Safari Rally Kenya: на руїнах Hyundai

Після того, як протягом двох днів кенійський раунд WRC запропонував учасникам два абсолютно різних варіанти сценарію подій (спочатку справжнє побоїще в п’ятницю, потім щільна позиційна боротьба в суботу), всі з великою підозрою чекали на фінальну частину Safari Rally Kenya – чого цього разу чекати? Здавалося б, що ще можуть влаштувати п’ять відносно коротких допів (причому організатори змагання в останній момент скоротили недільну бойову дистанцію з 53,49 до 48,56 км)? Однак без сюрпризів не обійшлося – спочатку Даніель Сордо на дорожній секції почав витворяти щось незрозуміле – спочатку запізнився на контрольний пункт на 20 хвилин, потім приїхав на 10 хвилин раніше, набрав 13.20 штрафів і перемістився з першої на третю стартову позицію. Що від цих «маневрів» виграла команда Hyundai Motorsport – незрозуміло… Зате новини з першого ранкового СД викликали справжнє приголомшення та нервовий сміх – адже лідер ралі Тьєррі Ньовілль розтрощив задню підвіску! Тобто від хвилинного відриву бельгійця вже нічого не залишилося – і Тьєррі миттєво втратив реальну можливість вийти на друге місце в загальному заліку чемпіонату світу.

Таким чином, вже на третьому раунді WRC поспіль команда з Альценау втрачає майже все, маючи помітну перевагу протягом змагання – спочатку двічі дісталося Отту Тянаку (в Португалії та на Сардинії), а зараз прийшла черга Тьєррі Ньовілля… Пороблено, чи що?! Після такого феєричного ранкового старту настало відносне затишшя – всі відразу згадали про розумну обережність (хтось вирішив поберегти техніку та шини на Power Stage, хтось не побажав шукати нових пригод і намагався просто доїхати до фінішу)… На фінальному допі все було зроблено за традиційною схемою – першими на трасу пішли три лідери WRC-3, а потім прийшла черга екіпажів на WRC. Це дозволило швидко підбити підсумки в молодших дивізіонах – у WRC-2 взагалі нікого не залишилося, у WRC-3 весь подіум посіли представники Кенії (Онкар Рай, Каран Пател, Карл Тундо), які на додачу також здобули очки в абсолюті. Востаннє кенійці подібного успіху досягли ще в далекому 1999 році на рідному 555 Safari Rally, коли Іен Дункан на заводській Toyota Corolla WRC фінішував четвертим…

На Power Stage відразу стало помітно, хто готовий ризикнути заради додаткових призових очок, а хто має намір спокійно дограти свою партію та без особливого поспіху посилити свої позиції в чемпіонаті. Максимум зусиль доклали Отт Тянак (естонцю зараз потрібно набирати очки усіма можливими способами, щоб зберегти хоч якісь шанси на титул), Калле Рованперя (фін намагається нарешті перервати свій тривалий спад) й Елфін Еванс (валлійцю сьогодні взагалі нема що було втрачати, крім десятого місця на фініші) – саме ця компанія і взяла три перших місця на Power Stage. Такамото Кацута ж повністю зосередився на тому, щоб без пригод фінішувати й нарешті записати на свій рахунок перший у кар’єрі подіум. Своє головне завдання японець виконав повністю – друге місце на Safari Rally Kenya, яке стало першим за 27 років фінішем японського пілота на подіумі в абсолюті! Певним чином навіть символічно, що востаннє подібна подія відбулася в 1994 році в Кенії, коли легендарний Кенджіро Шінозука на Trust Bank Safari Rally піднявся на другу сходинку подіуму. Можна також порадіти за успіх M-Sport Ford WRT – Адрієн Фурмо з Гасом Грінсмітом завершили кенійський трилер спільним фінішем у Топ-5, причому француз сьогодні вранці навіть виграв свій перший доп в кар’єрі!

На тлі всіх цих баталій і маневрів Себастьян Ож’є вирішив просто спокійно фінішувати – без особливого жалю та поспіху віддав вісім з половиною секунд на Power Stage (цілком вистачило для четвертого місця) і здобув уже четверту в цьому році перемогу, яка одночасно стала ювілейною, 65-ю для марки Toyota на етапах чемпіонату світу! Просто фантастика, але з подібними фактами аж ніяк не посперечаєшся – Ож’є примудрився подолати вкрай важку «зв’язку» Португалія-Сардинія-Кенія (де в перший день регулярно відкривав трасу та чистив дорогу для суперників) зі двома перемогами та подіумом! Тому не доводиться дивуватися, що з такими показниками француз стрімко відірвався від усіх своїх суперників і як мінімум до серпневого етапу в Бельгії збереже своє лідерство в WRC – зараз його перевага над одноклубником Елфіном Евансом становить вже 34 очки! У командному протистоянні вже втретє поспіль повторюється та ж сама історія – Hyundai Motorsport ось-ось здобуде на 10-15 очок більше, ніж Toyota Gazoo Racing WRT, і якраз в цей момент миттєво втрачає всю свою перевагу! Ще сьогодні вранці перед стартом фінальної частини «проміжні» результати Safari Rally Kenya гарантували Hyundai перемогу з рахунком 40:26, але лише за кілька хвилин все змінилося на 26:35…

Power Stage
1. Тянак/Ярвеойа (EE, Hyundai i20 Coupe WRC) 6.06,4
2. Рованперя/Халттунен (FIN, Toyota Yaris WRC) +0,7
3. Еванс/Мартін (GB, Toyota Yaris WRC) +1,9
4. Ож’є/Інграссіа (F, Toyota Yaris WRC) +8,5
5. Сордо/Росада (E, Hyundai i20 Coupe WRC) +11,1

Safari Rally Kenya (попередні результати)
1. Ож’є/Інграссіа (F, Toyota Yaris WRC) 3:18.11,3
2. Кацута/Баррітт (J/GB, Toyota Yaris WRC) +21,8
3. Тянак/Ярвеойа (EE, Hyundai i20 Coupe WRC) +1.09,5
4. Фурмо/Жамуль (F/B, Ford Fiesta WRC) +1.44,7
5. Грінсміт/Паттерсон (GB/IRL, Ford Fiesta WRC) +1.54,6
6. Рованперя/Халттунен (FIN, Toyota Yaris WRC) +10.53,4
7. Рай/Старрок (EAK/GB, VW Polo GTI R5) +29.26,1
8. Пател/Кхан (EAK, Ford Fiesta R5) +33.30,4
9. Тундо/Джессоп (EAK, VW Polo GTI R5) +36.40,7
10. Еванс/Мартін (GB, Toyota Yaris WRC) +49.22,7

Чемпіонат світу, пілоти (після шести етапів)*
1. Ож’є (F) – 133
2. Еванс (GB) – 99
3. Ньовілль (B) – 77
4. Тянак (EE) – 69
5. Кацута (J) – 66
6. Рованперя (FIN) – 56
7. Фурмо (F) – 32
8. Грінсміт (GB) – 32
9. Сордо (E) – 30
10. Брін (IRL) – 24
* – попередні дані

Кубок виробників (після шести етапів)*
1. Toyota Gazoo Racing WRT – 273
2. Hyundai Motorsport – 214
3. M-Sport Ford WRT – 109
4. Hyundai 2C Competition – 28
* – попередні дані

© Павло Скобленко/Rally.UA
© Фото WRC.com, Hyundai, M-Sport, Toyota

27-06-2021 26400
Сайт Rally.ua 2022 ©
Использование материалов сайта возможно только с письменного согласия владельца