, автомобілі, SSV/UTV, вантажівки). Перший цикл публікацій очікується на день відпочинку, тобто 9 січня (плюс-мінус день), другий стане вже підсумковим після фінішу «Дакара». А поки що альтернативним джерелом інформації на час марафону стане Телеграм-канал, присвячений нідерландсько-українському екіпажу Аньї ван Лон і Дмитра Цира (виступають у заліку SSV/UTV групи Т3), де за кожної нагоди буде з’являтися інформація не тільки про цей дует, але й про більшість основних подій на «Дакарі» у всіх основних залікових категоріях – від мотоциклів до вантажівок.

Telegram-канал «Ukraine on Dakar 2023» – https://t.me/dakar327

Зараз можна відзначити дві цікаві деталі на нинішньому «Дакарі». Першою є досить незвичний маршрут, який можна назвати «несиметричним». Зазвичай програму цього марафону стараються складати таким чином, щоб день відпочинку ділив маршрут приблизно порівну – наприклад, шість-сім етапів у першій половині, стільки ж у другій. Однак цього року традиція була порушена, маршрут «Дакару»-2023 виглядає наступним чином – спочатку пролог і вісім етапів, день відпочинку, потім ще шість етапів. Розподіл бойової дистанції теж дивує, бо на перших восьми етапах були заплановані десь 3350 км (у середньому десь 410-420 км спецділянок на день), зате на шести фінальних етапах тільки 1300 км (приблизно 215-220 км на день). Така диспропорція може ввести в небезпечну оману, що після дня відпочинку перебіг марафону стане простішим для учасників. Але не варто забувати, що складність маршруту визначається не стільки довжиною спецділянок, скільки умовами на тих чи інших фрагментах траси… І тут варто звернути увагу на карту – бо після дня відпочинку «Дакар» поступово заходить у Руб-ель-Халі, найбільшу піщану пустелю світу (яка також має неофіційну назву Empty Quarter, чи «Порожня чверть»). І не виключено, що саме цей фрагмент маршруту стане аналогом легендарних ергів Аукар і Аматліх у Мавританії, які у минулому були перлиною африканських «Дакарів».

Друга деталь, яка привернула увагу – історія зі терміновим впровадженням змін до технічного регламенту Т1+ (прототипи з традиційними ДВЗ) і T1.U (прототипи з гібридними силовими установками). Нечасто буває, щоб вже під час змагання Міжнародна федерація починала переписувати ті чи інші статті регламенту – особливо «за підсумками аналізу поточних результатів» (не за повним обсягом даних, який зазвичай накопичується за підсумками всього змагання чи взагалі повного сезону). Не дивно, що дозвіл команді Audi вже на п’ятий день «Дакару» збільшити потужність її прототипів Audi RS Q e-tron E2 на 8 кВт або 10-11 к.с. (з 258 кВт до 266 кВт або з 350-351 к.с. до 361-362 к.с.) викликав, м’яко кажучи, неоднозначну реакцію – від схвального «Треба забезпечити всім рівні можливості» до роздратованого «Це просто вбивство боротьби за перемогу» (таким був коментар Нассера Аль-Аттії, лідера Toyota Gazoo Racing). Загалом, переважали коментарі, які можна звести до одного питання – «Чи варто створювати прецедент такої суттєвої зміни правил і вимог технічного регламенту безпосередньо під час змагання?» Правда, у долі виявилося досить специфічне почуття гумору – бо головні пілоти Audi Sport навіть не встигли як слід скористатися цим підвищенням потужності… Вчора на п’ятому етапі вони все ж програли Нассеру Аль-Аттії (Toyota GR Hilux DKR T1+), а сьогодні Стефан Петерансель і Карлос Сайнс потрапили в аварії – француз завершив свій виступ (його штурман Едуар Буланже отримав травму), іспанець серйозно пошкодив машину та втратить мінімум кілька годин на очікування допомоги.

© Павло Скобленко/Rally.UA
© Фото Toyota, Dakar.com, DPPI

06-01-2023 11358
Сайт Rally.ua 2022 ©
Использование материалов сайта возможно только с письменного согласия владельца