Abu Dhabi Desert Challenge: трохи трилеру на фініші

Фінальна частина Abu Dhabi Desert Challenge (дві спецділянки та майже 470 км бойової дистанції) хоч і не влаштувала якихось грандіозних «спецефектів» на самому фініші, але все одно «полоскотала» нерви багатьом учасникам і вболівальникам… Якихсь суттєвих змін у характері траси не сталося, середня швидкість на допах хоч і трохи збільшилася, але все одно не змогла піднятися вище позначки в 85 км/год. Не обійшлося без невеликого та досить ефектного провалу в заліку мотоциклів, де австралієць Деніел Сандерс на GasGas 450 Rally Factory Replica у фінальний день несподівано зіткнувся зі проблемами, стрімко провалився зі другого місця за межі Топ-10 і програв битву за титул віце-чемпіона FIM Cross-Country Rallies World Championship. У підсумку на другу позицію у чемпіонаті прорвався француз Адрієн ван Беверен (Yamaha WR450 F01 Rally) – перед етапом в ОАЕ він програвав Сандерсу з рахунком 42:49, проте за підсумками сезону вже виграв 62:53! Перемогу ж святкував чемпіон Маттіас Валькнер, який досяг успіху в суто «дакарівському» стилю – тобто максимум стабільності на трасі (виграв пролог, після чого п’ять разів поспіль фінішував на спецділянках другим).

У заліку автомобілів усі з великим нетерпінням чекали на відповідь – чи вдасться Нассеру Аль-Аттії набрати якомога більше очок і достроково стати переможцем нинішнього Кубка світу з ралі-рейдів? Своє завдання-мінімум катарець виконав практично повністю – святкував перемогу на Abu Dhabi Desert Challenge, набрав ще 6,5 бонусних очок зі 7,5 можливих та продовжує лідирувати у серії з 92,5 очками. Але все одно з достроковим титулом не склалося – частково в цьому «винний» Якуб Пшигоньскі (Mini JCW Buggy), який на четвертій спецділянці зіткнувся з проблемами (обрив півосі), не зміг вкластися в ліміт часу, нахапав понад 20 годин штрафів і втратив друге місце у ралі-рейді… У підсумку на другий ступінь подіуму піднявся Лусіо Альварес на Toyota Hilux Overdrive – завдяки цьому результату та 4,5 бонусним очкам у нього все одно зберігається крихітний шанс на фінальному етапі в Саудівській Аравії випередити Нассера Аль-Аттію (зараз у катарця 92,5 очка проти 64,5 в аргентинця). Крім цього, в грудні очікується велика битва за «срібло» та «бронзу» за підсумками сезону – перевага поки що в Альвареса (набрав 64,5 очка), якого намагатимуться випередити Язід Аль-Раджі (57 очок, втрачає найгірший результат 4,5 пункти) та Денис Кротов (52 очки, «підвішені» 8 балів).

Події в окремій категорії Cars 2022 змушують в черговий раз замислитися над питанням – яким же є справжній потенціал техніки категорії Т1+? Адже команда BRX Prodrive в останній момент перед стартом змагання зняла обидва своїх екіпажі на нових Hunter T1+, які вважалися однозначними фаворитами цього заліку. Ерік ван Лон на принципово новому прототипі Toyota GR DKR Hilux T1+ поки не тішить ні швидкістю, ні надійністю – два сходи за п’ять днів, при цьому досвідчений нідерландець жодного разу не спромігся дотягнутися до темпу Лусіо Альвареса та Язіда Аль-Раджі на «традиційних» Toyota Hilux Overdrive Т1. То питання йдуть потоком… На що буде здатна нова техніка Toyota у боротьбі навіть не з однокласниками на кшталт Prodrive BRX Hunter Т1+ та гібридних «теплотягів» Audi RS Q e-tron, а хоча б з екс-заводськими Toyota Hilux чи Mini JCW Buggy/Rally? Чи побачимо на грудневому Hail Rally когось із заводських пілотів Toyota Gazoo Racing SA за кермом техніки Т1+ чи на ній знову виступить тест-пілот ван Лон? А поки більше інформації дав чех Мартін Прокоп, чий Ford Raptor RS CC T1+ успішно, без особливих технічних проблем подолав дистанцію Abu Dhabi Desert Challenge. Таке враження, що Прокопу на «Дакарі»-2022 цілком під силу пробитися навіть у Топ-5.

На фініші ралі-рейду раптово розкрутилася «карусель» в обох заліках SSV/UTV. У «серійній» групі Т4 фінал був досить передбачуваним – американець Остін Джонс успішно розіграв свою партію, перехопив ініціативу на фініші, здобув перемогу та достроково гарантував собі титул у Кубку світу у своїй категорії (відрив від італійця Еудженіо Амоса та нідерландця Кеєса Колена склав понад сорок очок). Тепер тут очікується битва за віце-чемпіонство за участю Амоса та Колена (в обох по 55 очок), на яких старанно тиснутиме поляк Арон Домжала (50,5 очок). Але найбільші сюрпризи чекали на всіх у групі Т3 (прототипи SSV/UTV), де сход Павла Лебедєва різко змінив співвідношення сил – Крістіна Гутьєррес доїхала другою, Фернандо Альварес навіть з велетенськими штрафами спромігся стати третім. У підсумку Гутьєррес набрала 90,5 очок і трохи відірвалася від Альвареса (76 очок). Тобто чекаємо на яскравий фінал у грудні на Hail Rally? Однак підрахунок варіантів за формулою «Чотири кращих результати з шести» дав дійсно разючий результат – Гутьєррес вже виграла Кубок світу в заліку Т3, оскільки Альварес може набрати максимум 90,5 очок (стільки вже є у Крістіни), але поступається їй за кількістю перемог! Отже, категорія Т3 цього року стала тріумфальною для жінок – саудівка Данія Акіль виграла Кубок світу з бах, іспанка Крістіна Гутьєррес здобула Кубок світу з ралі-рейдів!

Abu Dhabi Desert Challenge (мото), СД4 251,93 км
1. Ван Беверен (F, Yamaha WR450 F01 Rally) 3:10.02
2. Валькнер (A, KTM 450 Rally Factory Replica) +0.54
3. Родрігеш (P, Hero 450 Rally) +2.58

Abu Dhabi Desert Challenge (мото), СД5 216,92 км
1. Ван Беверен (F, Yamaha WR450 F01 Rally) 2:32.06
2. Валькнер (A, KTM 450 Rally Factory Replica) +1.14
3. Бранч (BW, Yamaha WR450 F01 Rally) +4.01

Abu Dhabi Desert Challenge (залік мотоциклів)
1. Валькнер (A, KTM 450 Rally Factory Replica) 17:38.40,4
2. Ван Беверен (F, Yamaha WR450 F01 Rally) +4.31,8
3. Родрігеш (P, Hero 450 Rally) +35.25,6

Abu Dhabi Desert Challenge (авто), СД4 251,93 км
1. Аль-Аттія/Бомель (Q/F, Toyota Hilux) 3:16.16
2. Альварес Л./Монлеон (RA/E, Toyota Hilux Overdrive) +2.15
3. Кротов/Жільцов (RUS, Mini JCW Buggy) +7.04
4. Аль-Раджі/Орр (SA/GB, Toyota Hilux Overdrive) +7.39
5. Амос/Чечі (I, BRP Can-Am Maverick) +14.42

Abu Dhabi Desert Challenge (авто), СД5 216,92 км
1. Альварес Л./Монлеон (RA/E, Toyota Hilux Overdrive) +2:34.04
2. Аль-Раджі/Орр (SA/GB, Toyota Hilux Overdrive) +1.53
3. Аль-Аттія/Бомель (Q/F, Toyota Hilux) +2.46
4. Пшигоньскі/Готтшальк (PL/D, Mini JCW Buggy) +3.41
5. Кротов/Жільцов (RUS, Mini JCW Buggy) +5.33

Abu Dhabi Desert Challenge (залік автомобілів)
1. Аль-Аттія/Бомель (Q/F, Toyota Hilux) 17:45.58
2. Альварес Л./Монлеон (RA/E, Toyota Hilux Overdrive) +21.12
3. Кротов/Жільцов (RUS, Mini JCW Buggy) +1:14.23
4. Аль-Раджі/Орр (SA/GB, Toyota Hilux Overdrive) +1:16.42
5. Альперн/Грауе (RA, Mini JCW Buggy) +1:42.34
6. Джонс/Гугелмін (USA/BR, BRP Can-Am Maverick) +1:43.26
7. Гочал Мар./Ласкавєц (PL, BRP Can-Am Maverick) +1:55.04
8. Домжала/Мартон (PL, BRP Can-Am Maverick) +1:59.18
9. Аль-Хелей/Дахан (UAE, BRP Can-Am Maverick) +2:23.20
10. Аль-Сайф/Охотніков (SA/RUS, BRP Can-Am Maverick X3) +2:25.44

Кубок світу, абсолют (після п’яти етапів)
1. Аль-Аттія (Q) – 92,5
2. Альварес Л. (RA) – 64,5
3. Аль-Раджі (SA) – 57
4. Кротов (RUS) – 52 (53)
5. Екстрьом (S) – 27

Кубок світу, Т3 (після п’яти етапів)
1. Гутьєррес (E) – 90,5
2. Альварес Ф. (SA) – 76
3. Лебедєв (RUS) – 53,5

Кубок світу, Т4 (після п’яти етапів)
1. Джонс (USA) – 98,5
2. Амос (I) – 55
3. Колен (NL) – 55

© Павло Скобленко/Rally.UA
© Фото KTM, MCH Photo, Abu Dhabi Desert Challenge, Facebook (Cristina Gutierrez)

Новини та коментарі зі світу ралі-рейдів на Telegram-каналах
https://t.me/crosscountryrallynews
https://t.me/crosscountryrally

12-11-2021 38772
Сайт Rally.ua 2022 ©
Использование материалов сайта возможно только с письменного согласия владельца