Стрічка новин з Європи та світу

Минулий тиждень був суттєво «перевантажений» різноманітними подіями на всіх рівнях – від спільного етапу Кубка світу та Кубка Європи з бах у Польщі до численних національних європейських чемпіонатів. На цьому тлі досить дивно виглядає повний «параліч» ралійного життя в Болгарії, де вже скасували третій раунд з п’яти запланованих. Як з’ясувалося, все це відбувається через тривалий конфлікт між міністерством спорту Болгарії та національною федерацією АФБ, якій анулювали спортивну ліцензію. І досі невідомо, коли нарешті фінішує цей період невизначеності… Для порівняння, у сусідній Румунії відбулися вже сім раундів ралійної першості, а до фінішу сезону залишилися ще два етапи в жовтні. Поки тут нема рівних Сімоне Темпестіні, який здобув вже четверту перемогу в семи стартах і поступово відіграє втрати на початку сезону, коли двічі поспіль не набирав очок – зараз він вийшов на другу позицію в абсолютному заліку чемпіонату Румунії та відстає від лідера Себастьяна Барбу на 11,6 очок (218 проти 229,6). Але найцікавіше полягає в тому, що через вчергове модернізовану систему нарахування очок навіть перемоги на двох фінальних етапах не гарантують Темпестіні титулу – тобто він має досить реальний шанс програти чемпіонат зі шістьома перемогами на дев’яти етапах…

Останнім часом з поля зору трохи випав чемпіонат Бельгії, який вже досяг позначки у сім етапів, що відбулися – тепер залишилися ще три змагання (наприкінці вересня, на початку листопада та на початку грудня). Але все йде до того, що володар чемпіонського титулу цілком може визначитися вже на наступному, восьмому раунді – East Belgian Rally, запланованому на 24 вересня. Бо поточний сезон проходить під знаком повної переваги француза Стефана Лефевра, який минулого року нарешті відновив свої регулярні виступи в ралі, а зараз він «підписаний» на повний сезон у Бельгії. Слід визнати, бельгійська статистика Лефевра зараз дійсно справляє враження – він стартував на п’яти етапах, здобув п’ять перемог і назбирав 139 очок зі 140 можливих! Щоб порахувати шанси усіх претендентів на титул, треба врахувати, що у підсумковий залік йдуть максимум сім кращих результатів. Отже, Стефан Лефевр вже має 139 очок, а от яку максимальну кількість пунктів можуть назбирати його переслідувачі за остаточними підсумками сезону? Віце-лідер Джіно Бюкс може здобути до 155 очок, Вінсент Вершурен за найкращого перебігу подій здатний дотягнутися до позначки 162 пункти. Є ще теоретичні шанси у люксембуржця Грегуара Мюнстера, але він може розраховувати максимум на 146 очок… Таким чином, якщо Лефевр переможе на вересневому East Belgian Rally, то достроково здобуде вищий титул.

Поступово наближається до свого фінішу британський чемпіонат, який в останні роки помітно оновив свій календар – у минулі в Уельсі вихідні відбувся п’ятий раунд, Get Connected Rali Ceredigion (це асфальтове змагання вперше відбулося у 2019 році, після чого потрапило під коронавірусну «паузу» і лише цього року повернулося, причому відразу в ранзі етапу British Rally Championship і міжнародної серії TER). Найбільш помітною подією стала поява такого гостя, як Хейден Паддон – новозеландець зараз активно відновлює свої міжнародні плани, готується до повного сезону у WRC-2 у 2023 році та тренується за кермом Hyundai i20 R5 і i20 N Rally2 на доступних видах покриття (він вже вдруге цього року стартував на асфальтових етапах TER). Перевага Паддона виявилася помітною – він виграв дві третини всіх допів і майже на сорок секунд випередив Осіана Прайса (британець, своєю чергою, відсвяткував перемогу на етапі чемпіонату Великобританії). Зараз у British Rally Championship битва за титул поступово зводиться до протистояння британця Осіана Прайса й ірландця Кіта Кроніна, які разом виграли всі п’ять раундів – поки що попереду Прайс з трьома перемогами та 93 очками (у Кроніна дві перемоги та 86 очок). Залишилися ще два раунди, потім вмикається правило «п’ять кращих результатів зі семи» – тобто фінал сезону цілком може ще потішити непередбачуваними сюжетами.

З інших подій варто відзначити той факт, що вже на початку вересня якось непомітно фінішували відразу дві серії – національна першість Швеції та міжнародний чемпіонат Близького Сходу. У Швеції на фінальному Västrallyt перемогу святкував Том Крістенссон на Hyundai i20 R5 – він цього року стартував лише на двох раундах зі п’яти, але цього йому цілком вистачило, щоб здобути дві перемоги та за підсумками сезону стати четвертим у дивізіоні. Титул же втретє поспіль здобув Пер-Гуннар Андерссон, який протягом сезонів 2020-2022 років мав помітну перевагу над суперниками – у 13 стартах здобув вісім перемог і два других місця. А близькосхідний чемпіонат майже непомітно фінішував на Rally of Lebanon, єдиному в цій серії асфальтовому раунді. Очікувалася чергова чимала сутичка між катарцем Нассером Аль-Аттією (який вже достроково став 18-разовим чемпіоном Близького Сходу) і господарем траси Роже Фегалі (15 перемог на Rally of Lebanon), які стартували на ідентичних VW Polo GTI R5. Але ця дуель тривала недовго – Фегалі вибув на четвертому допі, після чого вже ніщо не заважало Аль-Аттії здобути другу в кар’єрі перемогу на ліванському ралі… З інших подій запам’яталася лише чергова прикра невдача оманця Абдулли Аль-Равахі, який добре розпочав сезон і навіть вважався претендентом на титул, але після провалу в Лівані взагалі вилетів з трійці призерів MERC.

Raliul Iasului
1. Темпестіні/Іту Сер. (RO, Skoda Fabia Rally2 evo) 1:20.57,2
2. Барбу/Янку (RO, Skoda Fabia R5) +1.53,5
3. Маришка/Іту Себ. (RO, Skoda Fabia R5) +2.22,2
4. Бадіу/Фетян (RO, Mitsubishi Lancer Evo IX) +3.19,5
5. Гіртофан А./Вража (RO, Skoda Fabia R5) +4.52,3

Чемпіонат Румунії (після семи етапів)
1. Барбу – 229,6
2. Темпестіні – 218
3. Гіртофан А. – 210,2

Omloop van Vlaanderen
1. Лефевр/Мальфуа (F, Citroen C3 Rally2) 1:44.18,4
2. Вершурен/Кювельє (B, VW Polo GTI R5) +35,9
3. Бюкс/Жільсуль (B, Skoda Fabia Rally2 evo) +51,6
4. Рейнвут/Паттін (B, Skoda Fabia Rally2 evo) +1.31,4
5. Вракко/Вермьолен (B, Hyundai i20 N Rally2) +2.19,0

Чемпіонат Бельгії (після семи етапів)
1. Лефевр (F) – 139
2. Бюкс – 100
3. Вершурен – 89

Get Connected Rali Ceredigion
1. Паддон/Хадсон (NZ, Hyundai i20 N Rally2) 1:19.56,0
2. Прайс/О’Саллівен (GB/IRL, VW Polo GTI R5) +38,7
3. Уільямс/Робертс (GB, Hyundai i20 N Rally2) +2.04,0
4. Белл/Фрімен (GB, Skoda Fabia R5) +3.57,1
5. Пірсон/Фернісс (GB, Ford Fiesta Rally2) +4.05,6

British Rally Championship (після п’яти етапів)
1. Прайс – 93
2. Кронін (IRL) – 86
3. Уільямс – 63

Västrallyt
1. Крістенссон/Юханссон А. (S, Hyundai i20 R5) 47.31,2
2. Андерссон П.-Г./Фредрікссон (S, Ford Fiesta Rally2) +13,5
3. Окессон/Хольмдаль (S, Skoda Fabia R5) +31,3
4. Аксельссон/Андерссон М. (S, VW Polo GTI R5) +41,9
5. Юханссон С./Ельфвер (S, Ford Fiesta Rally2) +1.19,5

Чемпіонат Швеції, залік Internationella 4WD (фінальні підсумки)
1. Андерссон – 112
2. Окессон – 76
3. Ліітен – 59

Rally of Lebanon
1. Аль-Аттія/Бомель (Q/F, VW Polo GTI R5) 1:52.24,0
2. Бассель/Фірас (RL, Skoda Fabia R5) +5.52,0
3. Гандур/Джлейлаті (RL, Skoda Fabia R5) +6.02,7
4. Факіх/Сфейр (RL, Mitsubishi Lancer Evo IX) +12.03,6
5. Фегалі А./Хаддад (RL, Mitsubishi Lancer Evo X) +14.03,5

FIA Middle-East Rally Championship (фінальні підсумки)
1. Аль-Аттія Н. (Q) – 158 (189)
2. Абу-Джамус (HKJ) – 73
3. Аль-Аттія Н.Х. (Q) – 72

© Павло Скобленко/Rally.UA
© Фото Napoca Rally Academy, kroon-oil-brc.be, British Rally Championship, Christian Kfoury (Biser3a.com)

08-09-2022 56247
Сайт Rally.ua 2022 ©
Использование материалов сайта возможно только с письменного согласия владельца