Серія TER: вже без перспектив

Ще п’ять років тому концепція нової міжнародної серії TER (Tour European Rally) викликала чималий інтерес уболівальників та потенційних учасників – у чемпіоната Європи могла з’явитися своєрідна «противага», тобто конкурент, який міг би відтягнути на себе частину дійсно серйозних учасників і змагань. Свого часу подібні амбіції вдалося реалізувати каналу Eurosport, який зі своєю серією Intercontinental Rally Challenge у 2006-2012 роках повністю перевершили «старий» чемпіонат Європи (на той час майже повністю занедбаний зусиллями FIA), а пізніше навіть «поглинути» його… Однак організаторам TER подібної мети досягнути не вдалося, хоча був певний спалах у 2017-2018 роках, коли два титули поспіль здобув італієць Джандоменіко Бассо (протягом двох сезонів він у дев’яти стартах записав на свій рахунок п’ять перемог плюс три подіуми). Але подальшого прогресу не було – навіть навпаки, рівень учасників і конкуренції почав стрімко знижуватися… У підсумку, минулого року переможцем серії досить несподівано став майже невідомий іспанець Едгар Віго на Peugeot 208 Rally4 – просто тому, що він був мало не єдиним, хто стартував більш ніж на одному етапі та набирав очки.

Цього року картина не змінилася, хоча календар серії досить несподівано розширили до семи етапів – причому серед них опинилося навіть таке екзотичне для Європи змагання, як Rally Georgia (Грузія свого часу не раз подавала заявку на проведення етапу Кубка Європи та European rally Trophy, але в останній момент зазвичай випадала з міжнародних календарів). Зараз, після трьох раундів (в Італії, Франції та Швейцарії), залишається визнати – сьомий сезон Tour European Rally вже не викликає жодного зацікавлення в учасників… Принаймні, охочих реалізувати хоча б міні-програму зі двох-трьох стартів не видно взагалі – суцільні одноразові виступи на домашніх трасах, коли на першому місці стоїть боротьба у своїх національних чемпіонатах та серіях (як це було у переможців цьогорічних етапів італійця Альберто Баттістоллі, француза Йоанна Бонато та швейцарця Жонатана Мішелло), а участь у заліку TER є лише неважливим «доважком». При цьому у більшості супутніх заліків (на кшталт TER 2WD, TER Junior, TER Production) переважно взагалі ніхто не заявляється… На цьому безрадісному тлі набагато привабливішою виглядає навіть така відносно скромна серія, як Mitropa Rally Cup!

Rallye du Chablais
1. Мішелло/Фелле (CH, Skoda Fabia Rally2 evo) 1:35.39,0
2. Хірші/Волью (CH, Volkswagen Polo GTI R5) +18,8
3. Каррон/Реваз (CH, Skoda Fabia Rally2 evo) +39,1

Tour European Rally (після трьох етапів)
1. Бонато (F) – 33
2-3. Баттістоллі (I) – 32
2-3. Мішелло (CH) – 32

© Павло Скобленко/Rally.UA
© Фото Nuno Ferreira

10-06-2022 22027
Сайт Rally.ua 2022 ©
Использование материалов сайта возможно только с письменного согласия владельца