Скандинавські старти

Тиждень тому австрійці найпершими відкрили великий сезон у європейських національних чемпіонатах, коли після трирічної перерви відродилося відоме Jännerrallye. Зараз надходить черга Скандинавії, де у ці вихідні (12-14 січня) відбувся стартовий етап фінської першості – відоме приполярне Arctic Lapland Rally в Рованіемі, яке переважно відбувається у сутінках чи темряві (бо в цій місцевості в середині січня проміжок часу між сходом і заходом Сонця становить ледве чотири години)… Склад учасників лапландського ралі зацікавив і здивував одночасно. З одного боку, з’явилося чимало цікавих екіпажів на чолі з Ярі Хуттуненом (колишнім заводським пілотом Hyundai та M-Sport Ford), Теему Асунмаа, Нікласом Грьонхольмом (сином дворазового чемпіона світу Маркуса), Хейккі Ковалайненом (екс-пілот Формули-1 після багатьох років виступів на ралі в Японії знову стартував на фінських трасах, причому це сталося вперше від 2015 року). До них додалися ще кілька цікавих гостей – три литовських екіпажі на прототипах N5 (Мартинаса Самсонаса, Лінаса Вашкіса, Вільмантаса Падегімаса) плюс український дует Сергія Потійка й Івана Мішина на Skoda Fabia Rally2-Kit. З іншого боку, зараз на стартовому етапі були відсутні всі три торішніх призери чемпіонату Фінляндії в заліку вищої категорії SM1 – а це, між іншим, Мікко Хейккіля, Еміль Ліндхольм (чемпіон WRC-2) та естонець Егон Каур!

Чим ж запам’яталися події на трасах під Рованіемі? Головним чином, великою кількість проблем і невдач різних екіпажів – майже повністю провалився литовський десант, з якого тільки Падегімасу на Renault Clio N5 вдалося подолати всю дистанцію (Самсонас на Volkswagen Polo MK6 N5 потрапив в аварію на СД4 і доїжджав уже за допомогою SupeRally, Вашкіс вибув через технічні проблеми на своїй Skoda Fabia N5). Не потішили й українці – екіпаж Потійко-Мішин через аварію та пошкодження автомобіля вибув уже на другій спецділянці… Дуже не пощастило Ярі Хуттунену на Skoda Fabia R5 – почав вигравати доп за допом, відірвався на 20 секунд, але на другий день спочатку влетів в замет (втрата понад шість хвилин), пізніше спромігся піднятися с 18-го місця до Топ-10, після чого вилетів з траси й остаточно зійшов. І поки невідомо, якими є плани Хуттунена (до речі, чемпіона Польщі та WRC-3) на сезон 2023 року – фін не має зараз бюджету, а невдача в Лапландії аж ніяк не покращила ситуацію… Найцікавішою ж стала боротьба за перемогу між Теему Асунмаа (вже мав на своєму рахунку перемогу в Arctic Lapland Rally) й рекордсменом цього змагання Юхою Сало (шість перемог у Рованіемі) – успіх був на боці Теему, який в запеклій бійці випередив Юху лише на півтори секунди!

Поступово «розганяється» ралійне життя в Норвегії – вже відбулося Sigdalsrally, яке цього року отримало «пониження в ранзі» (втратило місце в календарі національного чемпіонату, отримало статус етапу Кубка Норвегії та скоротило бойову дистанцію з традиційних 85-95 км до 65 км), але все одно зібрало більшість ключових гравців. Принаймні, на трасах під Сігдалем можна було побачити Франка Торе Ларсена (чинного чемпіона Норвегії), Ейвінда Брюнільдсена, Оле Хрістіана Вейбю, Андерса Грьондаля, Маріуса Осена – тобто всю п’ятірку головних фаворитів майбутнього чемпіонату Норвегії. У цій спринтерській битві практично не було рівних Вейбю, який виграв три спецділянки зі чотирьох (ще на одній успіху досяг Брюнільдсен) та на чверть хвилини випередив Грьондаля. Бойові тренування відбулися, тепер на цю компанію місцевих грандів чекає великий старт їх битви – вже 20-21 січня відбудеться Rally Elverum, перший етап норвезької першості.

Arctic Lapland Rally
1. Асунмаа/Маннісенмяки (FIN, Skoda Fabia Rally2 evo) 1:57.49,0
2. Сало/Темонен (FIN, Skoda Fabia Rally2 evo) +1,5
3. Йоона/Шемейкка (FIN, Skoda Fabia Rally2 evo) +1.48,7
4. Метсяля/Йянтті (FIN, Skoda Fabia R5) +3.10,4
5. Грьонхольм Н./Ліннакето (FIN, Citroen C3 Rally2) +3.34,4

Sigdalsrally
1. Вейбю/Юханссон (N/S, Volkswagen Polo GTI R5) 38.24,2
2. Грьондаль/Енган В. (N, Skoda Fabia Rally2 evo) +14,5
3. Ларсен/Еріксен (N, Volkswagen Polo GTI R5) +34,4
4. Осен/Енган М. (N, Volkswagen Polo GTI R5) +1.00,7
5. Рустанд/Хвамбсаль (N, Skoda Fabia Rally2 evo) +3.09,5

© Павло Скобленко/Rally.UA
© Фото Taneli Niinimäki (AKK), oafoto.net

15-01-2023 3397
Сайт Rally.ua 2022 ©
Использование материалов сайта возможно только с письменного согласия владельца