Safari Rally Kenya: африканські «жорна»

Перед стартом якихось однозначних прогнозів на підсумкові результати Safari Rally Kenya не спостерігалося – фаворитом хоч і вважалася команда Toyota Gazoo Racing WRT, але її не надто вдалий виступ на попередньому раунді на Сардинії три тижні тому (жоден екіпаж японської марки не зміг «дотягнутися» до подіуму) змусив багатьох уболівальників переглянути свої попередні оцінки (головним чином, на користь Hyundai Motorsport). Крім того, складні та нищівні кенійські спецділянки ще рік тому продемонстрували, що здатні «поховати» чиї завгодно амбіції – навіть на самому фініші ралі… А якщо до того додати ще той факт, що організатори Safari Rally Kenya навіть збільшили бойову дистанцію змагання (до 360 км проти торішніх 315 км), то ймовірність чергових «перегонів на виживання» суттєво підвищилася. З інших подробиць кенійського ралі особливу увагу привертала чергова зустріч двох французьких легенд – Себастьєна Льоба (до речі, ельзасець став єдиним з усіх нинішніх заводських пілотів, який виступав ще на «старому» марафонському Safari Rally у далекому 2002 році!) та Себастьєна Ож’є. То вже третій раунд їх цьогорічного протистояння – яким буде його підсумок?

Всупереч очікуванням, якогось грандіозного хаосу в боротьбі за лідерство не спостерігалося – на позиції лідера весь час перебували тільки представники Toyota (на перше місце встигли почергово «видряпатися» Себастьєн Ожьє, Елфін Еванс і Калле Рованперя). При цьому торішній чемпіон Ожьє мав дійсно непогані шанси на перемогу, якби не прикрий прокол ще у п’ятницю – він коштував французу понад дві хвилини втраченого часу та відкинув його поза межі подіуму (варто тільки подивитися на підсумкові результати ралі, де Себастьєн посів четверту позицію з двома хвилинами відставання від переможця)… Як і рік тому, купу неприємностей нахапали екіпажі Hyundai, причому саме в той момент, коли вони розпочинали боротьбу за місця на подіумі – спочатку Отт Тянак у суботу вибув через пошкодження карданного валу (у фінальний день його «добила» відмова підсилювача системи керування), потім Тьєррі Ньовілль на останньому суботньому допі раптом «прилетів» у дерево. Плюс Олівер Сольберг майже весь час воював з численними технічними проблемами та ледве дошкутильгав до фінішу десятим… Слабкою втіхою стали перемога Ньовілля на Power Stage та його підсумкове п’яте місце на Safari Rally Kenya, здобуте навіть зі 10 хвилинами штрафу SupeRally.

Загальні підсумки кенійського раунду навіть трохи спантеличили, бо тойотівці примудрилися вийти з цього «пекла» з майже максимально можливими досягненнями (тільки на Power Stage не стали особливо ризикувати й обмежилися трьома бонусними очками). По-перше, екіпажі Toyota посіли весь подіум – востаннє подібного успіху вони досягли ще у 2019 році на ADAC Rallye Deutschland. По-друге, дійсно давно не було такого, щоб представники однієї марки посіли чотири перші позиції на фініші – попередній такий випадок мав місце аж у 2010 році, коли екіпажі на Citroen C4 WRC зробили «покер» на Rally Bulgaria. По-третє, Калле Рованперя цього року здобув уже четверту перемогу на шести етапах і здобув 145 очок – для порівняння, торік він за підсумками всього сезону (тобто дванадцяти раундів) він «наскирдував» 142 бали. Таким чином, фін зробив ще один чималий крок до ймовірного титулу наймолодшого чемпіона світу з ралі – зараз він випереджає Тьєррі Ньовілля на 65 очок (рахунок уже 145:80), а Отта Тянака взагалі на 83 пункти! Цікаво, що у Топ-10 абсолюту спромоглися фінішувати відразу три екіпажі, які повернулися до боротьби за допомогою SupeRally – по 10 хвилин «баласту» у Тьєррі Ньовілля та Крейга Бріна, плюс 30 хвилин у Себастьєна Льоба…

Що стосується заліків WRC-2 (техніка R5/Rally2) і WRC-3 (техніка Rally3), то практично повторилася торішня історія – мало хто з європейців ризикнув їхати на такий віддалений та нищівний раунд (тільки чех Мартін Прокоп вирішив повторити свою подорож до Африки, причому знову безрезультатно). Але все одно складно назвати кенійське ралі чистою формальністю, бо його результати суттєво вплинули на турнірну таблицю в заліку WRC-2 Open – Каєтан Каєтановіч зробив ставку на це змагання та отримав майже «джекпот»! Поляк дуже спокійно та ретельно відпрацював протягом всього ралі, поки його ключові суперники (тобто чех Мартін Прокоп, індієць Гаурав Гілл, американець Шон Джонстон) один за одним вибували з боротьби за лідерство. І за підсумками африканського раунду назбирав купу різноманітних «бонусів» – перемога в заліку WRC-2, здобув максимально можливі 28 очок (перемога на етапі плюс найкращий час на Power Stage у своїй категорії) та став новим лідером заліку WRC-2 Open! Важлива деталь – Каєтановіч стартував лише на трьох етапах, на відміну від головних фаворитів цієї категорії (Йоан Россель, Андреас Міккельсен, Микола Грязін використали вже по чотири залікові старти зі семи). Цей фактор точно «підігріє» інтригу на наступних етапах WRC-2…

Safari Rally Kenya, Power Stage
1. Ньовілль/Відаге (B, Hyundai i20 N Rally1) 6.00,4
2. Льоб/Гальміш (F, Ford Puma Rally1) +0,8
3. Ожьє/Вейла (F, Toyota GR Yaris Rally1) +6,1
4. Грінсміт/Андерссон (GB/S, Ford Puma Rally1) +10,4
5. Фурмо/Коріа (F, Ford Puma Rally1) +10,9

Safari Rally Kenya, Топ-10
1. Рованперя/Халттунен (FIN, Toyota GR Yaris Rally1) 3:40.24,9
2. Еванс/Мартін (GB, Toyota GR Yaris Rally1) +52,8
3. Кацута/Джонстон (J/IRL, Toyota GR Yaris Rally1) +1.42,7
4. Ожьє/Вейла (F, Toyota GR Yaris Rally1) +2.10,3
5. Ньовілль/Відаге (B, Hyundai i20 N Rally1) +10.40,9
6. Брін/Нейгл (IRL, Ford Puma Rally1) +23.27,9
7. Сердерідіс/Міклотт (GR/B, Ford Puma Rally1) +30.16,5
8. Льоб/Гальміш (F, Ford Puma Rally1) +32.12,6
9. Каєтановіч/Щепаняк (PL, Skoda Fabia Rally2 evo) +35.37,6
10. Сольберг О./Едмондсон (S/GB, Hyundai i20 N Rally1) +37.36,6

Чемпіонат світу, пілоти (після шести етапів)
1. Рованперя (FIN) – 145
2. Ньовілль (B) – 80
3. Тянак (EE) – 62
4. Кацута (J) – 62
5. Брін (IRL) – 60
6. Еванс (GB) – 57
7. Льоб (F) – 35
8. Ож’є (F) – 34
9. Сордо (E) – 34
10. Грінсміт (GB) – 28

Кубок виробників (після шести етапів)
1. Toyota Gazoo Racing WRT – 246
2. Hyundai Motorsport – 184
3. M-Sport Ford WRT – 144
4. Toyota Gazoo Racing WRT NG – 68

Чемпіонат світу, WRC-2 Open (після шести етапів)
1. Каєтановіч (PL) – 66 (3 старти)
2. Россель (F) – 63 (4 старти)
3. Грязін (404) – 52 (4 старти)

© Павло Скобленко/Rally.UA
© Фото Toyota, M-Sport, Anwar Sidi Photography, wrc.com

28-06-2022 57209
Сайт Rally.ua 2022 ©
Использование материалов сайта возможно только с письменного согласия владельца