Sonora Rally: інтриги та проблеми

Мексиканський раунд чемпіонату світу з ралі-рейдів потішив різноманітними пригодами та сюрпризами в головних міжнародних заліках  FIM і FIA (точніше, у мотоциклетних категоріях RallyGP і Rally2, абсолютному заліку FIA та групі Т3). Але все частіше виникає питання – хто взагалі здатний реалізувати повну програму виступів у W2RC з такою складною та дуже дорогою логістикою (етапи в Саудівській Аравії, ОАЕ, Мексиці, Аргентині та Марокко)? Головним чином, лише повноцінні заводські команди з відповідними бюджетами (KTM, GasGas, Husqvarna, Honda, Toyota Gazoo Racing, BAIC ORV) або їх партнери з серйозними спонсорами (Overdrive Racing, X-raid Team, South Racing Can-Am, обидві фірмові команди Red Bull)… І вже зараз маємо певні наслідки такого зростання витрат – все більше учасників (навіть у відносно дешевих категоріях T3 і Т4) частіше дивляться в сторону двох інших серій, FIA World Cup for Cross-Country Bajas (всі етапи зосереджені на Близькому Сході та Європі) та FIA European Cup for Cross-Country Bajas (туди потягнулися чимало команд з технікою T1+, T1, T3, T4)… Загалом, найближчі чотири місяці покажуть (три етапи Кубка світу, два раунди Кубка Європи плюс аргентинський етап W2RC), куди остаточно пересунеться фокус уваги команд і екіпажів.

Зараз більшість поточних новин з ралі-рейдів (загальні новини, щоденні огляди змагань, включаючи недавнє Sonora Rally) перенесені на Телеграм-канал «Ukraine & Cross-Country Rally»

У вищій категорії RallyGP все зводиться до традиційної сутички KTM, GasGas (який все одно залишається «клоном» KTM і використовує техніку австрійської марки), Husqvarna та Honda. З головних подій можна відзначити повний провал торішнього чемпіона Сема Сандерленда (за неповні чотири місяці тричі отримав травми й після трьох раундів набрав нуль очок) і успіх його одноклубника з GasGas Деніела Сандерса, який виграв на Sonora Rally. В чемпіонаті поки що лідирує Тобі Прайс (КТМ), на нього весь час тиснуть Лусіано Бенавідес (Husqvarna) та Адрієн ван Беверен (француз став останньою надією Honda на перемогу чи подіум у чемпіонаті світу). А от що насправді вразило, так це темп іспанця Тоші Шарейни, новобранця Honda (раніше захищав кольори напівзаводської BAS World KTM Racing Team) – він протягом всього ралі-рейду стабільно фінішував на спецділянках у Топ-3 і здобув другу позицію за підсумками Sonora Rally! Схоже, він може стати гідним наступником Хоана Барреди, іншого іспанця у складі Honda, який недавно завершив свою кар’єру. У категорії Rally2 (Non-Elite Super-Production) поки що все зводиться до протистояння італійця Паоло Луччі на KTM і француза Ромена Дюмонтьє на Husqvarna, де рахунок за очками 66:63 – практично боротьба на рівних. Схоже, наступний раунд в Аргентині, Desafio Ruta (з 26 серпня по 1 вересня), може стати «феєрверком»…

В автомобільному заліку всі чекали на грандіозне протистояння Себастьєна Льоба (Bahrain Raid Xtreme) та Нассера Аль-Аттії (Toyota Gazoo Racing). Катарець на попередньому етапі в ОАЕ (Abu Dhabi Desert Challenge) мав повну перевагу на трасі, але розтрощив машину, через що опинився в ролі переслідувача – потрібно було в Мексиці якось відіграти 16 очок відставання від ельзасця. І боротьба дійсно була насправді напруженою, коли Льоб в якийсь момент лідирував з мізерною перевагою в три секунди над Аль-Аттією… Але на третій день фактично повторилася історія з Abu Dhabi Desert Challenge – тільки цього разу помилки припустився саме француз, коли на швидкості влетів у непомічений яр (розбита машина намертво застрягла, на додачу штурман отримав травму). Цей інцидент виявився насправді коштовним – Себастьєн Льоб взагалі не здобув очок, після чого не просто віддав лідерство у чемпіонаті Нассеру Аль-Аттії (16 очок переваги перетворилися на 35 очок відставання), а ще й пропустив на другу позицію саудівця Язіда Аль-Раджі. Тобто повний тріумф марки Toyota – переможний дубль на Sonora Rally, два перших місця в загальному заліку W2RC і впевнене лідерство в командному заліку. До того можна додати ще успіх X-raid Team, на чиїх нових Mini JCW Plus здобули третє-четверте місця, а аргентинець Себастьян Альперн вийшов на четверте місце в чемпіонаті.

В обох заліках мотовсюдиходів SSV/UTV (групи Т3 і Т4) дуже помітна та ситуація, що була описана на початку статті – в боротьбі залишаються виключно потужні команді з серйозними бюджетами (тобто Red Bull Off-Road Junior Team USA, Red Bull Can-Am Factory Team, South Racing Can-Am, X-raid Yamaha Supported Team). Результат наочний – у загальному заліку категорії Lightweight Proto T3 п’ять перших місць посідають екіпажі з команд Red Bull, за якими якось намагається триматися португалець Жуан Феррейра з X-raid Yamaha Supported Team. Найбільша інтрига тут – чи вдасться Мітчу Гатрі на експериментальному прототипі MCE-5 T3M наздогнати своїх одноклубників з Red Bull Off-Road Junior Team USA, Остіна Джонса та Сета Куінтеро, які виступають на традиційних Can-Am Maverick X3? Поки що Гатрі йде третім і відстає від лідера на 20 очок, але перемога на Sonora Rally може стати тим ключовим фактором, який змінить хід боротьби на його користь. Тим більш, за швидкістю Мітчу нема рівних – з його 126 очок більш ніж половина (68) були здобуті як бонусні бали за успішні фініші у Топ-5 на спецділянках… В «серійній» групі Т4 інтрига знищена майже повністю – чимало екіпажів не мають особливого бажання брати участь у коштовних виїздах до Мексики та Аргентини, тому кількість учасників тут стрімко скоротилася. Фактично, литовець Рокас Бацюшка (Red Bull Can-Am Factory Team) вже зараз морже приймати вітання з другим поспіль титулом – його відрив від другого місця вже становить 103 очка (враховуючи, що на решті двох етапах можна здобути максимум 110 очок)…

Sonora Rally (залік FIM)
1. Сандерс (AUS, KTM 450 Rally Factory) 11:01.09
2. Шарейна (E, Honda CRF 450 Rally) +8.23
3. Бенавідес Л. (RA, Husqvarna 450 Rally Factory) +17.16
4. Прайс (AUS, KTM 450 Rally Factory) +19.43
5. Валькнер (A, KTM 450 Rally Factory) +23.00
6. Ван Беверен (F, Honda CRF 450 Rally) +27.14

FIM Rally-Raid World Championship (після трьох етапів)
1. Прайс (AUS) – 62
2. Бенавідес Л. (RA) – 55
3. Ван Беверен (F) – 53
4. Бенавідес К. (RA) – 43
5. Сандерс (AUS) – 39

Sonora Rally (залік FIA)
1. Аль-Аттія/Бомель (Q/F, Toyota GR DKR Hilux T1+) 10:29.55
2. Аль-Раджі/Готтшальк (SA/D, Toyota Hilux Overdrive T1+) +6.22
3. Альперн/Грауе (RA, Mini JCW Plus T1+) +14.18
4. Кротов/Жільцов (404, Mini JCW Plus T1+) +25.48
5. Якопіні/Оліверас (RA/E, Toyota Hilux Overdrive T1+) +31.35
6. Чжан/Мена (CN/E, BAIC ORV BJ40 T1+) +31.48
7. Гатрі/Уолч (USA, MCE-5 T3M) +47.29
8. Екстрьом/Бергквіст (S, Can-Am Maverick X3) +54.07
9. Джонс/Гугелмін (USA/BR, Can-Am Maverick X3) +58.15
10. Гутьєррес/Морено (E, Can-Am Maverick X3) +1:00.07

FIA Rally-Raid World Championship (після трьох етапів)
1. Аль-Аттія (Q) – 85
2. Аль-Раджі (SA) – 63
3. Льоб (F) – 101
4. Альперн (RA) – 74
5. Якопіні (RA) – 69
6. Прокоп (CZ) – 64

FIA Rally-Raid World Championship, команди (після трьох етапів)
1. Toyota Gazoo Racing – 175
2. X-raid Mini JCW Team – 107
3. BAIC ORV – 100
4. Bahrain Raid Xtreme (BRX) – 90

FIA Rally-Raid Championship, T3 (після трьох етапів)
1. Джонс (USA) – 146
2. Куінтеро (USA) – 145
3. Гатрі (USA) – 126

FIA Rally-Raid Championship, T4 (після трьох етапів)
1. Бацюшка (LT) – 189
2. Гочал Е. (PL) – 86
3. Умеда (J) – 79

© Павло Скобленко/Rally.UA
© Фото Toyota, GasGas, W2RC

29-04-2023 37557
Сайт Rally.ua 2022 ©
Использование материалов сайта возможно только с письменного согласия владельца