Safari Rally Kenya, шейкдаун: повернення Африки

На шостий раунд ралійного чемпіонату світу 2021 року всі без винятку чекали з особливим нетерпінням, причому з багатьох причин. По-перше, Safari Rally нарешті повертається до WRC після майже двох десятиріч перерви – востаннє Африка приймала в себе змагання такого рангу в далекому-далекому 2002 році. Але тим уболівальникам, які ностальгують за легендарним «традиційним» Safari Rally з марафонськими дистанціями на кільки тисяч кілометрів, слід прийняти той беззаперечний факт, що це буде зовсім інше змагання – вже в сучасному форматі раунду WRC (три з половиною дні, бойова дистанція налічує 320,19 км). По-друге, Safari Rally Kenya є ключовим змаганням усього нинішнього чемпіонату світу… Адже цього року в регламенті WRC з’явився додатковий пункт – чемпіонат вважається таким, що відбувся, якщо буде проведено не менше 50% всіх запланованих етапів. Як відомо, у 2021 році затверджений календар WRC налічує 12 раундів, кенійське ралі ж є якраз шостим за рахунком етапом. Таким чином, сам факт старту Safari Rally практично рятує весь сезон, після чого в WRC Promoter GmbH можуть спокійно працювати над проведенням решти замгань у WRC-2021.

Сьогоднішній шейкдаун взагалі нічого не змінив у попередній оцінці сил перед кенійським ралі – головною подією вчергове стане протистояння Toyota Gazoo Racing WRT і Hyundai Motorsport у боротьбі за лідерство в чемпіонаті. Перспективи ж M-Sport Ford WRT можна схарактеризувати приблизно так – вся ставка робиться на стабільність обох юніорських екіпажів (британця Гаса Грінсміта та француза Адріена фурма), а там вже як доля вирішить… Лише одне не викликає сумнівів – будь-які прогнози на результат великої битви між Toyota та Hyundai нічим не відрізняються від ставок у рулетці. Теоретично, більшість козирів на руках у корейсько-німецької команди з Альценау – тобто вигідні стартові позиції в п’ятницю та колосальне бажання перехопити ініціативу в чемпіонаті. Проблема полягає лише в тому, що такі ж само прогнози були перед Португалією та Сардинією, але події на трасі разу ставили все догори дригом, причому виключно на користь Toyota! Швидкісні характеристики допів Safari Rally мало чим відрізняються від португальських й італійських – малоймовірно, що середня швидкість заводських екіпажів WRC на ралі дотягне до позначки в 100 км/год…

На жаль, картина в заліках WRC-2 і WRC-3 наочно продемонструвала, наскільки важко приватним командам виїжджати за межі Європи в умовах жорстких коронавірусних обмежень. У WRC-2 спочатку були заявлені чотири екіпажі, але їх кількість швидко скоротилася до одного… У Toksport WRT буквально розриваються між своїми програмами в WRC-2 та ERC, тому команда змушена була відкликати заявки Андреаса Міккельсена та Марко Буласії. В M-Sport Ford WRT теж не встигали подолати всі бар’єри та привезти до Кенії Ford Fiesta Rally2 для Теему Сунінена – внаслідок цього в цій категорії залишився лише екіпаж Мартіна Прокопа, який хоч й офіційно представляє британську команду, але обслуговування техніки здійснюється в чеській команді MP Sports. У WRC-3 команди оперують набагато скромнішими бюджетами, тому вони дружно проігнорували дальній виїзд до Африки – єдиним європейським учасником став поляк Даніель Хвіст на Ford Fiesta Rally2, якому доведеться змагатися з п’ятьма кенійськими екіпажами на чолі з Карлом Тундо (п’ять перемог на Safari Rally Kenya). Зате вболівальників чекає унікальна подія – на Ford Fiesta Rally3 стартує 91-річний Собєслав Засада! Коли ще на етапах WRC було, щоб в одному ралі стартували дід і онук – тобто Засада зі Хвістом?!

Safari Rally Kenya, шейкдаун (Топ-10)
1. Ож’є/Інграссіа (F, Toyota Yaris WRC) 3.42,6
2. Еванс/Мартін (GB, Toyota Yaris WRC) +0,1
3. Ньовілль/Відаге (B, Hyundai i20 Coupe WRC) +1,1
4. Сордо/Росада (E, Hyundai i20 Coupe WRC) +1,9
5. Кацута/Баррітт (J/GB, Toyota Yaris WRC) +3,0
6. Грінсміт/Паттерсон (GB/IRL, Ford Fiesta WRC) +3,1
7. Рованперя/Халттунен (FIN, Toyota Yaris WRC) +3,5
8. Тянак/Ярвеойа (EE, Hyundai i20 Coupe WRC) +4,6
9. Фурмо/Жамуль (F/B, Ford Fiesta WRC) +7,4
10. Сольберг О./Джонстон (S/IRL, Hyundai i20 Coupe WRC) +13,3

© Павло Скобленко/Rally.UA
© Фото WRC.com, Toyota, Hyundai

23-06-2021 19847
Сайт Rally.ua 2022 ©
Использование материалов сайта возможно только с письменного согласия владельца