Мексиканський раунд чемпіонату світу з ралі-рейдів потішив різноманітними пригодами та сюрпризами в головних міжнародних заліках FIM і FIA (точніше, у мотоциклетних категоріях RallyGP і Rally2, абсолютному заліку FIA та групі Т3). Але все частіше виникає питання – хто взагалі здатний реалізувати повну програму виступів у W2RC з такою складною та дуже дорогою логістикою (етапи в Саудівській Аравії, ОАЕ, Мексиці, Аргентині та Марокко)? Головним чином, лише повноцінні заводські команди з відповідними бюджетами (KTM, GasGas, Husqvarna, Honda, Toyota Gazoo Racing, BAIC ORV) або їх партнери з серйозними спонсорами (Overdrive Racing, X-raid Team, South Racing Can-Am, обидві фірмові команди Red Bull)… І вже зараз маємо певні наслідки такого зростання витрат – все більше учасників (навіть у відносно дешевих категоріях T3 і Т4) частіше дивляться в сторону двох інших серій, FIA World Cup for Cross-Country Bajas (всі етапи зосереджені на Близькому Сході та Європі) та FIA European Cup for Cross-Country Bajas (туди потягнулися чимало команд з технікою T1+, T1, T3, T4)… Загалом, найближчі чотири місяці покажуть (три етапи Кубка світу, два раунди Кубка Європи плюс аргентинський етап W2RC), куди остаточно пересунеться фокус уваги команд і екіпажів.
Зараз більшість поточних новин з ралі-рейдів (загальні новини, щоденні огляди змагань, включаючи недавнє Sonora Rally) перенесені на Телеграм-канал «Ukraine & Cross-Country Rally»
У вищій категорії RallyGP все зводиться до традиційної сутички KTM, GasGas (який все одно залишається «клоном» KTM і використовує техніку австрійської марки), Husqvarna та Honda. З головних подій можна відзначити повний провал торішнього чемпіона Сема Сандерленда (за неповні чотири місяці тричі отримав травми й після трьох раундів набрав нуль очок) і успіх його одноклубника з GasGas Деніела Сандерса, який виграв на Sonora Rally. В чемпіонаті поки що лідирує Тобі Прайс (КТМ), на нього весь час тиснуть Лусіано Бенавідес (Husqvarna) та Адрієн ван Беверен (француз став останньою надією Honda на перемогу чи подіум у чемпіонаті світу). А от що насправді вразило, так це темп іспанця Тоші Шарейни, новобранця Honda (раніше захищав кольори напівзаводської BAS World KTM Racing Team) – він протягом всього ралі-рейду стабільно фінішував на спецділянках у Топ-3 і здобув другу позицію за підсумками Sonora Rally! Схоже, він може стати гідним наступником Хоана Барреди, іншого іспанця у складі Honda, який недавно завершив свою кар’єру. У категорії Rally2 (Non-Elite Super-Production) поки що все зводиться до протистояння італійця Паоло Луччі на KTM і француза Ромена Дюмонтьє на Husqvarna, де рахунок за очками 66:63 – практично боротьба на рівних. Схоже, наступний раунд в Аргентині, Desafio Ruta (з 26 серпня по 1 вересня), може стати «феєрверком»…
В автомобільному заліку всі чекали на грандіозне протистояння Себастьєна Льоба (Bahrain Raid Xtreme) та Нассера Аль-Аттії (Toyota Gazoo Racing). Катарець на попередньому етапі в ОАЕ (Abu Dhabi Desert Challenge) мав повну перевагу на трасі, але розтрощив машину, через що опинився в ролі переслідувача – потрібно було в Мексиці якось відіграти 16 очок відставання від ельзасця. І боротьба дійсно була насправді напруженою, коли Льоб в якийсь момент лідирував з мізерною перевагою в три секунди над Аль-Аттією… Але на третій день фактично повторилася історія з Abu Dhabi Desert Challenge – тільки цього разу помилки припустився саме француз, коли на швидкості влетів у непомічений яр (розбита машина намертво застрягла, на додачу штурман отримав травму). Цей інцидент виявився насправді коштовним – Себастьєн Льоб взагалі не здобув очок, після чого не просто віддав лідерство у чемпіонаті Нассеру Аль-Аттії (16 очок переваги перетворилися на 35 очок відставання), а ще й пропустив на другу позицію саудівця Язіда Аль-Раджі. Тобто повний тріумф марки Toyota – переможний дубль на Sonora Rally, два перших місця в загальному заліку W2RC і впевнене лідерство в командному заліку. До того можна додати ще успіх X-raid Team, на чиїх нових Mini JCW Plus здобули третє-четверте місця, а аргентинець Себастьян Альперн вийшов на четверте місце в чемпіонаті.
В обох заліках мотовсюдиходів SSV/UTV (групи Т3 і Т4) дуже помітна та ситуація, що була описана на початку статті – в боротьбі залишаються виключно потужні команді з серйозними бюджетами (тобто Red Bull Off-Road Junior Team USA, Red Bull Can-Am Factory Team, South Racing Can-Am, X-raid Yamaha Supported Team). Результат наочний – у загальному заліку категорії Lightweight Proto T3 п’ять перших місць посідають екіпажі з команд Red Bull, за якими якось намагається триматися португалець Жуан Феррейра з X-raid Yamaha Supported Team. Найбільша інтрига тут – чи вдасться Мітчу Гатрі на експериментальному прототипі MCE-5 T3M наздогнати своїх одноклубників з Red Bull Off-Road Junior Team USA, Остіна Джонса та Сета Куінтеро, які виступають на традиційних Can-Am Maverick X3? Поки що Гатрі йде третім і відстає від лідера на 20 очок, але перемога на Sonora Rally може стати тим ключовим фактором, який змінить хід боротьби на його користь. Тим більш, за швидкістю Мітчу нема рівних – з його 126 очок більш ніж половина (68) були здобуті як бонусні бали за успішні фініші у Топ-5 на спецділянках… В «серійній» групі Т4 інтрига знищена майже повністю – чимало екіпажів не мають особливого бажання брати участь у коштовних виїздах до Мексики та Аргентини, тому кількість учасників тут стрімко скоротилася. Фактично, литовець Рокас Бацюшка (Red Bull Can-Am Factory Team) вже зараз морже приймати вітання з другим поспіль титулом – його відрив від другого місця вже становить 103 очка (враховуючи, що на решті двох етапах можна здобути максимум 110 очок)…
FIM Rally-Raid World Championship (після трьох етапів) 1. Прайс (AUS) – 62 2. Бенавідес Л. (RA) – 55 3. Ван Беверен (F) – 53 4. Бенавідес К. (RA) – 43 5. Сандерс (AUS) – 39
Sonora Rally (залік FIA) 1. Аль-Аттія/Бомель (Q/F, Toyota GR DKR Hilux T1+) 10:29.55 2. Аль-Раджі/Готтшальк (SA/D, Toyota Hilux Overdrive T1+) +6.22 3. Альперн/Грауе (RA, Mini JCW Plus T1+) +14.18 4. Кротов/Жільцов (404, Mini JCW Plus T1+) +25.48 5. Якопіні/Оліверас (RA/E, Toyota Hilux Overdrive T1+) +31.35 6. Чжан/Мена (CN/E, BAIC ORV BJ40 T1+) +31.48 7. Гатрі/Уолч (USA, MCE-5 T3M) +47.29 8. Екстрьом/Бергквіст (S, Can-Am Maverick X3) +54.07 9. Джонс/Гугелмін (USA/BR, Can-Am Maverick X3) +58.15 10. Гутьєррес/Морено (E, Can-Am Maverick X3) +1:00.07
FIA Rally-Raid World Championship (після трьох етапів) 1. Аль-Аттія (Q) – 85 2. Аль-Раджі (SA) – 63 3. Льоб (F) – 101 4. Альперн (RA) – 74 5. Якопіні (RA) – 69 6. Прокоп (CZ) – 64
FIA Rally-Raid World Championship, команди (після трьох етапів) 1. Toyota Gazoo Racing – 175 2. X-raid Mini JCW Team – 107 3. BAIC ORV – 100 4. Bahrain Raid Xtreme (BRX) – 90
FIA Rally-Raid Championship, T3 (після трьох етапів) 1. Джонс (USA) – 146 2. Куінтеро (USA) – 145 3. Гатрі (USA) – 126
FIA Rally-Raid Championship, T4 (після трьох етапів) 1. Бацюшка (LT) – 189 2. Гочал Е. (PL) – 86 3. Умеда (J) – 79
Invalid API Key