Європа: регіональний «спалах»?

Сезон 2023 року може принести чимало радикальних змін у європейських міжнародних серіях, починаючи від чемпіонату Європи. Варто тільки згадати, наскільки посилився склад учасників ERC у порівнянні з торішнім сезоном (принаймні, на початку нинішнього сезону) – коли у вищій європейській лізі можна побачити шведів Тома Крістенссона та Понтуса Тідеманда, норвежця Мадса Естберга, латвійця Мартіньша Сескса, фіна Мікко Хейккілю… А лідером ERC-2023 після стартового раунду взагалі став новозеландець Хайден Паддон, який цього року прагне реалізувати дві чималі програми паралельно – з повними сезонами як у чемпіонаті Європи, так і в національній першості Нової Зеландії (це не рахуючи додаткових «тренувальних» стартів на окремих змаганнях). Зараз маємо якраз той випадок, коли чинний чемпіон Європи, іспанець Ефрен Льярена, вже не вважається беззаперечним фаворитом у боротьбі за титул. Але цього року чимало змін спостерігається також в інших міжнародних серіях, які базуються в Європі – TER, Mitropa Rally Cup, FIA European Rally Trophy…

УВАГА! Зараз більшість поточних подій у світі ралі та ралі-рейдів висвітлюються в оперативному режимі на Телеграм-каналах «Ukraine & World of Rally» та «Ukraine & Cross-Country Rally». Якщо бажаєте бути в курсі останніх новин – ці канали до Ваших послуг.

Себастьєн Льоб на Azores Rallye, раунді серії TER

Інтригують новини з серії TER, чи Tour European Rally, яка після торішнього не надто переконливого сезону (найгірші показники за кількістю заявлених учасників за всі сім років існування серії) прагне максимально розширити свої програми і якось залучити якомога більше відомих учасників і змагань. По-перше, збільшила кількість етапів з шести до восьми (з них вже встигли відбутися три, у середині квітня очікується четвертий). По-друге, запустила нову серію TER World Series, календар якої поки що складається з чотирьох раундів – два в Європі, по одному в Новій Зеландії та на Барбадосі. Що з цього вийде – побачимо десь в червні-липні (на той час повинні відбутися вже шість раундів «основної» TER і три у TER W Series)… Що стосується інших серій, то зараз спостерігається певне зростання активності в Mitropa Rally Cup – тут з’явилися кілька учасників, яким вже «тісно» в національних чемпіонатах, але вони ще не готові (як за рівнем підготовки, так і за бюджетами) виходити на рівень ERC або навіть WRC3 чи WRC2. Тут теж варто почекати до середини сезону, щоб мати уявлення – це тільки епізодичний стартовий спалах інтересу учасників чи все ж певна тенденція до зростання?

Філіп Мареш, один з перших лідерів оновленого FIA ERT

Був повністю реформований FIA European Rally Trophy – зараз вже нема зональних серій по окремих регіонах Європи (Піренеї, Бенілюкс і т.д.), за підсумками яких потім розігрується фінальний раунд. Цього року серія налічує 20 раундів, а до заліку за підсумками сезону йдуть 6 кращих результатів (не більше двох в одній країні). Цікаво, що в FIA вирішили вирівняти шанси учасників на всіх видах техніки – до загального заліку серії йдуть тільки очки, здобуті в окремих класах (тобто Rally2, Rally3, Rally4, Rally5 і RGT). Щоб уникнути ситуацій, коли якийсь наполегливий екіпаж сам-один заявляється в класі та майже без боротьби отримує максимум очок, впроваджені коефіцієнти, які враховують кількість учасників. Якщо в класі стартували 1-3 екіпажі, діє коефіцієнт 1. Від 4 до 7 учасників – вже «вмикається» коефіцієнт 2. Якщо учасників 8 і більше – коефіцієнт 3. Вже маємо наступну картину після чеського Kowax Valašská Rally ValMez, першого раунду оновленого FIA ERT – по 90 очок набрали Філіп Мареш (Skoda Fabia Rally2 evo) і Давід Штефан (Peugeot 208 Rally), які здобули перемоги в численних Rally2 (19 учасників) і Rally4 (12 учасників). А от Йозеф Навратіл на Renault Clio RSR Rally5 отримав 30 очок за перемогу в класі Rally5, де були присутні лише два учасники…

© Павло Скобленко/Rally.UA
© Фото @World/Red Bull Content Pool, Skoda, Daniel Godzik

06-04-2023 19993
Сайт Rally.ua 2022 ©
Использование материалов сайта возможно только с письменного согласия владельца