«Дакар»-2020, авто/SSV, день 4: жорстка сутичка

Відносно спокійний етап в заліках мотоциклів та квадроциклів (без особливих злетів і падінь в групі лідерів, з мінімумом навігаційних пригод) міг створити у багатьох досить небезпечну ілюзію, що подібна атмосфера збережеться й в автомобілістів. Але якщо згадати, як організатори вчора зробили дуже своєрідний подвійний «подарунок» Нассеру Аль-Аттії у вигляді трихвилинного штрафу, то можна було припустити деякі наслідки цього рішення… З одного боку, відставання катарця від лідера Карлоса Сайнса стало більшим – майже вісім хвилин замість п’яти. З іншого, Нассер сьогодні отримав можливість стартувати на етапі не другим (з високою ймовірністю того, що може одним з перших зібрати всі неприємності та «пастки» на трасі), а п’ятим – тобто отримав нагоду досить спокійно йти по слідах Сайнса й у випадку успіху відіграти ще пару-трійку хвилин. Почалася ж сьогоднішня спецділянка з чергового нагадування про те, що спокійного життя ні в кого не буде – перекинувся Ерік ван Лон (Toyota Hilux Overdrive) й тепер «шкутильгає» з відставанням понад три години.

Сьогодні всі «першовідкривачі» траси (Карлос Сайнс, Якуб Пшигоньскі, Ясір Сейдан, Фернандо Алонсо) відразу ж почали втрачати час. Чим й скористався Нассер Аль-Аттія, який став поступово скорочувати своє відставання від «Матадора» і на фініші відіграв у іспанця майже п’ять хвилин – Карлос Сайнс все ще лідирує в загальному заліку марафону, але від катарця його відділяють тільки три хвилини… Героєм дня ж став Стефан Петерансель (Mini JCW Buggy), який витиснув зі своєї сьомої стартової позиції максимум можливого, показав найкращий час на етапі й вийшов на третє місце в загальному заліку. До речі, до того француз в ролі пілота автомобіля вигравав СД тільки зі своїм багаторічним штурманом Жан-Полем Коттре – зараз же він вперше досяг подібного успіху з Паулу Фіузою. У нинішній битві Toyota і Mini (точніше, Аль-Аттіі з Петеранселем та Сайнсом) найбільше дивує одна деталь – дуже непевний виступ двох інших тойотівців-заводчан, тобто Гініеля де Вільєрса (ситуацію поки не рятує навіть його недавня перемога на етапі) та Бернхарда тен Брінк. Фактично, зараз всі надії марки Toyota на перемогу або подіум пов’язані з Нассер Аль-Аттією та Язідом Аль-Раджі…

З кожним днем стає все цікавіше спостерігати, як приватні екіпажі та команди наполегливо пробиваються в Топ-10, причому періодично досягають помітних успіхів. На жаль, для литовців сьогоднішній етап став не найвдалішим, але Бенедіктас Ванагас і Вайдотас Жала все одно тримаються на ближніх підступах до Топ-10 (йдуть на 11-й та 12-й позиціях). Зараз десятку лідерів замикають Мартін Прокоп (чех на Ford Raptor RS CC продовжує радувати своєю стабільністю та акуратністю, завдяки чому тримається на дев’ятому місці) і Ясір Сейдан (саудівець продовжує атакувати за кожної нагоди). Знову нагадали про себе екіпажі на незаводських багі – відразу два з них на сьогоднішньому етапі стрімко прорвалися в Топ-10, француза Матьє Серрадорі на Century CR6 та китайця Хань Вея на HanWey Motorsport 2WD (велика модернізація на базі добре відомого SMG Buggy). Цікаво спостерігати, як різко додав у швидкості Серрадорі після того, як пересів з Buggy LCR30 на південноафриканський прототип Century CR6… Адже дійсно дуже важко вважати випадковістю той факт, що Матьє зараз йде шостим в загальному заліку – за чотири дні він уже тричі фінішував на етапах в Топ-10!

Де спостерігається справжній «вінегрет», так це в заліку SSV/UTV – мало кому з лідерів вдається протягом усього етапу підтримувати високий темп. Рано чи пізно починаються великі «гойдалки», на яких гонка може «загойдати» кого завгодно… У чому і переконався торішній переможець «Дакару» в цій категорії Франсіско Лопес – чилієць сьогодні три чверті дистанції йшов першим або другим, був близький до перемоги на етапі, але ближче до фінішу втратив понад десять хвилин. Правда, на другому місці в загальному заліку він все ж утримався – якраз за спиною нового лідера «Дакара», іспанця Хосе Антоніо Інохо. Взагалі-то, в заліку легких багі щільність результатів після чотирьох етапів вражає – п’ятірка лідерів тримається в інтервалі 7,5 хвилин! Центральною подією сьогоднішнього етапу став перший успіх прототипу Overdrive OT3 – після всіх недавніх болісних втрат у складі Red Bull Off-Road Team USA (один за іншим вибули Сіріль Депре і Блейд Хілдебранд) дебютант марафону Мітчелл Гатрі взяв реванш. Американець весь день наполегливо пробивався на перші позиції, майже на самому фініші все ж дотиснув поляка Арона Домжалу і випередив його лиш на 19 секунд!

Автомобілі, день 4 (Неом – Аль-Ула, СД 453 км)
1. Петерансель/Фіуза (F/P, Mini JCW Buggy) 4:04.34
2. Аль-Аттія/Бомель (Q/F, Toyota Hilux) +2.26
3. Сайнс/Крус (E, Mini JCW Buggy) +7.18
4. Аль-Раджі/Жільцов (SA/RUS, Toyota Hilux) +11.30
5. Серрадорі/Люркуен (F/B, Century CR6) +13.17
6. Де Вільєрс/Аро (ZA/E, Toyota Hilux) +18.16
7. Тен Брінке/Колсул (NL/B, Toyoya Hilux) +18.35
8. Пшигоньскі/Готтшальк (PL/D, Mini JCW Rally) +19.23
9. Хань Вей/Ляо Мінь (CN, HanWey Motorsport 2WD) +19.58
10. Терранова/Грауе (RA, Mini JCW Rally) +22.22

Автомобілі, становище після чотирьох етапів
1. Сайнс/Крус (E, Mini JCW Buggy) 15:12.12
2. Аль-Аттія/Бомель (Q/F, Toyota Hilux) +3.03
3. Петерансель/Фіуза (F/P, Mini JCW Buggy) +11.42
4. Аль-Раджі/Жільцов (SA/RUS, Toyota Hilux) +23.10
5. Терранова/Грауе (RA, Mini JCW Rally) +23.13
6. Серрадорі/Люркуен (F/B, Century CR6) +26.55
7. Де Вільєрс/Аро (ZA/E, Toyota Hilux) +34.40
8. Тен Брінке/Колсул (NL/B, Toyoya Hilux) +44.40
9. Прокоп/Хитка (CZ, Ford Raptor RS CC) +1:09.41
10. Сейдан/Кузьміч (SA/RUS, Mini JCW Rally) +1:30.25

SSV/UTV, день 4 (Неом – Аль-Ула, СД 453 км)
1. Гатрі/Флоене (USA/N, Overdrive OT3) 5:01.13
2. Домжала/Мартон (PL, Can-Am Maverick X3) +0.19
3. Джонс/Уолч (USA, Can-Am Maverick X3) +1.14

SSV/UTV, становище після чотирьох етапів
1. Інохо/Ортега (E, Can-Am Maverick X3) 18:24.52
2. Лопес/Латрак (RCH, Can-Am Maverick X3) +3.01
3. Кьюррі/Беррімен (USA, Can-Am Maverick X3) +4.34

© Павло Скобленко/Rally.UA
© Фото A.S.O., X-raid, johntim.net, Overdrive

08-01-2020 13632
Сайт Rally.ua 2022 ©
Использование материалов сайта возможно только с письменного согласия владельца